טופס נייח

טקסט ספרותי: קריאה, ניתוח ודקדוק

קוד תוכנית: 93431

אופי המפגשים: זום + משימות א-סינכרוניות
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון 
מרצה: סמר אבו עלי
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
המורה שעובד ביחידות לקידום נוער נדרש להתאים את ההוראה לצרכים שונים ומגוונים של נוער דובר ערבית. בהשתלמות נחשף ונתרגל מיומנויות ואסטרטגיות  ולמידה דרך מחקר בהוראת טקסט ספרותי, והוראת השפה ו הדקדוק מותאמות לנוער שחווה קשיים ופערים לימודיים בקבוצה הטרוגנית.

מטרות 
  •  הקניית דרכי הוראת טקסט ספרותי למורי היל"ה.
  • הקניית מיומנויות חדישות ומגוונות
  • חשיפה לשיטות הערכה מקבילות.

נושאים מרכזיים
  •  שילוב פדגוגיה ממוחשבת בשיטות הוראה - טכנולוגיה, תוכן דיגיטלי, אירועים ממוחשבים ומולטימדיה משולבים בכל מפגשי ההשלמה. .
  •  דגש על דרך הפעולה אותה אנו עוקבים בכל כיתה למיומנותם של מורים ותלמידים: המבוא, הטקסט, סיום השיעור.
  • הדגש הקונספט שהוראת אסטרטגיה מסוימת והתמקדות בה בטקסט אינה מבטלת את ההוראה של אסטרטגיות ומיומנויות אחרות, כנדרש מהטקסט.

פירוט דרכי היישום ביחידות: הרצאה, סדנה, דיון והגשת רפלקציות, משימות ומטלות
דרישות מיוחדות: השתתפות מלאה, הגשת מטלות

 תכנית ההשתלמות 

תאריךש"א
שעות
נושא המפגש:

סוג 

‏13/11/2022316:00-19:00א.      חלק ראשון: פעילות היכרות עם המורות + הצגת תכנית עבודה+ מודל.                                                                     ב.  מיומנויות ואסטרטגיות.זום - סינכרוני
‏27/12/2022316:00-19:00איך ללמד רטוריקה?זום- סינכרוני
‏11/12/2023316:00-19:00כיצד ללמד ולנהל את הדיון.זום - סינכרוני
‏18/12/2022316:00-19:00שיטות שונות בלימוד ספרות.אי סינכרוני - משימה מרחוק
‏15/01/2023316:00-19:00שיטות שונות בלימוד דקדוק זום- סינכרוני
‏29/01/20233 16:00-19:00הגה וצורותזום- סינכרוני
‏12/02/2023316:00-19:00תרומתו של המחקר בהוראה אי סינכרוני - משימה מרחוק
‏26/02/2023316:00-19:00אימונים לתהליכי כתיבהזום- סינכרוני
‏12/03/2023316:00-19:00שילוב אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה בהוראהאי סינכרוני - משימה מרחוק
‏26/03/2023316:00-19:00קריאה בשביל למידה והנאה +  סיכום, סגירה ועבודה מסכמת.זום- סינכרוני


Footer Mobile