טופס נייח

הסגל שלנו

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
ד"ר אורית דרור

מנהלת המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך

מעבר לניהול המכון, אורית מלמדת בחוג לגיל הרך (מאז 2001), מרכזת (בשותפות) את פורום הגיל הרך במכון מופ"ת, חברה בועדת ההיגוי של "אנו- הקואליציה לחינוך מלידה" ופעילה חברתית בתחום הגיל הרך. היא עמיתה בתכנית מנדל למנהיגות אקדמית.
עד 2020, היתה ראשת החוג ותכנית ההכשרה לגיל הרך במכללה. בשנים 2017-2019, היתה חברה בועדת המתווים להכשרה להוראה (ועדת ודמני-ענבר).
בעבר עבדה כמרפאה בעיסוק (1995-2008) במוסדות שונים (גנים, בתי ספר ומרכזים התפתחותיים). לאורית תואר שלישי בחינוך (אוניברסיטת חיפה, 2014), תואר שני ביעוץ חינוכי (אוניברסיטת תל-אביב, 2001), ותואר ראשון בריפוי בעיסוק (אוניברסיטת תל-אביב, 1995).
המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
ענת בן ארי

מנהלת מחלקת התכניות. חברה בצוותי הניהול, ההיגוי והפיתוח של המכון

ענת היא אשת חינוך, בעלת ניסיון רב בעולמות החינוך החברתי-קהילתי ובעולם החינוך בגיל הרך. בין תפקידיה האחרונים הובילה וניהלה את תחום הגיל הרך במועצה האזורית משגב. בשנים האחרונות, ליוותה תהליכי שינוי במסגרות חינוך ושמשה כמדריכה פדגוגית במערכות חינוך לגיל הרך במרחב הכפרי.
ענת הינה בעלת תואר ראשון בחינוך ותקשורת מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת חיפה, תעודת הוראה לגיל הגן, תעודת ייעוץ ארגוני.
ענת היא ראש שבט צופים, מורה מוסמכת ליוגה ואם לשלושה ילדים.


המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
דפנה אפרתי

חברה בצוותי הניהול, ההיגוי והפיתוח

בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי, MA מאונ' חיפה.בתפקידיה הקודמים רכשה דפנה היכרות עמוקה עם עבודת השטח החינוכית, החל מעבודת הגננת ועד לעבודת ניהול מערכות: היא עבדה כגננת במספר מערכות חינוך, ניהלה גן ילדים יהודי בארה"ב, ליוותה הורים וגננות במערכת הגיל הרך, ניהלה את אגף הגיל הרך בקיבוץ משמר העמק וכן את מערכת הבריאות בישוב, ובתפקידה האחרון הייתה מדריכה פדגוגית של סטודנטיות לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך במכללת אורנים. 


מילה שוורץ  
פרופ' מילה שוורץ

ראשת הרשות למחקר ולהערכה

פרטי קשר
טלפון: 04-9838731
פקס: 04-9539617
דוא"ל: mila_s@oranim.ac.il
בנין 42 כניסה 1 מספר חדר: 102

Mila Schwartz is Professor in Language and Education and a Head of Research Authority in Oranim Academic College of Education (Israel). Her research interests include studying language policy and models of early bilingual education; linguistic, cognitive, and socio-cultural development of early sequential bilinguals/multilinguals; family language policy; and bilingual teachers' language-conducive strategies and pedagogical development. In this research her focus is on two unique populations: second generation Russian-Hebrew speaking immigrants from the former Soviet Union and Arabic and Hebrew-speaking children enrolled in bilingual bi-national education in Israel.

Prof. Schwartz is an Academic Adviser of the Hand in Hand: Center for Jewish-Arab Education and the Russian-Hebrew-speaking bilingual preschools in Israel. She has published widely in the field of applied linguistics. Her recent books include: 21st Century Preschool Bilingual Education; Preschool Bilingual Education: Agency in Interactions between Children, Teachers, and Parents. Her other publications have appeared in leading academic journals, such as International Journal of Bilingualism and Bilingual Education; Journal of Multilingual and Multicultural Development; Linguistics and Education; Language, Culture and Curriculum, Teaching and Teacher Education, Applied Linguistic Review etc.

סיגל אחיטוב   
ד"ר סיגל אחיטוב

חברת צוותי ההיגוי והפיתוח. מנהלת מחלקת מחקר

בעלת תואר שלישי מהחוג למידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בוגרת מחזור א' של תכנית הפוסט דוקטורט במכון מופ"ת במסגרת התוכנית חקרה תהליך שינוי שעוברות מנהלות במעונות יום. מלמדת בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים ובמכללה האקדמית גורדון. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים הנוגעים לגיל הרך וביניהם: סיפורי המקרא בגן, מדיניות חינוכית בגיל הרך, עבודת צוות בגני ילדים ומחקר איכותני. מחקריה מתמקדים בזהותן של מחנכות בגיל הרך. עבדה שנים רבות כמפקחת על גני ילדים מטעם משרד החינוך במחוז הצפון וכיום נותנת השתלמויות לגננות במרכזי הפסג"ה ומשמשת כיועצת מדעית של גן בניסוי בעיר מעלות.    


גייל סוסקין  
ד"ר גייל סוסקין

חברת צוות ההיגוי של המכון.
ראשת החוג ותכנית ההכשרה לגיל הרך


מעבר לפעילותה במכון, גייל מכהנת כראשת החוג לגיל הרך וכמרכזת התכנית לאמנויות במכללה ומלמדת קורסים בתנועה בחוגים שונים. היא תרפיסטית מוסמכת בתנועה. בעלת תואר שלישי בלימודי מגדר (אוניברסיטת בר-אילן), בעלת תואר שני בלימודי נשים ותואר ראשון בפסיכולוגיה ובחינוך.
בעבר עבדה כמדריכה מחוזית במשרד החינוך והיתה ממונה על תחום הטיפול הפרא-רפואי במחוז הצפון. עבדה בפיקוח של משרד החינוך בחינוך המיוחד במגזר החרדי והיום עובדת כמדריכה ויועצת במרכז הנותן מענה טיפולי לציבור החרדי בחיפה ובצפון. מלמדת בנוסף בקורסי הכשרה לעבודה בחדר סנוזלן.

יעל שני  
ד"ר יעל שני

מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לגיל הרך במכללת אורנים

מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לגיל הרך במכללת אורנים.בעלת תואר שלישי מבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, תואר שני במסלול התפתחות הילד וייעוץ לגיל הרך באוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון במסלול ההכשרה לגיל הרך באורנים.
בעבר עבדה כגננת וכיום מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים בתחום הגיל הרך במכללת אורנים. קורסים העוסקים בנושאים: תיווך, אוריינות, ניהול מסגרות חינוכיות לגיל הרך, ילדים ומסכים ועוד. בנוסף מנחה סדנת סטאז' לגננות ולימדה קורס של גננות מתחילות.

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך
 
עפרי בשן

רכזת הדרכה

אשת חינוך, מרצה בתכנית מש"י משנת 2008 בקורסים: זהות אישית ומקצועית, אידיאולוגיות חינוכיות ו-ניהול ועבודת צוות. בנוסף, מרצה בתכנית למנהלות מערכות גיל-רך בקורסים: קהילתיות במערכת החינוך ו-מנהיגות אופרטיבית. עפרי מרכזת את תכניות הקדם-יסודי ואת איזור רמת הגולן בתכניות "אתגרים" מטעם ק.מ.ה ומנחה שישה תהליכים בבתי הספר במגזר הערבי והדרוזי. 
בעלת ניסיון של עשרים שנות פעילות וניהול בתחומי חינוך וחברה. לאורך שנותיה בזירה החברתית התמחתה בפיתוח תוכן חינוכי-חברתי ובהבאה של מגוון החברה הישראלית לקדמת הבמה – כמנהלת תחום הייעוץ ופיתוח תוכן באגף החינוך בתנועה הקיבוצית, כרכזת חינוכית-חברתית בפנימיית שומריה, כמובילת פרוייקטים בחינוך הבלתי פורמלי בעמותת "אחרי", "איילים" ו-"אור ירוק". 
לעפרי תואר ראשון משולב בפסיכולוגיה ובלימודי ארץ-ישראל מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בפיתוח מערכות חינוך מטעם אוניברסיטת חיפה. מתחילה את לימודי הדוקטורט במחלקה ללמידה והוראה באוניברסיטת חיפה. 

דר אורית דרור  
ד"ר אילה פרידמן

פסיכולוגית התפתחותית

פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומרצה באורנים בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון והשני. עבודתה מתמקדת בהתפתחות רגשית בגיל הרך ובהקשרים המשמעותיים בחייהם של הילדים. היא מדריכה הורים, צוותים טיפוליים וחינוכיים, וכן עוסקת בטיפול בילדים והוריהם.
מחקרה לתואר השני בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה עסק בקשרים בין תינוקות צעירים ואימהותיהם הבאים לידי ביטוי ביכולת של האימהות להשתמש בשפה מנטלית, המתייחסת לעולמו הפנימי של התינוק ובתקשורת התינוק יוצר עימה.
את התואר השלישי קיבלה מאוניברסיטת ליידן (Leiden) בהולנד עבור מחקר שעסק בהשפעה ארוכת השנים של טראומת השואה בגיל הרך על התמודדות פיסיולוגית במצבי לחץ של בנות הדור הראשון לשואה ובנותיהן (דור שני).

בעבודתה כמרצה במכללה רואה חשיבות רבה לבניית זהות אישית ומקצועית אצל אנשי הטיפול והחינוך ולהבנת חשיבותם בהתייחסות רגשית מותאמת ובטיפוח קשרים עם ילדים והוריהם.


קרן אילאיל  
ד"ר אילאיל קרן

מוזיקאית, אשת חינוך  מוזיקלי וחוקרת התפתחות מוזיקלית בגיל הרך

מרצה במסלולי הגיל הרך באורנים ובבית ברל.
בשנים האחרונות נפתחה דרכי בחיים ובחינוך, אל ההתבוננות והמדיטציה, גם כדרך לחוות מציאות באופן מיטיב, וגם כדרך לתקשר עם אחרים על בסיס של אהדה ללא שיפוט וביקורת. כחלק מדרך זו עברתי גם את קורס המיינדפולנס למרצי מכללת אורנים, ואני לוקחת חלק בקבוצת המרצים שמתרגלת בכל שבוע.
כאנשי חינוך המצמיחים אנשי חינוך, הפדגוגיה המתבוננת נותנת לנו ארגז כלים שונה וייחודי, אשר מאפשר להכיר בערך האנושי ובפוטנציאל הטמון בתלמידינו. במקום להעריכם באופן מספרי והשוואתי, מתרחבת הראייה אל הכרה בתרומתם הייחודית ונפתחים ערוצים חדשים לעבודה חינוכית, שלצד ההישגים הלימודיים מצמיחה ומפרה התפתחות אישית, בדרכים אישיות.
עבור החינוך המוזיקלי והמוזיקה כביטוי אנושי רגשי, מאד מתאים סוג כזה של התבוננות, אשר כולל תקשורת לא מילולית, הבעה אנושית מפותחת וקבלת האחר באהדה. שמחה ומתרגשת עם הקמתו של המרכז לפדגוגיה מתבוננת באורנים ורואה בכך פתח לאפשרויות חינוכיות ולשינוי תודעה בכלל הציבור.



המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
ד"ר צביקה תורן

פסיכולוג חינוכי מומחה מדריך  

מנהל שרות פסיכולוגי חינוכי שנים רבות. מנחה סדנאות ומרצה באוניברסיטאות שונות ובכנסים מקצועיים במקצועות הטיפול.
מלמד הנחיית קבוצות, טיפול זוגי ומשפחתי. טיפול בגשטאלט. מהגיל הרך לקול החיים. לקויות למידה. פוטותירפיה. זה עשור גם צלם אמנותי, שש תערוכות וספר "בצלמנו כדמותנו" (2017).



המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
מורן אידלמן-רוטמן

חוקרת במרכז סגול למוח ותודעה  

עוסקת במחקר הקשור לבריאות מוחית ונפשית. חקרה בעבר דפוסי פעילות מוחית הקשורים להפרעה פוסט טראומתית וכיום עוסקת בהשפעה של מצבים שאינם מטיבים כמו חסך שינה, על תפקוד המוח ובקשר שבין מצבי קשב ומודעות גופנית לחוסן ורווחה נפשית. בנוסף, מתעניינת בחלימה ובחלימה צלולה.

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
טל גולן סגל

מדריכה פדגוגית 

טל בעלת תואר שני בגיל הרך ועוסקת בהובלת צוותים והדרכתם.


המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
אורנית אגמון 

מדריכה פדגוגית ויועצת חינוכית

תואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת בר אילן וכיום מדריכה פדגוגית ויועצת חינוכית. עובדת באורנים, המכון הישראלי לגיל הרך, כמדריכה ומרצה בתכנית מש"י ובתכנית למנהלות גיל רך. כמו כן יועצת ומדריכה של מערך ההדרכה, הגן הקיבוצי, בתנועה הקיבוצית במספר מערכות חינוך קיבוציות ובמרחב הכפרי. גננת, בוגרת אורנים בחוג לגננות גיל רך, התמחות לידה עד 3. נשואה ואמא לשני ילדים. מתגוררת בקיבוץ יגור. 

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
שרון שטייאר לוי 

מדריכה ויועצת למסגרות חינוך לתינוקות ופעוטות

בעלת תואר שני (MA) בהתפתחות הילד ויעוץ לגיל הרך מהחוג לחינוך באוניברסיטת בר אילן. בוגרת לימודי התעודה ביעוץ והדרכה חינוכית-טיפולית לגיל הרך בתוכנית הריס, אוניברסיטת בר אילן.
עבדה שנים כמדריכה ויועצת למסגרות חינוך לתינוקות ופעוטות על פי גישת ההתאמה ההתפתחותית ומודל ההדרכה כתיווך. לקחה חלק בפרויקטים מגוונים מטעם תכנית הריס, לקידום איכות החינוך והטיפול במסגרות חינוך לידה-3 בארץ. כיום מלמדת במכללת אורנים קורסים שונים בתחום התפתחות הילד, יעוץ והדרכה לגיל הרך. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים: עולמם הרגשי של תינוקות ופעוטות, מיומנויות הדרכה וסופרוויז'ן למנהלות מסגרות חינוך, מיומנויות הדרכה חינוכית-טיפולית למדריכות פדגוגיות. מעבירה השתלמויות לצוותים חינוכיים בנושאים- פדגוגיה תואמת התפתחות(DAP- Developmentally Appropriate Practice), איכות אינטראקציה בין מבוגרים לילדים על פי מודל הMISC  (More Intelligent & Socially Competent/Sensitive Child) של פרופ' פנינה קליין.
שותפה בתהליך הטמעת התוכנית החינוכית ההתפתחותית שפורסמה לאחרונה על ידי אגף מעונות יום במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
נוגה צדוק

מרצה ומדריכה פדגוגית   

מרצה ומדריכה פדגוגית בתוכנית מש"י להכשרת מחנכות בגילאי הינקות, במכון הישראלי לחינוך הגיל הרך.
לנוגה תואר שני ביעוץ חינוכי (2018) ותואר ראשון בחינוך (2003) שניהם ממכללת אורנים.
עד 2020 עבדה כגננת בגילאי הגיל הרך, ועסקה ביעוץ להורים והדרכת קבוצת סייעות מערכת הגיל הרך בקיבוץ דליה.

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
אבישג מדר

אשת חינוך, מרצה ויועצת ארגונית  

בוגרת תואר ראשון בניהול ומשאבי אנוש בהצטיינות ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני.
לימודי תעודה והשתלמויות בתחומים שונים העוסקים בחינוך, פסיכולוגיה, התפתחות והדרכת הורים. מרצה בנושאים הנוגעים לפיתוח צוותים חינוכיים, תקשורת וזהות אישית, מנחה בתוכנית אתגרים לפיתוח מנהיגות. יועצת ארגונית למערכות חינוך וישובים ומתמחה בפיתוח מיומנויות רכות לצוותים ומנהלים בחינוך ובפרט בגיל הרך. בעברה המקצועי עסקתה בניהול מערכות חינוך לגיל הרך, ליוותה תהליכי שינוי ארגוני בחינוך, הדרכות הורים פרטניות והנחיית קבוצות הורים, טיפול בשיטת ורדי, חינוך בלתי פורמאלי וחינוך פורמאלי בבי"ס יסודי.  
המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
אפרת דמרי קרוטמן 

מרפאה בעיסוק   

מרפאה בעיסוק (האוניברסיטה העברית) , תואר שני בהתפתחות הילד אוניברסיטת חיפה. מדריכה יועצת לגיל הרך(אורנים). 
מעבר לעבודה טיפולית פרטנית בילדים מגיל לידה – 9, מלווה משפחות ומדריכה הורים, מרכזת צוות מקצועות הבריאות במרכז 'מענה' – מרכז טיפולי של מ.א. מגידו, ומרכזת תוכניות מעונות וגנים פרטיים, (איתור מוקדם, הנגשת ידע  ושרותים התפתחותים ) מטעם המחלקה לגיל הרך, פרדס חנה כרכור. 

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
בשמת בירנבוים

אשת חינוך ומטפלת רגשית  

אשת חינוך ומטפלת רגשית. מרצה בתוכנית מש"י משנת 2008 בקורס: התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה בעבודה. בוגרת תואר ראשון בחינוך יצירתי (BED), תואר שני מטפלת מוסמכת  בפסיכודרמה (MA), וניהול מערכות חינוך לידה עד שש. 
בעלת ניסיון של 25 שנה בגיל הרך בחינוך הקיבוצי, 11 שנים כגננת וחמש וחצי שנים ניהול מערכת גיל הרך. לאורך שנותיה כאשת חינוך עסקה רבות בהדרכת הורים, צוותים וגננות. קידמה,פיתחה וליוותה תהליכים חינוכיים. כמטפלת בפסיכודרמה עובדת שנים רבות בקבוצות ופרטני עם מגוון רחב של אוכלוסיות מבוגרים וילדים.

המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
מיכל כרמל

מרצה    


מיכל מרצה בתוכניות של המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך בנושא הערכת איכות החינוך והטיפול במסגרות לתינוקות ופעוטות בגילי לידה-3 באמצעות הכלי ITERS-3.

למיכל תואר שני בהתפתחות הילד בגיל הרך (גילי לידה-3) ותעודת ייעוץ והדרכה חינוכית לגיל הרך מאוניברסיטת בר-אילן, תואר ראשון בחינוך יצירתי לגיל הרך (גילי 3-8) ממכללת סמינר הקיבוצים. 
מיכל הייתה בעברה גננת. כיום היא עוסקת בייעוץ והדרכה במסגרות חינוכיות שונות לגילי לידה-3, עובדת בתוכנית הריס בבר-אילן בפרויקט הדרכה במעונות מפוקחים בשיתוף עם עיריית תל-אביב וכמדריכת סטודנטים לתואר שני בהתפתחות הילד במסגרת ההכשרה המעשית שלהם, מרצה במכללת לוינסקי ומעבירה השתלמויות והרצאות לקהלים שונים.
המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
תמי אלבז

מרצה  

מרצה בתוכנית בנושא תקשורת הורים- מחנכים.
בעלת תואר שני בהתפתחות הילד וייעוץ לגיל הרך מהחוג לחינוך באוניברסיטת בר אילן. בעלת תעודת הוראה וניסיון של 25 שנה כגננת במשרד החינוך. נמנית על צוות תכנית הריס בבר אילן, ולקחה חלק בפרויקטים מגוונים מטעם התוכנית, לקידום איכות החינוך והטיפול במסגרות חינוך לידה-3 בארץ. בעלת ניסיון עשיר בהדרכת צוותים חינוכיים, מנחה קורסים אקדמיים בתחום התפתחות הילד יעוץ והדרכה לגיל הרך, ובתחום תקשורת מיטבית עם הורים במסגרות לגיל הרך, מרצה ומנחה סדנאות והשתלמויות לצוותים חינוכיים בשטח, שותפה בתהליך הטמעת התוכנית ההתפתחותית לחינוך וטיפול בגיל הרך.
המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
אורית אבריאל

מרצה ומדריכה פדגוגית  

בעלת תואר ראשון במסלול הגיל הרך בהתמחות חינוך יצירתי מסמינר הקיבוצים. תואר שני בגיל הרך במכללת לוינסקי. בוגרת תוכנית "מסגרות תחילה" ולימודי "ייעוץ ניהול והדרכה"
מכללת אורנים - מרצה ומדריכה פדגוגית בקמה: הדרכה פדגוגית לגילאי לידה עד שלוש, קורס פרידה מהרגלים ינקותיים, בעבר הדרכה במסלול גננות לידה עד שלוש.
מחוץ לאורנים - מדריכה במערכות גיל רך בישובים כפריים (מושבים, קיבוצים וישובים קהילתיים) וכן מערכות וגנים עירוניים.בעבר - מחנכת בכל שלבי ההתפתחות וניהול מערכות לגיל הרך בישובים שמשית וקיבוץ רמות מנשה. שותפה פעילה לניסוח חזון מערכת החינוך בקיבוץ הזורע.



המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך  
גלי אוקסנפלד 

מרצה  

מרצה בקורס העוסק בהתפתחות שפה ודיבור במסגרת תוכנית מש"י.
בוגרת תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה.
בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים עם קשיים התפתחותיים נרחבים וילדים על הספקטרום האוטיסטי. בעבר עבדתי במכונים להתפתחות הילד ובשנים האחרונות אני עובדת במשרד החינוך כמטפלת וכמדריכה של צוותים חינוכיים במסגרות בהם משתלבים ילדים עם הרצף האוטיסטי. כמו כן, אני מדריכה מוסמכת של האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת ומדריכה קלינאיות תקשורת במסגרות חינוכיות שונות.
Footer Mobile