על התוכנית
התוכנית מלמדת זיהוי של מטרות למידה ומעודדת אחריות, גמישות ומעורבות, תוך ייצור סביבת למידה מותאמת אישית והתייחסות להיבטים של ידע, קוגניציה ורגש. באמצעות היכרות עם ארגז כלים גדול להוראה, הבנת חשיבות הדיוק והמודעות ומתוך הפעלת חשיבה וביקורת כלפי אמצעי הוראה/למידה שונים (משחקים, שימוש בטכנולוגיה, כרטיסי ניווט, משחקי תנועה ועוד) הבוגרים הופכים למורים טובים יותר היודעים להעריך ידע באופן מעמיק וללמד באופן מותאם.
בוגרי הקורס המורחב משנים את תפיסתם לגבי דרכי ההוראה וההערכה הנכונות כיום. הם רוכשים ידע רחב ומעמיק שכולל הבנה של מושגים והיכרות עם שלל אביזרים, משחקים, סביבות למידה ודרכי הוראה. הבוגרים יכולים לאפיין תלמידים בנושאים של קריאה, כתיבה וחשבון ועל סמך הערכה מעמיקה, תוך הבנת הסיבות לטעויות או לקושי, לדייק ולהתאים תוכנית עבודה מגוונת הנשענת על חוזקותיו, מאפייניו, קשייו והעדפותיו של הילד שמולם.
על התוכנית המורחבת
תוכנית ההרחבה כוללת הוראה של מושגי יסוד ועקרונות בסיסיים בטיפול בבעיות וביישומם:
- מאפיינים רגשיים של לקויות שונות
- דרכי העבודה עם ילדים הזקוקים להתאמות ספציפיות ממוקדות קושי ומוגבלות
- הוספה של הוראות מותאמות לניהול הכיתה השוטף ויישום תוכניות התערבות למוטיבציה וחיזוקים, כחלק בלתי נפרד מניהול הכיתה, כמורה מקצועי או כמחנך
- התמודדות עם קשיים רגשיים-התנהגותיים בכיתה באופן שוטף, כדרך עבודה קבועה וכחלק סדור בניהול הכיתה
יתרונות התוכנית
- לימודים פרקטיים הניתנים ליישום מידי בקליניקה פרטית ובמשרד החינוך
- קבוצת סטודנטים הנבחרת בקפידה לשם העמקה ואיכות
- התייחסות אישית ללומדים
- חוסר התפשרות על איכות הלמידה וההוראה
- תובנות חינוכיות ופסיכולוגיות רחבות מעבר לתוכן מקצועי כזה או אחר
נושאי הלימוד
- הצגת עקרונות ההוראה המותאמת
- הכרת מרכיבי ההוראה הדיפרנציאלית
- הצגה והעמקה במושגי יסוד תיאורטיים ומעשיים הקשורים לתהליכי הקנייה, רכישה ותרגול בתחומי החשבון, השפה, הקריאה והכתיבה
- חשיפה לסביבות למידה מגוונות במטרה לייצר סביבת למידה מותאמת ואישית התומכת ומעודדת כל תלמיד בהתאם לרצונותיו, יכולותיו כישוריו וקשייו
- הקנייה של עקרונות בסיסיים להוראת שפה וחשבון תוך הדגשת חשיבות היצירתיות, הגיוון וההתאמה בעת ההוראה ומתוך תשומת לב להיבטים קוגניטיביים, רגשיים ומטה-קוגניטיביים
- הצגת מגוון דרכי הוראה ואסטרטגיות למידה
- הצגה, תרגול ופיתוח של דרכים להערכה חלופית
- עידוד רפלקטיביות של המורה ושל התלמיד - זיהוי מטרות למידה ודרכים להעריך אותן
- עידוד פרו-אקטיביות בהוראה
- הכרת קשיים ולקויות הקשורים ללמידה תוך התייחסות להיבטים רגשיים והתנהגותיים
קהל היעד
- אנשי חינוך בכל המסגרות: גננות, מורי יסודי, חטיבה ותיכון
- אנשי טיפול או עובדים בחינוך הבלתי פורמלי על כל סוגיו
- בעלי תואר שני המבקשים להרחיב את יכולותיהם בתחומי החינוך וההוראה
תנאי הקבלה
תעודת הוראה, תואר ראשון וניסיון כאנשי חינוך
חובות הסטודנטים
- נוכחות פעילה של 80% לפחות
- הגשת משימות שבועיות ועבודות סיום סמסטר
מועד תחילת הלימודים: 3.11.2024
המלצות
טלי איילון - מעניינת, רלוונטית, קשובה, חושפת אותנו למגוון רחב של חומרים וכלים. כן ירבו כמוה.
גמול לעו"ה
מסלול אישי באחריות הסטודנט:
על עובד ההוראה להגיש בקשה, 45 יום מראש, למפקח על הפיתוח המקצועי במחוז עבודתו ולצרף סילבוס מפורט שיכלול נושאים, תאריכים ושעות לימוד.
כמו כן יש לצרף מכתב המתאר את החשיבות והתרומה של הקורס עבורו.
הנחיות בנושא קורסים המאושרים לעו"ה במסלול אישי -
לחצו לצפייה
*** פתיחת התוכנית מותנית במספר מינימום של נרשמים
ט.ל.ח