"כל העולם במה": תיאטרון (כיתות ה'-ו')
מיטל מור בטש
לימודי התיאטרון מאמנים את התלמידים לחשיבה יצירתית, מקורית וביקורתית, הן כשחקנים ויוצרים והן כצופים.
בקורס זה נעסוק בתיאטרון מעשי וחווייתי, ובמהלכו יתרגלו התלמידים אלמנטים שונים מתחום המשחק: עבודה על דמות, הצגת קונפליקט, אלתור סצינות, התמודדות עם טקסט כתוב.
התנסות מעשית זו תורמת לחיזוק הביטוי והביטחון העצמי, שכלול יכולות בינאישיות בכל הנוגע לעבודה קבוצתית, שיתוף פעולה, חיזוק מוטיבציה וכישורים חברתיים. וכמובן, למידה מתוך כיף והנאה.
שחמט (כיתות ה'-ו')
גנדי בירגר
לימוד שחמט – מטלה לא פשוטה, אך מאוד חשובה. בעת הלימוד קודם כל צריך רצון ללמוד, להכיר משהו חדש, לפתח סבלנות ולהתגבר על הכישלונות. אחת המטרות החשובות של לימוד השחמט היא לגרום לילד להפנים שבשחמט (וגם בחיים) אי אפשר רק לנצח. ישנם גם הפסדים, זה חלק בלתי נפרד מההתקדמות. לימוד שחמט -זו לא מטרה בפני עצמה, אלא זה כלי לימוד אשר מאפשר לילד לפתח ולממש את הפוטנציאל האינטלקטואלי והאישי שלו.
היעדים והעקרונות המנחים את שיעורי השחמט: פיתוח החשיבה האנליטית, המתמטית, העצמאית והאסטרטגית של ילדים; הטמעת ערכים של משמעת, התמדה ושאיפה למצוינות; שיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי; פיתוח יכולת קבלת ההחלטות והאחראיות על מעשים; קידום כישורי חיים, פיתוח יכולת התמודדות ביעילות עם מצבי קושי, לחץ, משבר וכישלון; פיתוח הזיכרון והריכוז;
פיתוח חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא.
הלימוד מועבר על ידי למידה התנסותית, בעזרת לוח הדגמה גדול, לוחות שחמט רגילים, וכן הרבה משחקים ומטלות.
פיסול בגבס (כיתות ה'-ו')
פולינה בלוקון
הידעתם שהפסל הכי עתיק שנמצא נוצר כ200 אלף שנה לפני הספירה! הרבה שנים פיסול היה תחום מרכזי בעולם האמנות. עם השנים טכניקות התפתחו והיום יש מגוון אין סופי של חומרים לפיסול. בקורס נתמקד בחומר אחד – גבס! ודרכו נתנסה בשיטות יצירה השונות. גבס הוא חומר נוח לפיסול כי הוא יכול להיות נוזלי וניתן לפסל איתו תבליטים – יציקת גבס לתבניות שאנחנו נכין. ניתן לעבוד עם גבס כשהוא מתקשה בטכניקת גריעה ממש כמו אמנים גדולים בתקופת הרנסנס שעבדו בגריעה וחציבה באבן ובשיש. בנוסף, ניצור בתחבושות גבס על קונסטרוקציה שישמשו כמעטפת וחיזוק של הפסל.
מה נלמד? על ייחודיות של החומר וננסה להעביר דרכו את הריון ועולם הפנימי שלנו; על תהליך יצירה גמיש, והרבה פעמים מפתיע, כי לרוב החומר הוא זה שמוביל את היצירה ואנחנו כיוצרים מובילים ומכוונים אותו לפי הדמיון שלנו.
דרישות הקורס מהתלמידים: לבוא עם רצון להתנסות, לחקור וליצור; בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך.
מבוכים ודרקונים (כיתות ה'-ו')
אריאל רוזנר
D&D, Dungeons and Dragons is a popular Role-Playing Game known throughout the world, as a fun way to socialize in a small to medium group of children, while using their imagination in a Fantasy setting.
In this course we will be playing D&D and while we have fun, we will be learning many social skills needed for life, as well as learning about social norms and understanding others through Role-Playing, in addition to that I will help the students develop a variety of skills such as planning, leading and execution of plans that they develop to deal with a variety of situational encounters.
(הקורס נלמד בשפה העברית)
עיבוד תמונה בפוטושופ (כיתות ה'-ו')
אילן לוז
בקורס זה נתוודע לתכנת הפוטושופ ונלמד מיומנות של עבודה עם תמונות ועיבוד תמונה בתוכנה.
מה נלמד? אמנות ופוטושופ- האם הפוטושופ פוגע באמנות הצילום או מקדם אותו או שהוא אמנות בפני עצמה; הכרות עם המחשב; בהירות וקונאראסט; עבודה עם שכבות; גזירה; יצירת קולאז פרצופים; העתקה לרקע שונה - שימוש בצילומי פורטרט והחלפת הרקע. למתקדמים – בניית רקע ממספר רקעים; כלי הWARP להתאמה ועיוות התמונה; אובייקטים חכמים; מסכות ופילטרים; יצירת הילה; הוספת טקסט והקרנת תמונה על טקסט; יצירת חותמת מים; יצירת כרזות, פוסטרים ודפי מידע; איחוי ותיקון תמונות ישנות; יצירת עולמות פנטסטיים.
דרישות הקורס: על התלמידים להביא מצלמה וקורא כרטיסים [או כבל להורדה] . ניתן לצלם בטלפון נייד בתנאי שהתלמיד למד בבית כיצד להוריד תמונות מהטלפון והביא את הכבל הנדרש.
יש להביא לשיעור דיסק און-קי עם מאגר תמונות אותן צילמו התלמידים.
פרקליטים צעירים (כיתות ה'-ו')
עו"ד אביטל שרוני
במהלך הקורס נערוך היכרות חווייתית עם מערכת המשפט ושיטת המשפט בישראל.
על מה נלמד? נלמד על החלוקה לענפי המשפט ונבין את משמעות מושגי היסוד בצורה כיפית ויצירתית; נכיר את שלוש הרשויות ונתמקד בתפקידי הרשות השופטת; נשאל מתי פונים לבית משפט? לאיזה סוג של בית משפט? דרך משחק והמחשה, נלמד מהן הזכויות המגיעות לנו ובמקביל לכך, את האחריות שלנו כלפי הזולת; נתנסה בהכנת כתבי אישום וכתיבת טיעונים משפטיים, נלמד לאסוף ראיות, לחקור עדים ולטעון בצורה טובה ומשכנעת, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים; כשנרגיש ממש מוכנים, נקיים משפט מבויים בו אנחנו נהיה בעלי התפקידים (עורכי דין, שופטים, עדים וכד').
איך נלמד? - במהלך השיעורים נצפה יחד בסדרות טלוויזיה, ובקטעי סרטים, נזהה את הבעיה המשפטית שעולה, נשאל כיצד ניתן היה למנוע אותה ונציע דרכי פעולה המתבססות על הידע והכלים שרכשנו במהלך הקורס.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.
אוריגמי (כיתות ה'-ו')
ד"ר דרור קפוטא
בקורס נעשה צעדים ראשוניים של הכרות ומיומנות באמנות קיפולי הנייר, אוריגמי, שראשיתה ביפן עתיקה - וכיום היא חובקת עולם. נלמד את כללי הבסיס שיאפשרו לנו ליצור מגוון דגמים של בעלי חיים, דמויות וצורות, כל אלו מריבוע נייר צבעוני, ללא גזירה, רק ע"י קיפול. נתחיל מרמה בסיסית מאוד ממנה נתקדם בהדרגה, אך בכל שלב יוכל כל תלמיד להתאים את דרגת הקושי לרמתו ורצונו.
במהלך הקורס נשלב קיפול מסורתי של דמויות מנייר אחד עם קיפול מודולרי (מספר ניירות) וקיפול רטוב מנייר עבה. נערוך משימות קיפול קבוצתיות ונלמד כיצד מאלתרים - אך עדיין שומרים על הכללים.
הקורס משלב אמנות וחשיבה הנדסית, ומהווה פתיחה לעולם שלם בו אנו יכולים להמשיך ללמוד ולחקור בעצמנו!
ספרדית: שפה ותרבות (כיתות ה'-ו')
קארן גרינברג
אחת השפות האהובות בעולם היא השפה הספרדית. אנו פוגשים שפה זאת בסרטים, בפרסומות ואפילו במשחקי מחשב. כחלק מלימוד שפה יש משקל גם לתרבות שבנתה אותה, ולכן כדאי ללמוד על המנהגים, המנגינות, השירים ואף המאכלים של אותה תרבות.
מה נלמד בקורס? הצגה עצמית ומספרים בספרדית (נלמד את המספרים עד מליון), ברכות בתחילת שיחה (שלום, להתראות ותודה), מילות שאלה חשובות בספרדית להיכרות; יצירת שיחון ספרדית משותף: באמצעות צילום אובייקטים מחוץ לכיתה, נבנה אלבום כיתתי שיהווה מילון בספרדית - מילון שיתופי בכלי גוגל; שירים ומאכלים: נכיר מאכלים שונים מארגנטינה, מקסיקו וארצות נוספות, נכין מאכלים אחדים בכיתה; נלמד שירים בספרדית; תפקידים במשפחה: נבנה אילן יוחסין בספרדית; נתקדם בשיעורים בשלבים שונים באתר הלימוד DUOLINGO;
משחקי חשיבה אסטרטגיים (כיתות ה'-ו')
גנדי בירגר
משחק חשיבה הוא משחק שבו יכולתו האינטלקטואלית של השחקן היא אשר מכריעה את הכף.
משחק חשיבה הוא אחד האמצעים הטובים לפיתוח מיומנויות חשיבה בשילוב הנאה. ישנם מחקרים המעידים כי אצל אנשים אשר נוהגים לשחק במשחקי חשיבה זוגיים על בסיס קבוע, יאופיינו בכישורי ניהול מאוד מפותחים. המשחקים מהווים "תרגילי התעמלות למוח" ומפתחים מגוון מיומנויות: החשיבה האנליטית, המתמטית, העצמאית והאסטרטגית; זיכרון, ריכוז, חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה; אינטראקציה חברתית ותקשורת בין אישית; ניסוי וטעיה - היכולת ללמוד או להבין מן הניסיון; היכולת להגיב בזמן קצר ובהצלחה למצבים חדשים; היכולת להשתמש בהיגיון לפתרון בעיות; היכולת לרכוש ידע וליישמו באמצעות החשיבה וההיגיון.
קורס משחקי חשיבה אסטרטגיים כולל בתוכו היכרות עם משחקי חשיבה אסטרטגיים ידועים ומאוד מאתגרים, כגון גו, רברסי ודמקה בינלאומית.
כתיבה יוצרת (כיתות ה'-ו')
לוטם קמינסקי
איך כותבים חלום? מה עושה דינוזאור בתוך ארון הגרביים של אבא? מה הקשר בין רובוט לגלידת בננה? איך אכתוב סיפור על היום הנפלא בחיי? או היום הנורא בחיי? בכל השאלות האלו ועוד, נעסוק בקורס לכתיבה יוצרת.
במהלך הקורס נבדוק מהי כתיבה, מה מניע אותנו לכתוב? נכיר את כוחן של המילים, נתרגל כתיבת סיפורים ושירים, ניצור עולמות חדשים ובדיוניים, נלמד על סוגים שונים של יצירות - סיפור קצר, סיפור מסע, סיפורים ריאליסטיים, מדע בדיוני, פנטזיה, סיפורי ילדים, כתיבה הומוריסטית ועוד. וכן נעסוק בפיתוח דמויות, עלילה ודיאלוגים.
כל מפגש יהיה מורכב מלימוד באמצעות משחקים פעילים, יצירה, תרגילים בכתיבה, פעילויות המשלבות דמיון והמצאה, התייחסויות ליצירות וטקסטים וכן זמן כתיבה אישי.
למי מתאים הקורס? לילדים סקרנים, שאוהבים לכתוב ולקרוא, שיש להם רעיונות יצירתיים ומקוריים. גם ילדים שלמדו בשנה שעברה את הקורס מוזמנים, ותכני הקורס יותאמו בעבורם.
מתמטיקה: מה הקשר? (כיתות ה'-ו')
הדס הנדלמן
לכמה אנשים בעולם יש את אותו מספר שיערות על הראש? האם יופי הוא בעיני המתבונן? אולי אפשר לחשב אותו? מה הקשר בין כדורגל למתמטיקה?
בקורס הזה נגלה היכן מתחבאת המתמטיקה בעולם. נחשוף גילויים מפתיעים שיגרמו לנו להסתכל על המציאות בעדשה אחרת. נלמד לשאול שאלות, לפתח חשיבה מתמטית ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום.
הקורס מתבסס על מתמטיקה הנלמדת בבית הספר בחטיבות הביניים, אך באמצעות חשיבה נכונה, כלים טכנולוגים ומתמטיים, סקרנות וחקר, יוכלו התלמידים להתמודד איתה ולענות על שאלות רבות הקשורות למציאות היום-יומית.
הדגש של הקורס מופנה לחשיבה ביקורתית ולמידה מתוך התנסות וחקר אשר יסייעו בפיתוח חשיבה מתמטית ולוגית.
מיינדפולנס: קשיבות, מחוננות ומה שבינהן (כיתות ה'-ו')
עינת בוסי
הידעתם שאנו יכולים לבחור את נקודת המבט שלנו על המציאות? אנחנו יכולים לכעוס, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים להיפגע, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לפחד, ולהיות בסדר. אנחנו יכולים לא להיבהל ממה שאנחנו מרגישים, ולהיות בסדר. כילדים סקרנים אנו רגילים מגיל צעיר לחקור ולשאול שאלות על העולם סביבנו. הסדנא היא הזדמנות לעצור לרגע, לנשום עמוק ולחקור את עצמנו פנימה, את התחושות והרגשות ואת דפוסי החשיבה שלנו. מחקרים על מיינדפולנס (בעברית: קשיבות) עם ילדים ונוער מצביעים על השפעות חיוביות ביכולות הקשב, בוויסות רגשות, במודעות העצמית וביכולת להתגבר על אתגרים בחיי היום יום.
איך נלמד? דרך פעילויות של יצירה, קריאה, כתיבה ותרגול מדיטציה בתנועה נשפר את יכולות הריכוז והוויסות הרגשי – מעין תרגול של "חדר כושר למוח". נתמקד במתרחש בעולמנו הפנימי באמצעות התבוננות והפניית תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לגוף, לתחושות, לרגשות, לחושים ולעולם הדמיון. באווירה בטוחה של משחק ושחרור, נלמד, נשאל יחד שאלות, נשתף ונקשיב.
משחקי מדע בדיוני (כיתות ה'-ו')
אריאל רוזנר
As many children are now familiar with Dungeons & Dragons as well as other fantasy stories & games, with the rising popularity of Super Heroes, another way to introduce them to Science is through role-playing games. Over the course of the year we will learn about science, future predictions as well as our modern society through a Science Fiction Role-playing Game. As with other RPG's they will improve social skills, practicing group dynamics through goal-oriented learning, as they participate together in an adventure in Space!
(הקורס נלמד בשפה העברית)
שחמט למתקדמים (כיתות ה'-ו')
גנדי בירגר
ישנן אפשרויות רבות לפתח יכולות מדהימות בילדים שלנו. אחת מהן היא שחמט. לימוד שחמט - זו לא מטרה בפני עצמה, אלא זה כלי לימוד אשר מאפשר לילד לפתח ולממש את הפוטנציאל האינטלקטואלי והאישי שלו.
היעדים והעקרונות המנחים את שיעורי השחמט למתקדמים: לימוד טקטיקה ואסטרטגיה ברמה מתקדמת, לימוד ותבניות של הפתיחות, לימוד אסטרטגיה ותבניות של אמצע המשחק, לימוד אסטרטגיה ותבניות של סיום, ניתוח משחקים של אלופי העולם, היסטוריה של שחמט ואלופי העולם, תרגילים וחידות שחמט, הרבה משחקים ותחרויות.
הלימוד מועבר על ידי למידה התנסותית, בעזרת לוח הדגמה גדול, לוחות שחמט רגילים, שעוני שחמט, הרבה משחקים ומטלות.
יומנו של הנוסע בזמן (כיתות ה'-ו')
שרה לוין
קורס זה מזמין אתכם לצאת למסע וירטואלי בזמן ובעולם.
במהלך הקורס כל תלמיד יבחר תקופה ו/או אירוע בהיסטוריה של העולם שמרתק אותו. לאחר שיחקור את התקופה, כל אחד ייצור תמונה של עצמו בעזרת תוכנת פוטושופ, בתוך רקע אופייני. (לדוגמא: בתקופת האבן התלמיד ילביש על תמונתו בגדים עשויים עור, ויעמוד במרכז מערה ובה ציורי קיר וכלי צור). ולאחר מכן יכתוב את 'יומנו' ממסעותיו בתקופת הזמן בה בחר.
יש הכרח לשמור על אותנטיות! על מנת לספר את קורותיו בצורה אמינה, כל תלמיד יצטרך לחקור ולדעת קצת על צורת התשלום במקום ובתקופה בו ביקר, על צורת הלבוש, היררכיה חברתית, טכנולוגיה, שפה, דת וכן הלאה...
בסוף השנה לכל תלמיד יהיה יומן 'המעיד' שהוא סייר בעולם בתקופות שונות.
צילום, עריכה ועיצוב בוידאו (כיתות ה'-ו')
אילן לוז
בקורס זה נלמד את אמנות התמונה הנעה. נתמקד בתמונה הנעה: ב"שוט" וב"סצנה". כלומר, התמקדות בפריים בו התמונה נעה, והיכולת לחבר בין תמונה נעה אחת לשנייה תוך כדי הוספת פס קול המורכב ממוזיקה ומאפקטים של סאונד [ויתכן גם דיאלוגים או מונולוגים – אך לא הכרחי]
מה נלמד? הראיה, האור והצילום; החשיפה – צמצם ומהירות תריס; קומפוזיציה וזוויות הצילום; עומק השדה ואשליית העומק; צילום ב"מאקרו"; מסגור; השתקפויות; צבע; מרקמים; צילום מופשט; קומפוזיציה של תנועה; הכרות עם תוכנת העריכה "פרימייר"; חיבור בין שוטים על בסיס ויזואלי; חיבור של שוטים על בסיס סאונד
תוצרי הסיום של קורס זה מיועדים להיות מוצגים כווידאו ארט" או "וידאו קליפים".
"היה היה"- מסע בתולדות המתמטיקה (כיתות ה'-ו')
הדס הנדלמן
האם המתמטיקה היא תגלית, או המצאה? האם האפס היה שם תמיד? מהו בכלל האינסוף? ומתי כל המתמטיקה התחילה?
לא היינו מצליחים לתפקד ללא המתמטיקה. למען האמת, כל אותם דברים שאנו מקבלים היום כמובנים מאליהם – מטלוויזיה ועד הטלפון הנייד, מטוס, מכונית, רכבת, פיתוחים רפואיים – כל אלו נשענים על מתמטיקה בת אלפי שנים.
אך המתמטיקה לא הגיחה לעולם ביום אחד...
בקורס נביא את סיפור חייהם של האנשים שעומדים מאחורי ההיסטוריה המפוארת של המתמטיקה בתרבויות השונות – המצרית, הרומית, הבבלית, ההודית, ועוד. ניחשף לשיטות ספירה ונתנסה בפתרון בעיות חשבוניות עתיקות יומין.
"כתיבה מהאגדות" (כיתות ה'-ו')
לוטם קמינסקי
מה אפשר לעשות עם קרן של חד קרן? למה מכשפות רוכבות על מטאטאים? איך באמת נשמע קולה של בת ים?
מאז ימי קדם, סיפרו בני האדם על אלים, דמויות שונות ומשונות, חיות מופלאות, מקומות מסתוריים וגיבורים העשויים ללא חת. במהלך קורס זה נצא לפגוש דמויות מהאגדות ומהמיתוסים שעיצבו את התרבות שלנו: חדי קרן, קוסמים, פיות ומכשפות וגם ערפדים, שדים וטרולים. נחקור את הגלגולים השונים שלהם – החל מהמיתוסים הקדומים, דרך מעשיות האחים גרים ועד ספרות נוער עכשווית, וסדרות בנטפליקס.
נבדוק למה בעצם יצרנו אותם? ומדוע אנחנו זקוקים להם? ולאחר מכן, ניצור גם אנחנו ונכתוב יחד סיפורים ואגדות משלנו.
למי מתאים הקורס? לתלמידים שאוהבים אגדות וסיפורים, שיש להם דמיון ועולם פנימי עשיר, שאוהבים לחקור ולהבין תהליכים פסיכולוגיים, תרבותיים וחברתיים, ושאוהבים גם לכתוב ולהמציא סיפורים בעצמם.
צעצועי מדע (כיתות ה'-ו')
ד"ר דרור קפוטא
בקורס נתנסה בבנייה ומשחק בדגמי צעצועים מדעיים פשוטים לכאורה אך מאתגרים להבנה ומעוררי מחשבה. כל דגם יציג לנו ״חידה״, כאשר במהלך הניסיון לפתור אותה נלמד עקרונות בסיסיים בפיזיקה ונתנסה בחשיבה מדעית ולוגית. הבנייה תעשה מחומרים בסיסיים שניתן לאסוף בקלות ולהכין גם בבית.
נשחק בסביבוני ריצה וגלשני הליכה, נבנה שלושה סוגי טלפון ומצלמה פשוטה, נשחק במטוטלת שמציירת את מסלולה ומטוטלת כפולה שמשתגעת לגמרי, נבנה ג׳יירוסקופ פשוט, נלמד כי לא רק גלגל יכול להתגלגל, וכי גם קליפס יכול ללכת ועוד ועוד.
דרישות ומיומנויות: עבודת ידיים ומוטוריקה בסיסית, עבודת צוות, חשיבה אנליטית-הנדסית בסיסית.
בניית משחקים ווירטואליים 3D (כיתות ה'-ו')
קארן גרינברג
מה זה משחק טוב? האם יש חוקים למשחק? האם יש משחק שאין בו שחקנים?
בקורס נלמד על משחקים בהיסטוריה, משחקים שיהיו בעתיד, וכמובן אנחנו נכין משחקים!
נכין משחקים בבהולוגרמות, משחקים שהולכים לצאת מתוך מקרנים על הרצפה על הקירות, ומשחקים שאנחנו יכולים לשלוח לחברים בוואטסאפ, בקישורים וברקודים.
הכל לפי הדמיון שלכם והיצירתיות שלכם.
אקולוגיה, צמחים ובע"ח (כיתות ה'-ו')
ד"ר אלה צחר
במהלך הקורס נערוך היכרות עם מגוון מיני צמחים ובעלי חיים, נלמד כיצד הם מותאמים לבית גידולם, כיצד הם עומדים באתגרי טריפה והזנה. נסייר בגן הבוטני ונכיר מיני צמחים ובעלי החיים השוכנים בו. נחקור בתי גידול המצויים בחורש כגון שלולית החורף והחי תחת האבן. נחקור את הקשר בין מבנה הפרחים ובעלי החיים המאבקים אותם.
במהלך הקורס ננסה לענות על שאלות כגון: אלו יחסי גומלין מתקיימים בין בעל חיים וצמחים המצויים בחורש? מהם השינויים העונתיים החלים בחי והצומח לאורך עונות השנה?
כיצד צמחים ובעלי חיים מותאמים לסביבת חייהם?
בנוסף, הקורס יפתח בפני התלמידים את עולם שמירת הטבע ושימור המינים המתקיימים בו בהיבט מקומי וגלובאלי, תחום אקטואלי ההולך וצובר חשיבות ומודעות רבה בארץ ובעולם.
מרבית השיעורים יתקיימו בגן הבוטני ובמעבדות בבית מרגולין.
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.
משפט מהסרטים (כיתות ה'-ו')
עו"ד אביטל שרוני
בקורס זה נבחן את המפגש שבין שני עולמות מנוגדים לכאורה- עולם הכללים והחוקים של המשפט, אל מול עולם האומנות והיצירה של הקולנוע. ייצוגו של המשפט בקולנוע אינו מוגבל רק להצגת עבודת עורכי הדין ובתי המשפט אלא למגוון רחב של סרטים העוסקים בשאלות חברתיות ומוסריות ומציגים, בין השאר, דילמות שונות בסוגיות של צדק ושוויון המשותפות לעולם המשפט.
במהלך הקורס, נבחן בעין ביקורתית כיצד סוגיות אלה באות לידי ביטוי בסרטים ונשאל האם הדבר משקף את האופן שבו המשפט מבקש להתמודד עם אותן סוגיות. לאורך הקורס נצפה בסרטים, סדרות משפטיות וכן תוכניות דוקומנטריות (לעיתים באופן חלקי בלבד) ונקיים דיון בסוגיות העולות מהם, לאחר הצפייה. בנוסף, נקיים משפטים מבוימים המבוססים על סצנה מתוך סדרה, סרט או מאורע היסטורי- במטרה להתנסות בבניית טיעונים המבוססים על מידע ומנומקים ערכית, סביב אירועים אמיתיים או תיאורטיים.
להלן רשימה חלקית של הסרטים/סדרות בהם נצפה במהלך הקורס: 12 המושבעים, הנחשול, קרמר נגד קרמר, קוראים לי סם, כיפה אדומה הסיפור האמיתי, צדק צדק תרדוף, ההפסקה הגדולה, אלי מקביל, פרקליטי אל. איי.