טופס נייח

הוראה מותאמת

קוד תוכנית: 93476

אופי המפגשים: פנים אל פנים 
היקף ההשתלמות: 15 שעות לגמול ללא ציון 
מרצה: מרים שחאדה חאג'
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
המורים.ות בתוכנית היל"ה מתמודדים עם נערים.ות שנשרו מבית הספר מסיבות שונות וחלק גדול מהם מגיע לאחר תקופה ארוכה שבה לא למדו, חלקם.ן  מתמודדים עם לקויות למידה או קשיים לימודיים.  ההשתלמות תקנה  למורים.ות כלים להתמודדות  עם קשיים אלה.

מטרות 
  • הכרת לקויות הלמידה ואיך הן באות לידי ביטוי בכיתה.
  • מתן כלים חדשים ומגוונים לעבודה בכיתה עם הנערים.ות  
  • הכשרת המורים בתוכנית היל"ה להתמודד עם נערים.ות עם קשיים ולקויות למידה.

נושאים מרכזיים
  • לקויות למידה- סוגים, איך זה בא לידי ביטוי בכיתה. 
  • אסטרטיגיות בקיאה והבנת הקריאה
  • מתן כלים ליישום בכיתה- בניית כרטיסי ניווט, בנייה ושימוש במשחקים דידקטיים.

פירוט דרכי היישום ביחידות
מנהלות ההשכלה יעברו השתלמות יחד עם 2-3 מורות מכל יחידה. בסוף כל מפגש תהיה מטלה יישומית שעל מנהל ההשכלה לדאוג שהיא נעשת ביחידה, ללוות את המורים בביצוע, להנחות ולהדריך אותם.


תכנית ההשתלמות 
תאריךש"א
שעות
נושא המפגש:מרצה:

סוג המפגש

‏19/01/2023315:00-18:00סוגי לקויות והביטוי ההתנהגותי בכיתה. כמה קשה זה יכול להיות.מרים סלימאן חאג'פא"פ
‏07/02/2023315:00-18:00כטיסי ניווט ומשחקים דידקטיים בהוראהמרים סלימאן חאג'פא"פ
28.22023315:00-18:00אסטרטיגיות בהבנת הנקרא, שלב טרום קריאה ובמהלך הקריאהמרים סלימאן חאג'פא"פ
‏14/03/2023315:00-18:00אסטרטיגיות בהבנת הנקרא-אחרי הקריאהמרים סלימאן חאג'פא"פ
‏04/04/2023315:00-18:00בניית כלים מותאמים להוראת הבנת הנקראמרים סלימאן חאג'א-סינכרוני

Footer Mobile