טופס נייח

קורס מורים חדשים: ה"גברים שבכיתה - להבין את הבנים, לראות את הבנות"

מועדי המפגשים: (30 שעות)
8 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות (מלבד מפגש אחד בן שעתיים) יתקיימו בסמסטר א בימי א' אחת לשבועיים, בשעות 16.00 – 19.15 (המפגשים יהיו במודל היברידי, באורנים, סינכרוני, באמצעות זום,  ואסינכרוני).

רציונאל
הקורס יעסוק בגברויות בכלל ובבית הספר בפרט, בהקשרים חינוכיים, חברתיים ותרבותיים.
המחקר בסוגיית הגבריות צמח בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת בתגובה לצמיחתו והתפתחותו של הפמיניזם. חוקרים בדיסציפלינות שונות כגון סוציולוגים, אנתרופולוגים ופסיכולוגים בחנו מהי גבריות וכיצד מבנים בנים את זהותם, תוך הבחנה בין sex, כהבדל ביולוגי בין נשים לגברים, ל- gender, כהבדל חברתי תרבותי.
הניסיונות שנעשו על מנת להבין כיצד מבנים גברים את זהותם בחברות ותרבויות שונות חשפו מספר נקודות משותפות, כאשר ביסודן נמצא כי נערים, לעומת נערות, חייבים להיות אקטיביים בכדי לרכוש את גבריותם. עבור נערים לא קיים גבול ברור בין ילדות לבגרות והם זוכים להיקרא גברים באמצעות טקסי מעבר (Rites of Passage). ברם, גם לאחר שעברו בהצלחה את הטקס הם צריכים להמשיך ולהוכיח, פעם אחר פעם, כי הם ראויים להיקרא גברים. נערים בסיכון נמצאים בין עולם הילדים לעולם הגברים, בין גבריות של השכונה לגבריות הגמונית, בין גבריות חדשה המביעה רגשות לגבריות המסתירה אותם. העיסוק בזהות גברית עולה באמצעות סימנים והתנהגויות המוזכרים בהקשרים של אלימות, פרנסה, תעסוקה, אבהות, זוגיות. כמו גם בביטוי של אומץ לב, רגישות וכבוד. 


מטרות
עם סיום הקורס בהצלחה יהיה הסטודנט מסוגל:
  • להבין את המורכבות והקשיים בעולמם של  תלמידים ותלמידות בנים ובנות.
  • להבין את משמעות הגברויות בהקשרים חברתיים, וחינוכיים בבית הספר.
  • הלמידה תעזור להבנות בקרב הסטודנטים תפיסה חברתית ביקורתית.
  • ​להבין היבטים שונים הקשורים למגדר, גבריות ופמיניזם.


נושאי הלימוד
מפגשתאריךזמןנושאהערות
126/10/2516.00-19.15תגידו לי אתם מהו גבר עבורכם?אורנים
29/11/2516.00-19.15טקסי מעבר, כיצד בנים הופכים להיות גברים בבית הספר?זום
3. 23/11/2516.00-19.15סטראוטיפים מגדריים והבניות חברתיות של מורים ותלמידים. הבנית זהות גברית בכיתה.זום
4. 30/11/2516.00-19.15מגדר המורה ומגדר התלמיד, בין לימודי מתמטיקה ועיסוק בספורט. האם קיימים סטראוטיפים בספרי לימוד וקריאה?אסינכרוני
5. 7/12/2516.00-19.15

כבוד וקשיחות בקרב תלמידים ותלמידות.

גבריות רעילה כיצד היא צומחת?

זום
6. 28/12/2516.00-19.15דיכאון בקרב תלמידים תלמידות נשים וגברים.אורנים
7.4/1/2616.00-19.15אבהותאסינכרוני
8.11/1/2616.00-17.30סיכום, כיצד לעשות את הדבר הנכון?זום

דרישות והערכה
  • קריאת מאמרים, יש לקרוא את כל המאמרים ולצפות בסרטונים (המאמרים, והסרטונים יופיעו במודל). 
  • השתתפות במפגשים 
  • כתיבת 3 עבודות קצרות (כל אחת- כעמוד).
Footer Mobile