יום חמישי (כיתות ד'-ה- ו') - תקצירי קורסים


קורסים לשכבת ד'​
תעופה וחלל (ד'7, ד'8)
אלון נגרי 

בקורס נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי תעופה ראשוניים דרך תנועתם באוויר, דרך מטוסי סילון חדישים על ציודם ועד טילים ומעבורת חלל. נעסוק ביסודות באווירודינמיקה: הכוחות הפיזיקאליים המשפיעים על הטיסה, מבנה המטוס וכו'. 
בנוסף נבנה טיסנים לפי דרגות קושי, מן הפשוט למורכב וכן נתנסה בערכות ניסוי ויצירה נוספות בתעופה. 
הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

​מעשה האמנות (ד'8)
פולינה בלוקון 

קורס זה מתמקד באמנות פלסטית (ציור, רישום, פיסול), במחשבה על אמנות ויצירה כמו גם בפיתוח יצירתיות. במהלך הקורס ניחשף  לחומרים ולטכניקות מגוונות בדגש על היכרות עם החומר והיצירה תעשה מתוך הבנה מהם האפשרויות הקיימות בחומר זה.
הקורס משלב את עולמם האישי של התלמידים יחד עם עולם האמנות ומאפשר לכל תלמיד למצוא עניין אישי במסגרת אותו נושא. נלמדים נושאים תיאורטיים מתולדות האמנות  תוך התנסות אישית וליווי צמוד. 
ההעמקה בתחום נעשית בהדרגתיות ומותאמת לקבוצה.
בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם להביא בבגדים שניתן ללכלך.

​פרקליטים צעירים (ד'7, ד'8)
 עו"ד אביטל שרוני 

במהלך הקורס נערוך היכרות חווייתית עם מערכת המשפט ושיטת המשפט בישראל.
על מה נלמד? נלמד על החלוקה לענפי המשפט ונבין את משמעות מושגי היסוד בצורה כיפית ויצירתית; נכיר את שלוש הרשויות ונתמקד בתפקידי הרשות השופטת; נשאל מתי פונים לבית משפט? לאיזה סוג של בית משפט?  דרך משחק והמחשה, נלמד מהן הזכויות המגיעות לנו ובמקביל לכך, את האחריות שלנו כלפי הזולת; נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים; כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
איך נלמד? - נצפה יחד בסדרות טלוויזיה, ובקטעי סרטים, נזהה את הבעיה המשפטית שעולה, נשאל כיצד ניתן היה למנוע אותה  ונציע דרכי פעולה המתבססות  על הידע והכלים שרכשנו במהלך הקורס.

​אקולוגיה (ד'7)
ד"ר אלה צחר
 
אקולוגיה מוגדרת כחקר הגורמים המשפיעים על השפע והתפוצה של כלל היצורים החיים עלי אדמות. קורס זה יעסוק בהיבטים אקולוגיים של האזור הים-תיכוני, ובמהלכו התלמידים יכירו מקרוב את החורש ואת המנגנונים האקולוגיים המניעים את המערכת האקולוגית הים-תיכונית. 
מה נלמד? נכיר את מיני הצמחים ובעלי החיים השוכנים בחבל ארץ מגוון זה, וננסה להבין כיצד השינוי המודרני הנוכחי משנה את פני האקולוגיה של האזור בו אנו חיים; נחקור בתי גידול המצויים בחורש כגון שלולית החורף והחי תחת האבן; ננסה לענות על שאלות הקשורות במגוון ביולוגי והשפעות האדם, כגון: מה הקשר בין רעיית עיזים לאקולוגיה של חיות הבר? אלו יחסי גומלין מתקיימים בין בעל חיים וצמחים המצויים בחורש? מהם השינויים העונתיים החלים בחי והצומח לאורך עונות השנה?; נפתח חלון אל עולם שמירת הטבע ושימור המינים המתקיימים בו.
מרבית השיעורים יתקיימו בגן הבוטני, בחדר החיות ובמעבדות בבית מרגולין.

​צילום וחשיבה ויזואלית (ד'8, ד'7)
אילן לוז

הקורס "צילום וחשיבה ויזואלית" נוגע בכמה תחומי ידע: באומנות, בצילום, בעיבוד ובוידאו. 
מטרת הקורס היא לגבש ראייה המאפשרת לעבד לתמונה [תמונת סטילס או צילום בוידאו] את הרשמים הנראים בעין ולנסות לעצב באופן אוטומטי את המראה הנשקף לעין ולעבד אותו כדי שיתאים יותר לתמונה המצולמת
מה נלמד? מהי אמנות ומה לא אמנות?; קומפוזיציה; האור איך משפיע האור על התמונה/הציור/הוידאו; הנושא והרקע; מאיזה גובה אני יכול לספר את הסיפור –מי מספר את הסיפור? איך זווית הצילום/הציור יכולה להשפיע על הפרשנות? האם כדאי לפעמים לבלבל את הצופה?; תבניות חוזרות והשבירה שלהן; עומק השדה; מסגור;  השתקפויות  ועיוותים; עריכה בוידאו – הדרך לספר סיפור שונה לגמרי. 

עיבוד תמונה בפוטושופ (כיתה ד')

אילן לוז

בקורס זה נתוודע לתכנת הפוטושופ ונלמד מיומנות של עבודה עם תמונות ועיבוד תמונה בתוכנה.

מה נלמד?
אמנות ופוטושופ - האם הפוטושופ פוגע באמנות הצילום או מקדם אותו או שהוא אמנות בפני עצמה; הכרות עם המחשב; בהירות וקונאראסט; עבודה עם שכבות;  גזירה;  יצירת קולאז פרצופים; העתקה לרקע שונה -  שימוש בצילומי פורטרט והחלפת הרקע. למתקדמים – בניית רקע ממספר רקעים; כלי הWARP להתאמה ועיוות התמונה; אובייקטים חכמים; מסכות ופילטרים; יצירת הילה; הוספת טקסט והקרנת תמונה על טקסט; יצירת חותמת מים; יצירת כרזות, פוסטרים ודפי מידע; איחוי ותיקון תמונות ישנות; יצירת עולמות פנטסטיים.

דרישות הקורס: על התלמידים להביא מצלמה וקורא כרטיסים [או כבל להורדה] . ניתן לצלם בטלפון נייד בתנאי שהתלמיד למד בבית כיצד להוריד תמונות מהטלפון והביא את הכבל הנדרש.

יש להביא לשיעור דיסק און-קי עם מאגר תמונות אותן צילמו התלמידים.


​זואולוגיה (כיתה ד')
נועם כהן

עם חילופי העונות מתחלפים גם הדיירים בגן הבוטני באורנים. נעקוב אחר שינויי העונות ונכיר את בעלי החיים הפעילים בכל עונה. נפגוש בעלי חיים, צמחים, קולות ומראות שנמצאים סביבנו ושאיננו מבחינים בהם בדרך כלל. נצא לחקור, לשאול ולגלות דברים מפתיעים. כיצד ציפורים משוחחות זו עם זו ומהי שפת הציפורים?  מתי נמלים בוחרות להיפרד מהאדמה ולעוף?  לאילו בעלי חיים יש אוזניים מוזרות  ואיך הם מקשיבים ויוצרים קולות?  נקשיב, נתבונן ונחוש את העולם שסביבנו ותוך כדי כך גם נלמד להקשיב ולהכיר טוב יותר את עצמנו.​

 מציור לפיסול ובחזרה (כיתה ד')
פולינה בלוקון

מהו פיסול? מהו ציור? האם ניתן לחבר ביניהם? איך מתכננים ציור או פסל? איך יצירה בתלת מימד יכולה להתחבר עם דו מימד? שאלות אלה ורבות אחרות, יעלו לא פעם בקורס שלנו.
קורס זה הוא התנסות ראשונית בהעמקה בתחום היצירה, התנסות בהובלת פרויקט אמנותי, חיפוש שפה אישית ויצירת תהליכי יצירה מתמשכים, מתפתחים ומתקדמים.
כל יצירה היא פרויקט משותף סביב חומר/נושא/ טכניקה המאפשרים חיבור אישי וחיפוש עצמי.
בשיעורים שלנו יהיה חיבור בין יצירה ועשייה לתולדות האמנות. נחפש השראה אצל האמנים הגדולים ודרכם נוכל לדייק בדרך וסגנון האישי שלנו.
השיעורים כוללים דיונים כיתתיים המאפשרים התנסות ביטוי עצמי בעל פה.
בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך.

​פיזיקה חוויתית (כיתה ד')
נועם כהן 

בקורס זה נפגוש תופעות פיזיקליות שהן חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, קולות ומראות שנמצאים סביבנו ושאיננו מבחינים בהם בדרך כלל. נגלה שניתן לחקור ולערוך ניסויים בכל מקום: בטבע, במעבדה וגם בבית.
מתוך סקרנות, הקשבה ועבודת צוות נחקור את הקול (אקוסטיקה), את האור (אופטיקה), ואת הכוחות המסתוריים של המגנטיות והחשמל. נגלה ששאלות טובות מובילות אותנו לעיתים קרובות לעוד הרבה שאלות אחרות, מפתיעות לא פחות ולמקומות ולגילויים בלתי צפויים. נערוך ניסויים, משחקים והדגמות, דרכן נחווה ונלמד באופן חוויתי.


קורסי בחירה לשכבת ה'-ו' 
פיזיקה חווייתית (כיתות ה'-ו')
נועם כהן

בקורס זה נפגוש תופעות פיזיקליות שהן חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, קולות ומראות שנמצאים סביבנו ושאיננו מבחינים בהם בדרך כלל. נגלה שניתן לחקור ולערוך ניסויים בכל מקום: בטבע ,במעבדה וגם בבית.
מתוך סקרנות, הקשבה ועבודת צוות נחקור את הקול (אקוסטיקה), את האור (אופטיקה), ואת הכוחות המסתוריים של המגנטיות והחשמל. נגלה ששאלות טובות מובילות אותנו לעיתים קרובות לעוד הרבה שאלות אחרות, מפתיעות לא פחות ולמקומות ולגילויים בלתי צפויים. נערוך ניסויים, משחקים והדגמות, דרכן נחווה ונלמד באופן חוויתי.

​צילום וחשיבה ויזואלית (כיתות ה'-ו')
אילן לוז

הקורס "צילום וחשיבה ויזואלית" נוגע בכמה תחומי ידע: באומנות, בצילום, בעיבוד ובוידאו. 
מטרת הקורס היא לגבש ראייה המאפשרת לעבד לתמונה [תמונת סטילס או צילום בוידאו] את הרשמים הנראים בעין ולנסות לעצב באופן אוטומטי את המראה הנשקף לעין ולעבד אותו כדי שיתאים יותר לתמונה המצולמת
מה נלמד? מהי אמנות ומה לא אמנות?; קומפוזיציה; האור איך משפיע האור על התמונה/הציור/הוידאו; הנושא והרקע; מאיזה גובה אני יכול לספר את הסיפור –מי מספר את הסיפור? איך זווית הצילום/הציור יכולה להשפיע על הפרשנות? האם כדאי לפעמים לבלבל את הצופה?; תבניות חוזרות והשבירה שלהן; עומק השדה; מסגור;  השתקפויות  ועיוותים; עריכה בוידאו – הדרך לספר סיפור שונה לגמרי.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​אקולוגיה, צמחים ובע"ח (כיתות ה'-ו')
ד"ר אלה צחר

במהלך הקורס נערוך היכרות עם מגוון מיני צמחים ובעלי חיים, נלמד כיצד הם מותאמים לבית גידולם, כיצד הם עומדים באתגרי טריפה והזנה. נסייר בגן הבוטני ונכיר מיני צמחים ובעלי החיים השוכנים בו. נחקור בתי גידול המצויים בחורש כגון שלולית החורף והחי תחת האבן. נחקור את הקשר בין מבנה הפרחים ובעלי החיים המאבקים אותם.
במהלך הקורס ננסה לענות על שאלות כגון: אלו יחסי גומלין מתקיימים בין בעל חיים וצמחים המצויים בחורש? מהם השינויים העונתיים החלים בחי והצומח לאורך עונות השנה? כיצד צמחים ובעלי חיים מותאמים לסביבת חייהם?
בנוסף, הקורס יפתח בפני התלמידים את עולם שמירת הטבע ושימור המינים המתקיימים בו בהיבט מקומי וגלובאלי, תחום אקטואלי ההולך וצובר חשיבות ומודעות רבה בארץ ובעולם.
מרבית השיעורים יתקיימו בגן הבוטני ובמעבדות בבית מרגולין.

שימו לב: הקורס פתוח לתלמידים שלא למדו בעבר את הקורס "אקולוגיה בחצר האחורית". 


בואו נשחק מתמטיקה (כיתות ה'-ו')
הדס הנדלמן 

מי לא מכיר את המשחקים  "משלוש יוצא אחד" ו-"אבן נייר ומספריים"? מהו תשבץ יפני? האם אי פעם השתמשתם בהטלת מטבע לקבל החלטות? 
בקורס נשתעשע עם המשחקים האהובים והמוכרים, נבין מה עומד מאחוריהם, נפתח וניצור משחקים, וכמובן גם נקפיד לשחק בהם!
בנוסף, נתנסה בהכרת נושאים במתמטיקה דרך יישומים גרפיים במחשב, וניצור בהם איורים מרהיבים כיד הדמיון. 
הקורס מיועד לתלמידי כיתות ה'-ו', ומטרתו העיקרית היא לנפץ את התדמית של מקצוע המתמטיקה כמקצוע כבד ומשעמם, ולהיחשף אליו מזווית מהנה וכיפית.


שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

זואולוגיה (כיתות ה'-ו')
נועם כהן
עם חילופי העונות מתחלפים גם הדיירים בגן הבוטני באורנים. נעקוב אחר שינויי העונות ונכיר את בעלי החיים הפעילים בכל עונה. נפגוש בעלי חיים, צמחים, קולות ומראות שנמצאים סביבנו ושאיננו מבחינים בהם בדרך כלל. נצא לחקור, לשאול ולגלות דברים מפתיעים. כיצד ציפורים משוחחות זו עם זו ומהי שפת הציפורים?  מתי נמלים בוחרות להיפרד מהאדמה ולעוף?  לאילו בעלי חיים יש אוזניים מוזרות  ואיך הם מקשיבים ויוצרים קולות?  נקשיב, נתבונן ונחוש את העולם שסביבנו ותוך כדי כך גם נלמד להקשיב ולהכיר טוב יותר את עצמנו.

​עיבוד תמונה בפוטושופ (כיתות ה'-ו')
אילן לוז

בקורס זה נתוודע לתכנת הפוטושופ ונלמד מיומנות של עבודה עם תמונות ועיבוד תמונה בתוכנה. 
מה נלמד?  אמנות ופוטושופ-  האם הפוטושופ פוגע באמנות הצילום או מקדם אותו או שהוא אמנות בפני עצמה; הכרות עם המחשב; בהירות וקונאראסט; עבודה עם שכבות;  גזירה;  יצירת קולאז פרצופים; העתקה לרקע שונה -  שימוש בצילומי פורטרט והחלפת הרקע. למתקדמים – בניית רקע ממספר רקעים; כלי הWARP להתאמה ועיוות התמונה; אובייקטים חכמים; מסכות ופילטרים; יצירת הילה; הוספת טקסט והקרנת תמונה על טקסט; יצירת חותמת מים; יצירת כרזות, פוסטרים ודפי מידע; איחוי ותיקון תמונות ישנות; יצירת עולמות פנטסטיים.
דרישות הקורס: על התלמידים להביא מצלמה וקורא כרטיסים [או כבל להורדה] . ניתן לצלם בטלפון נייד בתנאי שהתלמיד למד בבית כיצד להוריד תמונות מהטלפון והביא את הכבל הנדרש.
יש להביא לשיעור דיסק און-קי עם מאגר תמונות אותן צילמו התלמידים.

​מדו-מימד לתלת מימד (כיתות ה'-ו')
פולינה בלוקון 

מה הקשר ונקודת המפגש בין יצירה לצופה? כשאדם מתבונן בציור איך הוא משפיע עליו? וכשאדם מתבונן בפסל  - האם זוהי חוויה זהה? איך מפעילים את הצופה מול היצירה? איך אני יוצר יצירה שתשקף את הרעיון מקורי שלי? האם זה אפשרי? בקורס זה אני מזמינה אתכם לעסוק בשאלות הללו במחשבה ובאמצעות יצירה. 
כל יצירה מתחילה מרעיון שעולה בראש, ממשיכה לתכנון וסקיצה בדו מימד, משם ממשיכים בהתנסות וחיפוש אחר הדרך הכי נכונה עבור היוצר והחומר. במהלך הקורס ננסה כל הזמן לנוע בין המציאות והאפשרויות שלה, לביו הדמיון ויצירתיות. ננסה לממש את הרעיונות שעולים לנו בעולם הדמיון ונבין איך ניתן לתרגם אותם למציאות. ובו זמנית, נתבונן במציאות ונחשוב איך היא עוזרת לנו ליצור ולהבין את עולם הדמיון שלנו. נלמד יחד איך מעבירים רעיון מדו-מימד לתוצר בתלת-מימד.
קורס זה הוא קורס למתקדמים שיודעים ליצור תהליך יצירה מעמיק, מתמשך ומתפתח.
בקורס נלמד על תחום הציור, נעבוד עם צבעים מגוונים. ובנוסף גם נפסל בחומרים השונים. כל משתתף יוזמן  להעמיק בידע קיים וללמוד טכניקות נוספות לפיסול.
דרישות הקורס: לבוא עם רצון להתנסות, לחקור וליצור. בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך.

​מתמטיקה: מה הקשר? (כיתות ה'-ו')
הדס הנדלמן 

לכמה אנשים בעולם יש את אותו מספר שיערות על הראש? האם יופי הוא בעיני המתבונן? אולי אפשר לחשב אותו? מה הקשר בין כדורגל למתמטיקה?
בקורס הזה נגלה היכן מתחבאת המתמטיקה בעולם. נחשוף גילויים מפתיעים שיגרמו לנו להסתכל על המציאות בעדשה אחרת. נלמד לשאול שאלות, לפתח חשיבה מתמטית ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום.
הקורס מתבסס על מתמטיקה הנלמדת בבית הספר בחטיבות הביניים, אך באמצעות חשיבה נכונה, כלים טכנולוגים ומתמטיים, סקרנות וחקר, יוכלו התלמידים להתמודד איתה ולענות על שאלות רבות הקשורות למציאות היום-יומית.
הדגש של הקורס מופנה לחשיבה ביקורתית ולמידה מתוך התנסות וחקר אשר יסייעו בפיתוח חשיבה מתמטית ולוגית.

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​פרקליטים צעירים (כיתות ה'-ו')
עו"ד אביטל שרוני 

במהלך הקורס נערוך היכרות חווייתית עם מערכת המשפט ושיטת המשפט בישראל.
על מה נלמד? נלמד על החלוקה לענפי המשפט ונבין את משמעות מושגי היסוד בצורה כיפית ויצירתית; נכיר את שלוש הרשויות ונתמקד בתפקידי הרשות השופטת; נשאל מתי פונים לבית משפט? לאיזה סוג של בית משפט?  דרך משחק והמחשה, נלמד מהן הזכויות המגיעות לנו ובמקביל לכך, את האחריות שלנו כלפי הזולת; נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים; כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
איך נלמד? - נצפה יחד בסדרות טלוויזיה, ובקטעי סרטים, נזהה את הבעיה המשפטית שעולה, נשאל כיצד ניתן היה למנוע אותה  ונציע דרכי פעולה המתבססות  על הידע והכלים שרכשנו במהלך הקורס.

​תעופה וחלל (כיתות ה'-ו')
אלון נגרי

בקורס נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי תעופה ראשוניים דרך תנועתם באוויר, דרך מטוסי סילון חדישים על ציודם ועד טילים ומעבורת חלל. נעסוק ביסודות באווירודינמיקה: הכוחות הפיזיקאליים המשפיעים על הטיסה, מבנה המטוס וכו'. 
בנוסף נבנה טיסנים לפי דרגות קושי, מן הפשוט למורכב וכן נתנסה בערכות ניסוי ויצירה נוספות בתעופה. 
הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

​יסודות הציור בצבע (כיתות ה'-ו')
פולינה בלוקון 

צבע הוא אחד הכלים החשובים באמנות ועיצוב. הוא אולי נדמה אינטואיטיבי ופשוט, אבל מאחוריו יש היסטוריה שלמה של ניסויים פורצי דרך ותגליות מרגשות.
 בקורס אני מזמינה אתכם להעמקה בהיסטוריה של התפתחות הצבע בעולם האמנות לאורך השנים. יחד נכיר את מסורות הציור; נתנסה באופן אישי בחומרים השונים (כמו צבעי מים, עפרונות צבעוניים, גואש ועוד....); נלמד כלים בסיסיים בציור- אור וצל, נפח, קומפוזיציה, סקאלה צבעונית, ערבובי צבעים, עבודה עם מכחול, מעבר משחור לבן של סקיצה לצבעוניות מלאה ועוד; נבין לעומק איך צבע משפיעה על היוצר, יצירה והצופה; נגלה סודות של כל חומר ונבדוק איך הוא מגיב למצעים השונים; וניתן דגש על הרגלי עבודה נכונים בסדנת האמנות.
הקורס נותן בסיס וכלים מקצועיים בשימוש בחומרים,  משלב בין תרגילי למידה ליצירה אישית מעמיקה ,ומאפשר לכל תלמיד להמשיך ולהתנסות בצורה עצמאית. 

דרישות הקורס: בשיעורים נעבוד עם חומרים שונים, לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך

​"שכבות של נייר": מגזרות (כיתות ה'-ו')​
פולינה בלוקון 

מגזרות נייר זאת אמנות עיצוב ייחודית בעלת היסטוריה של למעלה מ-1,500 שנים. היוצר, חורץ פסים בנייר לבן, שחור או אדום, ועל ידי כך נוצרות צלליות שהן קווי המתאר של הדמויות אותן הוא מעוניין להציג. טכניקה אמנותית זו מאפשרת ליוצר להתמקד ולשלב בין היצירה לבין העולם הפנימי של היוצר.  מגזרות נייר נעשות בכלים שונים המיועדים לחיתוך נייר. בקורס נלמד לעבוד עם הכלים השונים, לחשוב על רעיונות ונלמד לממש אותם ליצירות ייחודיות.                                                                                           
במהלך השיעורים אנו נידרש להרבה סבלנות, הקשבה, יצירתיות והתנסות.

​"היה היה"- מסע בתולדות המתמטיקה (כיתות ה'-ו')
הדס הנדלמן 

האם המתמטיקה היא תגלית, או המצאה? האם האפס היה שם תמיד? מהו בכלל האינסוף? ומתי כל המתמטיקה התחילה?
לא היינו מצליחים לתפקד ללא המתמטיקה. למען האמת, כל אותם דברים שאנו מקבלים היום כמובנים מאליהם – מטלוויזיה ועד הטלפון הנייד, מטוס, מכונית, רכבת, פיתוחים רפואיים – כל אלו נשענים על מתמטיקה בת אלפי שנים. 
אך המתמטיקה לא הגיחה לעולם ביום אחד...
בקורס נביא את סיפור חייהם של האנשים שעומדים מאחורי ההיסטוריה המפוארת של המתמטיקה בתרבויות השונות – המצרית, הרומית, הבבלית, ההודית, ועוד. ניחשף לשיטות ספירה ונתנסה בפתרון בעיות חשבוניות עתיקות יומין.

​חשיבה מדעית טכנולוגית (כיתות ה'-ו')​
אלון נגרי 

הקורס משלב עיסוק בתעופה וחלל, פיזיקה וטכנולוגיה. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית. 
מה נלמד? נפתח ונבנה יחד של דגמים בתעופה, טילים, מבנים הנדסיים ״חכמים״ - גמישים, חזקים וקלים המשמשים בעולם התעופה והחלל; נלמד ונחקור תופעות פיזיקאליות בחיי האסטרונאוטים בתחנת החלל. והשפעתן על גוף האדם;  נתכנן ונבנה ״מכונת תהליכים״ המשמשת לשיגור טילי מבחנה ללא מגע יד אדם; נלמד תהליך מו"פ (מחקר ופיתוח) כ״צוות חושב ומפתח״ של טיל מצנח אוטומטי המשוגר ל 60 מ׳ גובה (!!) ומתוכנת לבצע תהליך פירוק ופתיחת מצנח גדול באוויר באופן מהיר ופשוט.
איך נלמד? נערוך יחד ניסויים בכיתה ובבית, נבנה יחד דגמים וכן נמציא מבנים בעצמנו, נצפה בסרטים, ונערוך דיונים.

​יומן ויזואלי (כיתות ה'-ו')
פולינה בלוקון 

מחקרים רבים מוכיחים כי העיסוק באמנות משפר את הבריאות הנפשית והפיזית. בעת היצירה, גם אם מטרתה היא רק לכיף ולא בהכרח כדי להציג את התוצר בתערוכה, קורים דברים נפלאים בגופנו.  שני צדי המוח מופעלים בו זמנית- מה שבונה קשרים חדשים במוח ועוזר לפתח את היכולת שלנו.
יומן וויזואלי הוא יומן דמוי ספר, בו נוכל לתעד את כל מה שנבחר מחיינו: מחשבות, חלומות, רגשות, טיולים וחוויות. אבל בשונה מיומן רגיל, התיעוד נעשה באמצעים וויזואלים – ציורים, איורים, מדבקות, מפות, קווים, חיתוכי דפים ועוד. 
אנחנו לא צריכים להיות אמנים או ציירים כדי ליצור ביומן. מה שאנחנו כן צריכים זה רצון ליצור ולהתנסות בטכניקות מגוונות של דו מימד, כמו: ציור, קולאז', איור, רישום, צבע, גזירי נייר ועוד.
בקורס זה אני מזמינה אתכם לצאת איתי למסע אל שפת האמנות, שפת החוויה והרגש, לתעד בדרכים שונות ויצירתיות את חייכם, את העולם הפנימי שלכם, את הסיפור האישי שלכם, וליצור יומן קסום. 

​תעופה וחלל למתקדמים (כיתות ה'-ו')​
אלון נגרי 

בקורס המתקדמים נעמיק ונפתח צוהר לעולם התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי והפיזיקלי. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית. 
מה נלמד בקורס? - מכונת תהליכים לשיגור טיל, חקר תעופת הטבע, תכנון מכונה מעופפת של ליאונרדו דה וינצ'י, פעולת המדחף בכלי תעופה ועוד. 
איך נלמד? הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

​מיינדפולנס: קשיבות, מחוננות ומה שביניהם (כיתות ה'-ו')
דנה קלע 

הידעתם שאנו יכולים לבחור את נקודת המבט שלנו על המציאות? אנחנו יכולים לכעוס, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים להיפגע, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לפחד, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לא להיבהל ממה שאנחנו מרגישים, ולהיות בסדר. כילדים סקרנים אנו רגילים מגיל צעיר לחקור ולשאול שאלות על העולם סביבנו. הסדנא היא הזדמנות לעצור לרגע, לנשום עמוק ולחקור את עצמנו פנימה, את התחושות והרגשות ואת דפוסי החשיבה שלנו. מחקרים על מיינדפולנס (בעברית: קשיבות) עם ילדים ונוער מצביעים על השפעות חיוביות ביכולות הקשב, בוויסות רגשות, במודעות העצמית וביכולת להתגבר על אתגרים בחיי היום יום.
איך נלמד? דרך פעילויות מעולם המיינדפולנס, נתרגל מדיטציה בתנועה נשפר את יכולות הריכוז והוויסות הרגשי – מעין תרגול של "חדר כושר למוח". נתמקד במתרחש בעולמנו הפנימי באמצעות התבוננות והפניית תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לגוף, לתחושות, לרגשות, לחושים ולעולם הדמיון, ונבדוק מהי נקודת המפגש עם עולם המחוננים. ​​​

אנימציה (כיתות ה'-ו') 
קארן גרינברג
…4…3…2…1…  אקשן! 
אתם מוקסמים מאנימציה? יש לכם רעיונות נהדרים לסרטים? או שאולי רציתם לדעת איך להביא את היצירתיות שלכם לרמה אחרת? הידעתם שסרטי אנימציה הם הסרטים הראשונים שנעשו אי פעם? והאם ידעתם ש"טכניקת אנימציה" התגלתה במקרה במהלך רכיבה והימור על סוסים?
יש הרבה דרכים להשתמש בסרטי אנימציה כדי להביע רעיונות שאי אפשר לעשות אחרת.
בשיעור חוויתי זה נלמד צילום סרטי אנימציה בטכניקות שונות כמו STOP MOTION, FLIPACLIP ועוד. 
צילום סרט אנימציה ידרוש מאתנו עבודה יצירתית בעזרת אביזרים שונים כמו לגו, פלסטלינה, צמחים ועוד. בכל שיעור תקבלו אייפד לעבודה אישית או קבוצתית ותעסקו בהפקת סרטונים מקוריים.  

כתיבה יוצרת (כיתות ה'-ו')
לוטם קמינסקי 
איך כותבים חלום? מה עושה דינוזאור בתוך ארון הגרביים של אבא? מה הקשר בין רובוט לגלידת בננה? איך אכתוב סיפור על היום הנפלא בחיי? או היום הנורא בחיי? בכל השאלות האלו ועוד, נעסוק בקורס לכתיבה יוצרת. 
במהלך הקורס נבדוק מהי כתיבה, מה מניע אותנו לכתוב?  נכיר את כוחן של המילים, נתרגל כתיבת סיפורים ושירים, ניצור עולמות חדשים ובדיוניים, נלמד על סוגים שונים של יצירות - סיפור קצר, סיפור מסע, סיפורים ריאליסטיים, מדע בדיוני, פנטזיה, סיפורי ילדים, כתיבה הומוריסטית ועוד. וכן נעסוק בפיתוח דמויות, עלילה ודיאלוגים.
כל מפגש יהיה מורכב מלימוד באמצעות משחקים פעילים, יצירה, תרגילים בכתיבה, פעילויות המשלבות דמיון והמצאה, התייחסויות ליצירות וטקסטים וכן זמן כתיבה אישי. 
למי מתאים הקורס? לילדים סקרנים, שאוהבים לכתוב ולקרוא, שיש להם רעיונות יצירתיים ומקוריים. 

​פילוסופיה בקולנוע (כיתות ה'-ו')
לוטם קמינסקי 
הפילוסופיה היא אחד מהכלים החשובים ביותר שיש לאדם, היא עוזרת לנו לבחון את עצמנו ואת העולם סביבנו ולשאול עליו שאלות – מהו העולם? מהי המציאות? מהו האני? יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות רבות מכילות בתוכן מסרים פילוסופיים וחברתיים חשובים. 
במהלך הקורס נבחן שאלות וסוגיות פילוסופיות כגון: מהו זמן? והאם ניתן לשנות את זרימת הזמן?; מהי מציאות? האם יש הבדל בין האופן שבו אנחנו תופסים את המציאות בשכל לבין המציאות כפי שהיא באמת? האם המציאות שלנו קיימת בכלל? והאם היא המציאות היחידה הקיימת?; מהי זהות? כיצד אנו מגדירים את מי שאנחנו? כיצד אחרים מגדירים אותנו? עד כמה הגדרה זו יציבה ותקפה?
סוגיות אלו יעלו מתוך צפייה בסרטים כמו 'אליס בארץ הפלאות', 'המופע של טרומן', 'אוואטר', 'צ'ארלי בממלכת השוקולד', 'שטוחלנדיה' (flatland), 'בין כוכבים' וכן בפרקים מסדרות טלוויזיה כמו 'דוקטור הו'. דרכם נפגוש רעיונות של הוגים פילוסופיים שונים כגון סוקרטס, אפלטון, דקארט, קאנט, בודריאר ועוד. 

בניית משחקים ווירטואליים  3D (כיתות ה'-ו')
קארן גרינברג
מה זה משחק טוב? האם יש חוקים למשחק? האם יש משחק שאין בו שחקנים?
בקורס נלמד על משחקים בהיסטוריה, משחקים שיהיו בעתיד, וכמובן אנחנו נכין משחקים!
נכין משחקים בבהולוגרמות, משחקים שהולכים לצאת מתוך מקרנים על הרצפה על הקירות, ומשחקים שאנחנו יכולים לשלוח לחברים בוואטסאפ, בקישורים וברקודים. 
הכל לפי הדמיון שלכם והיצירתיות שלכם.

​"אמנות השכנוע": רטוריקה ודיבייט (כיתות ה'-ו')
לוטם קמינסקי 

רטוריקה היא תורת השכנוע – הדרך לגרום למישהו לשנות את עמדותיו, את דעותיו או את התנהגותו. במהלך הקורס נלמד מגוון שיטות ודרכים לדבר מול קהל בצורה שתסחוף, תרתק ותשכנע. בקורס נשלב תיאוריות, תרגילים ומיומנויות מתחום אמנות הרטוריקה.
מה נלמד? איך עומדים מול קבוצה או קהל?; איך מנסחים בצורה ברורה את מה שאנחנו רוצים להגיד?; סוגי טיעונים – נכיר מגוון אמצעי שכנוע, מתי נכון להשתמש בכל אחד מהם, וכיצד הם עוזרים לנו לחזק את הטיעונים שלנו; מי מצליח לעבוד עלינו?– נלמד איך עובדים כשלים לוגיים ותכסיסים רטוריים, ואיך משתמשים בהם עלינו  בתחומים שונים בחיים, ננתח ביחד את שפת הפרסומות ונשתמש בה כדי ליצור בעצמנו פרסומות. 
דיבייט: בחלק האחרון של הקורס, נלמד על הדיון המובנה (דיבייט), מה הם הכללים שלו, ונתנסה בעצמנו ביצירת דיבייט קבוצתי. 
איך נלמד?  השיעורים יהיו מורכבים מלימוד תיאורטי, משחקים ותרגילים, צפייה בסרטונים ובפרסומות, והתנסות אישית בעמידה מול קבוצה,  והתנסות קבוצתית בניסוח טיעונים, בכתיבה וצילום של פרסומות.
​​
Footer Mobile