Contact Form

סגל אקדמי

רות סגל  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר ראשון בהוראת המתמטיקה

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.

ענת לבב  
ד"ר ענת לבב-וינברג


מרצה בחוג לחינוך מתמטי באורנים לקראת תואר ראשון ושני. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים מתמטיים ודידקטיים וביניהם: יצירתיות בהוראת המתמטיקה, מתמטיקה בחיי יום יום, יסודות הגיאומטריה ועוד.
בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי ובמחקריה עוסקת בעיקר בנושא היצירתיות המתמטית. בנוסף עובדת גם כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה בביה"ס מנור-כברי שבגליל המערבי.

תואר ראשון במתמטיקה - איה שטיינר  
איה שטיינר


מרצה בחוג לחינוך מתמטי ובתכנית ההכשרה להוראת המתמטיקה בעל יסודי באורנים.
בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני במתמטיקה שימושית בטכניון. אחרי קריירה ראשונה בתעשיה (היטק) הסבה את עיסוקה להוראת מתמטיקה ולימדה מזה תשע שנים בבית ספר על יסודי. כיום דוקטורנטית בחוג לחינוך מתמטי באוניברסיטת חיפה החוקרת למידת מתמטיקה כהתפתחות השיח המתמטי של הלומד.
תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות השיח המתמטי של הלומדים, למידת שברים בבית הספר היסודי, פיתוח פרקטיקות להוראה קשובה באמצעות כלים של ניתוח שיח.
מלמדת קורסים העוסקים בחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך וקורסים מתמטיים במסגרת החטיבה האוניברסיטאית, ומקפידה לשלב בכולם הלכה למעשה למידה פעילה חוויתית ועשירה בשיח מתמטי.

 תואר ראשון בחינוך מתמטי -ענת קלמר  
ד"ר ענת קלמר


מרצה לחינוך מתמטי במכללת אורנים במסגרת התוכניות לתואר ראשון ולתואר שני ומרצה בחוג לחינוך של האקדמית גליל מערבי.
מתמקדת בשילוב כלים דיגיטליים בהבניית מושגים מתמטיים תוך התייחסות לסביבות פתוחות וסגורות כמעבדות למידה.
במשך 10 שנים פיתחתי תוכניות מתוקשבות להוראת מתמטיקה בעמותת סנונית ובעת הדעת.
ניהלתי את מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי באוניברסיטת חיפה.
מפרסמת מחקרים העוסקים בהשפעה של הוראה ולמידה משולבות אמצעי המחשה קונקרטיים ודיגיטליים על החשיבה המתמטית של תלמידים.

תואר ראשון במתמטיקה - טל מרים  
טל מרים


מרצה למתמטיקה בחוג לחינוך מתמטי, למתמחים בהוראת מתמטיקה לבי"ס יסודי והסבת אקדמאים.
בשנים 1998-2003 ראש החוג לחינוך מתמטי במכללת אורנים.
בעבר מרכזת ומרצה בהשתלמויות: "הרחבת הסמכה להוראת מתמטיקה בחטיבת ביניים", "מורים מומחים להוראת מתמטיקה בבי"ס יסודי", מרצה למתמטיקה בקורס "התאמת מורים עולים להוראת מתמטיקה".
2010-2012   לימודי התמחות למורי מורים במכון מופ"ת: הדרכה, הנחיה והוראה בהכשרת מורים.
הוראה בקורסים: גרפים ופונקציות, גאומטריה של המישור, אנליזה מתמטית, סטטיסטיקה והסתברות, יסודות האלגברה, קבוצות ומספרים, מתמטיקה בחיי יומיום, קומבינטוריקה, גאומטריה אנליטית, חדו"א.
החל משנת 2010 פיתוח והוראת קורס מקוון- "בעיות אתגר במתמטיקה".

*חשוב לי לטפח בוגרים שיפעלו מתוך אחריות, הן בתחום הידע והן בתחום הערכי. המתמטיקה היא כלי לפיתוח וטיפוח החשיבה.
אני מאמינה בדוגמא אישית ורואה כחלק מהאחריות שלי ביצירת מסגרת לימודית עקבית, תוך שימת דגש על הקשר האישי עם הסטודנטים, כך שתתאפשר למידה אמתית ומשמעותית, באווירה פתוחה ונינוחה.

אירה רווה  
דר' אירה רווה


את שלושה התארים האקדמיים למדתי במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון ולאורך כל הלימודים עסקתי בהכשרת המורים למתמטיקה במסגרות שונות (מורים בפועל ומורים לעתיד).
סיימתי את לימודי הדוקטורט ב-2012 ומאז ועד היום אני ממשיכה להכשיר מורים למתמטיקה בבית ספר יסודי ובבית ספר על יסודי.
מלמדת מגוון רחב של קורסים מתמטיים וקורסים דידקטיים למורים, מנחה בקורס סמינריון לתואר ראשון ומלווה מורים לעתיד בהתנסותם המעשית במסגרת בית ספרית. במקביל עוסקת במחקר ומוקדי המחקר המרכזיים הם הכשרת מורים למתמטיקה, הבנה מתמטית והסבת מהנדסים להוראת מתמטיקה.
אני חושבת שמושג ההבנה הוא אחד המושגים והמטרות המרכזיים בתחום החינוך המתמטי ולכן חשוב לשים עליו דגש מיוחד בהכשרת מורים לעתיד ובהכשרת מורים בפועל. זהו מאפיין ייחודי של הקורסים שאני מלמדת – הנושאים של הקורסים משתנים אך אם אפשר לראות חוט השני העובר בין כולם, ללא ספק זהו נושא פיתוח ההבנה המתמטית ודרכים ללמד להבנה (ולא רק טכניקה). 

עינב קיסר  
עינב קיסר


מרצה בחוג לחינוך מתמטי לבית הספר היסודי, במכללת אורנים. מלמדת קורסים העוסקים בדידקטיקה של המתמטיקה בסביבות טכנולוגיות ובתהליכי הוראה של בעיות מתמטיות (מסוג בעיות מידול).
דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה. זכתה במלגה של משרד החינוך ע"ש זלמן ארן לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך לשנת 2016. בעבר לימדה וריכזה את לימודי המתמטיקה בבית הספר היסודי, הריאלי העברי בחיפה. הייתה פעילה בפיתוח תכנים והעברת השתלמויות במרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך היסודי, באוניברסיטת חיפה.

Footer Mobile