טופס נייח

התערבות טיפולית במשבר בכיתה

קוד תכנית: 93490

אופי המפגשים: משולב: פנים אל פנים + זום
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון 
מרצה: ישעיה קוריק
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל                
  • הקניית ידע עליו מבוססת "סדנת נתיבים". הקניית כלים פרקטיים וישימים לצוות למניעת הסלמה והתמודדות מול התנהגויות מאתגרות-
  • הקניית השיטה להתערבות במשברים עם ילדים ונער, לצורך מניעת התפרצויות זעם, מאבקי כוח  והתנהגויות  אלימות.יצירת דרכי עבודה עם הבית. 
  • יצירת שפה משותפת בצוות הרחב ע"י המשגת הכלים והבנת עקרונות הטיפול  (הקשבה פעילה, "הח"משה",  להיות מוד"ע, שיחת מסלול ועוד.) בניית תוכנית טיפולית אישית לכל ילד על-פי צרכיו.

נושאים מרכזיים
  • מהו משבר, הבנת התגובות הפיזיולוגיות של דחק והדרכים להתמודדות המניעים להתנהגות , וויסות רגשי ודינמיקת המשבר 
  • טכניקת "הקשבה פעילה"(היכולת לשקף את הרגש) + תירגול התמודדות מול תוקפנות ומאבקי כוח ומניעת הסלמה- "להיות מודע"  שיחת  "מסלול" (שיחה מובנית ממוקדת שינוי ).

תכנית ההשתלמות
תאריך
ש"א
שעות
נושא המפגש
מרצה

סוג המפגש

17/1131330-16פתיחה : מהו משבר, הבנת התגובות הפיזיולוגיות של דחק והדרכים להתמודדותישעיה קוריקפאפ
29/11320-2230המניעים להתנהגות , וויסות רגשי ודינמיקת המשברלחץ או הקש כאן להזנת טקסט.זום
13/12320-2230שאלה ראשונה-אני(מודעות עצמית, מודעות לאחר, שפת גוף) דרכי הרגעה עצמיתלחץ או הקש כאן להזנת טקסט.זום
15/1231330-16

הנושא- התמודדות בכיתה

המשתתפים יצפו ש 2 סרטונים וימלאו דף משוב על התנהגות הנערים ותגובת המבוגר וכן יוסיפו רפלקציה אישית על הנלמד המהסרטים

לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.אסינכרוני
27/12320-2230

נלמד על ההשפעה שיש לנו כמבוגרים, הילדים עם מה שהם מביאים ואת השפעת הסביבה הפיזית על ההתנהגות

נלמד על 5 גישות שונות להתערבות מול הילדים

לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.זום
10/1320-2230טכניקת "הקשבה פעילה"(היכולת לשקף את הרגש) + תירגוללחץ או הקש כאן להזנת טקסט.זום
12/131330-16ניהול הכיתה, עקרונות וכלים לניהוללחץ או הקש כאן להזנת טקסט.אסינכרוני
24/1320-2230התמודדות מול תוקפנות ומאבקי כוח ומניעת הסלמה- "להיות מודע"לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.זום
7/2320-2230התמודדות  לאחר אירוע: שיחת  "מסלול" (שיחה מובנית ממוקדת שינוי )לחץ או הקש כאן להזנת טקסט.זום
23/231330-16התנסות בהדגמה /תירגול (הבאת מיקרים) .הסבר על המטלה. סכום תהליך הלמידהלחץ או הקש כאן להזנת טקסט.פאפ


Footer Mobile