יום שלישי מחוננים (כיתות ד'-ה'-ו') – תקצירי קורסים


קורסים לשכבת ד'​

זואולוגיה

ד"ר מרווה שמואלי  (ד1, ד2, ד3)

בקורס נגלה את נפלאות הטבע - חקירה ומפגש עם מגוון של בעלי-חיים – במעבדה, באקווריום בפינת החי ובגן הבוטני – איך התחילו החיים הראשונים ואיך הם הובילו להתפתחות ועושר כפי שניתן לראות בעבר ובהווה. נחזיק בעלי-חיים ונכיר אותם בתכונות ובהכרות אישית עם קבוצות שונות של בעלי-חיים – בים ביבשה ובאוויר. 

​דיאלוג
אילת אודיסר (ד2, ד3)

למה חשוב לדבר? למה חשוב להקשיב? 
בקורס נעמיק בשאלות אלו ונתנסה במתודות שונות מעולם התקשורת המקרבת, תקשורת לא אלימה, דיאלוג פתוח ושיטות נוספות. 
תקשורת עומדת בבסיס הקשר שלנו עם העולם וגם עם עצמינו. למערכות יחסים יש חלק מרכזי ומשמעותי באיכות חיינו. ככל שנקדיש להן תשומת לב רצינית יותר, כך יהיה להן פוטנציאל להיות איכותיות יותר ולגרום לנו להרגיש בטוחים, מוגנים ושמחים.   
איך נלמד? בקורס נדבר הרבה במעגל, בכל שיעור נתנסה בצורות שונות של שיח. נשחק משחקים ונחבר את מה שעולה בהם ובתרגילים לנושאים שלמדנו.

תעופה וחלל
אלון נגרי (ד3, ד1, ד2)

בקורס נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי תעופה ראשוניים דרך תנועתם באוויר, דרך מטוסי סילון חדישים על ציודם ועד טילים ומעבורת חלל. נעסוק ביסודות באווירודינמיקה: הכוחות הפיזיקאליים המשפיעים על הטיסה, מבנה המטוס וכו'. 
בנוסף נבנה טיסנים לפי דרגות קושי, מן הפשוט למורכב וכן נתנסה בערכות ניסוי ויצירה נוספות בתעופה. 
הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

מעשה האמנות
פולינה בלוקון (ד1)

קורס זה מתמקד באמנות פלסטית (ציור, רישום, פיסול), במחשבה על אמנות ויצירה כמו גם בפיתוח יצירתיות. במהלך הקורס ניחשף  לחומרים ולטכניקות מגוונות בדגש על היכרות עם החומר והיצירה תעשה מתוך הבנה מהם האפשרויות הקיימות בחומר זה.
הקורס משלב את עולמם האישי של התלמידים יחד עם עולם האמנות ומאפשר לכל תלמיד למצוא עניין אישי במסגרת אותו נושא. נלמדים נושאים תיאורטיים מתולדות האמנות  תוך התנסות אישית וליווי צמוד. 
ההעמקה בתחום נעשית בהדרגתיות ומותאמת לקבוצה.
בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם להביא בבגדים שניתן ללכלך.

בניית משחקים וירטואליים D 3
קארן גרינברג (ד2)

מה זה משחק טוב? האם יש חוקים למשחק? האם יש משחק שאין בו שחקנים?
בקורס נלמד על משחקים בהיסטוריה, משחקים שיהיו בעתיד, וכמובן אנחנו נכין משחקים!
נכין משחקים בבהולוגרמות, משחקים שהולכים לצאת מתוך מקרנים על הרצפה על הקירות, ומשחקים שאנחנו יכולים לשלוח לחברים בוואטסאפ, בקישורים וברקודים. 
הכל לפי הדמיון שלכם והיצירתיות שלכם.

אוריגמי
ד"ר דרור קפוטא (ד1, ד3)

בקורס נעשה צעדים ראשוניים של הכרות ומיומנות באמנות קיפולי הנייר, אוריגמי, שראשיתה ביפן עתיקה - וכיום היא חובקת עולם. נלמד את כללי הבסיס שיאפשרו לנו ליצור מגוון דגמים של בעלי חיים, דמויות וצורות, כל אלו מריבוע נייר צבעוני, ללא גזירה, רק ע"י קיפול. נתחיל מרמה בסיסית מאוד ממנה נתקדם בהדרגה, אך בכל שלב יוכל כל תלמיד להתאים את דרגת הקושי לרמתו ורצונו. 
במהלך הקורס נשלב קיפול מסורתי של דמויות מנייר אחד עם קיפול מודולרי (מספר ניירות) וקיפול רטוב מנייר עבה. נערוך משימות קיפול קבוצתיות ונלמד כיצד מאלתרים - אך עדיין שומרים על הכללים. 
הקורס משלב אמנות וחשיבה הנדסית, ומהווה פתיחה לעולם שלם בו אנו יכולים להמשיך ללמוד ולחקור בעצמנו!


מציור לפיסול ובחזרה

פולינה בלוקון (כיתה ד')

מהו פיסול? מהו ציור? האם ניתן לחבר ביניהם? איך מתכננים ציור או פסל? איך יצירה בתלת מימד יכולה להתחבר עם דו מימד? 
שאלות אלה ורבות אחרות, יעלו לא פעם בקורס שלנו.
קורס זה הוא התנסות ראשונית בהעמקה בתחום היצירה, התנסות בהובלת פרויקט אמנותי, חיפוש שפה אישית ויצירת תהליכי יצירה מתמשכים, מתפתחים ומתקדמים. כל יצירה היא פרויקט משותף סביב חומר/נושא/ טכניקה המאפשרים חיבור אישי וחיפוש עצמי.
בשיעורים שלנו יהיה חיבור בין יצירה ועשייה לתולדות האמנות. נחפש השראה אצל האמנים הגדולים ודרכם נוכל לדייק בדרך וסגנון האישי שלנו.
השיעורים כוללים דיונים כיתתיים המאפשרים התנסות ביטוי עצמי בעל פה.
דרישות הקורס: לבוא עם רצון להתנסות, לחקור וליצור. בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך.

​זואובוטים: גן החיות הרובוטי
ד"ר אלכס פולישוק (כיתה ד')

הקורס משלב בין תחום הרובוטיקה לתחום הזואולוגיה ובעלי החיים. 
במפגשי הקורס, יוצג מידע רלוונטי לגבי בעלי חיים  שונים, התנהגותם, הרגלי אכילה, סגנונות הליכה ועוד. לאחר מכן משתתפי הקורס יעסקו בהרכבת מודלים רובוטיים דמויי בעלי חיים ויצירת התנהגותם. 
להעברת התנועה נשתמש במנועים ותמסורות ומנגנונים מכניים, למתן גירויים חיצוניים- בחיישנים מסוגים שונים. לבניית הרובוטים, התלמידים ישתמשו בערכת רובוטיקה לימודית Lego WeDo. תכנות הרובוטים יעשה בעזרת תוכנת Scratch. 
בסוף הקורס התלמידים ישתתפו בהדגמות חווייתיות של רובוטים דמויי בעלי חיים ודמויי אדם בעלי אינטליגנציה מלאכותית.
דרישות הקורס: השתתפות בדיונים וביצוע משימות הרכבה ותכנות של מודלים ממונעים המדמים את התנהגותם של בעלי חיים בטבע.

צעצועי מדע
ד"ר דרור קפוטא (כיתה ד')

בקורס נתנסה בבנייה ומשחק בדגמי צעצועים מדעיים פשוטים לכאורה אך מאתגרים להבנה ומעוררי מחשבה.  כל דגם יציג לנו ״חידה״, כאשר במהלך הניסיון לפתור אותה נלמד עקרונות בסיסיים בפיזיקה ונתנסה בחשיבה מדעית ולוגית. הבנייה תעשה מחומרים בסיסיים שניתן לאסוף בקלות ולהכין גם בבית. 
נשחק בסביבוני ריצה וגלשני הליכה, נבנה שלושה סוגי טלפון ומצלמה פשוטה, נשחק במטוטלת שמציירת את מסלולה ומטוטלת כפולה שמשתגעת לגמרי, נבנה ג׳יירוסקופ פשוט, נלמד כי לא רק גלגל יכול להתגלגל, וכי גם קליפס יכול ללכת ועוד ועוד.
דרישות ומיומנויות: עבודת ידיים ומוטוריקה בסיסית, עבודת צוות, חשיבה אנליטית-הנדסית בסיסית.

רפואה סינית

יעל אברמסון (כיתה ד')

הרפואה הסינית קיימת כבר יותר מ 3,000 שנה. היא רואה את האדם כחלק מהטבע. בסיסה של הרפואה הסינית מתארת צורך של המטפל למנוע מחלות על ידי לימוד אורח חיים בריא. במידה והמטופל חלה, המטפל ברפואה סינית יאבחן את הסיבה למחלה ויטפל בה בשלל דרכים – דיקור, שיאצו, טווינה, צמחי מרפא, תזונה ועוד. 
מה נלמד? תיאוריות ברפואה הסינית, מהו הרעיון שעומד מאחורי מניעת מחלות? נחווה מה הוא טיפול השיאצו, נכיר את הגישה של הרפואה הסינית למזונות שונים ולאופני התאמתם לאנשים שונים.

​שחמט למתקדמים
גנדי בירגר (כיתה ד')

ישנן אפשרויות רבות לפתח יכולות מדהימות בילדים שלנו. אחת מהן היא שחמט.לימוד שחמט - זו לא מטרה בפני עצמה, אלא זה כלי לימוד אשר מאפשר לילד לפתח ולממש את הפוטנציאל האינטלקטואלי והאישי שלו. 
היעדים והעקרונות המנחים את שיעורי השחמט למתקדמים: לימוד טקטיקה ואסטרטגיה ברמה מתקדמת, לימוד ותבניות של הפתיחות, לימוד אסטרטגיה ותבניות של אמצע המשחק, לימוד אסטרטגיה ותבניות של סיום, ניתוח משחקים של אלופי העולם, היסטוריה של שחמט ואלופי העולם, תרגילים וחידות שחמט, הרבה משחקים ותחרויות.
הלימוד מועבר על ידי למידה התנסותית, בעזרת לוח הדגמה גדול, לוחות שחמט רגילים, שעוני שחמט, הרבה משחקים ומטלות.

​אנימציה
קארן גרינברג (כיתה ד')

…4…3…2…1…  אקשן! 
אתם מוקסמים מאנימציה? יש לכם רעיונות נהדרים לסרטים? או שאולי רציתם לדעת איך להביא את היצירתיות שלכם לרמה אחרת? הידעתם שסרטי אנימציה הם הסרטים הראשונים שנעשו אי פעם? והאם ידעתם ש"טכניקת אנימציה" התגלתה במקרה במהלך רכיבה והימור על סוסים?
יש הרבה דרכים להשתמש בסרטי אנימציה כדי להביע רעיונות שאי אפשר לעשות אחרת.
בשיעור חוויתי זה נלמד צילום סרטי אנימציה בטכניקות שונות כמו STOP MOTION, FLIPACLIP ועוד. 
צילום סרט אנימציה ידרוש מאתנו עבודה יצירתית בעזרת אביזרים שונים כמו לגו, פלסטלינה, צמחים ועוד. בכל שיעור תקבלו אייפד לעבודה אישית או קבוצתית ותעסקו בהפקת סרטונים מקוריים.  


קורסי חובה לשכבת ה' (שיעור ראשון)

"אמנות השכנוע": רטוריקה ודיבייט

לוטם קמינסקי (ה1)

רטוריקה היא תורת השכנוע – הדרך לגרום למישהו לשנות את עמדותיו, את דעותיו או את התנהגותו. במהלך הקורס נלמד מגוון שיטות ודרכים לדבר מול קהל בצורה שתסחוף, תרתק ותשכנע. בקורס נשלב תיאוריות, תרגילים ומיומנויות מתחום אמנות הרטוריקה ומעולם מספרי הסיפורים. 
מה נלמד? איך עומדים מול קבוצה או קהל? איך מנסחים בצורה ברורה את מה שאנחנו רוצים להגיד? אילו סוגי טיעונים יש? – נכיר מגוון אמצעי שכנוע, מתי נכון להשתמש בכל אחד מהם, וכיצד הם עוזרים לנו לחזק את הטיעונים שלנו. איך לענות לטיעונים של אחרים? מי מצליח לעבוד עלינו?– נלמד איך עובדים כשלים לוגיים ותכסיסים רטוריים, ואיך משתמשים בהם עלינו בתחומים שונים בחיים, ננתח ביחד את שפת הפרסומות ונשתמש בה כדי ליצור בעצמנו פרסומות. 
דיבייט: בחלק האחרון של הקורס, נלמד על הדיון המובנה (דיבייט), מה הם הכללים שלו, ונתנסה בעצמנו ביצירת דיבייט קבוצתי. 
איך נלמד?  השיעורים יהיו מורכבים ממגוון מתודות: לימוד תיאורטי, משחקים ותרגילים, התנסות אישית וקבוצתית, התנסות בנתינה ובקבלה של משוב, צפייה בסרטונים ובפרסומות. 


​"מדע בקופסא": לגו מכני
ד"ר דרור קפוטא (ה2)

נבנה דגמים מדעיים-הנדסיים בעזרת ערכת לגו ייעודית, ודרך כך נלמד עקרונות בסיסיים במכניקה וכיצד הם משמשים לבניית מכונות שונות.  נבנה רכב ממונע, משקל ושעון מטוטלת, טורבינת רוח, מכונית מרוץ עם תיבת הילוכים, חרק רובוטי שהולך בעצמו ועוד. נלמד כיצד מרימים משקל כבד בעזרת כוח מועט, כיצד עובד מד המרחק ברכב וכיצד עובדים ההילוכים, נלמד שאין הבדל בין גלגול להליכה ועוד. בחלקו האחרון של הקורס נעבור בהדרגה מבנייה לפי הוראות למשימות ״הנדסה לאחור״, תכנון עצמאי של דגמים ואלתור חופשי. 
מרבית העבודה תעשה בזוגות, אך נערוך גם משימות ותחרויות קבוצתיות. 
הקורס ישלב בניה בידיים ומיומנויות טכניות עם אתגרי חשיבה מדעית ולוגית.


משחקי חשיבה אסטרטגיים
גנדי בירגר (ה3)

משחק חשיבה הוא משחק שבו יכולתו האינטלקטואלית של השחקן היא אשר מכריעה את הכף. 
משחק חשיבה הוא אחד האמצעים הטובים לפיתוח מיומנויות חשיבה בשילוב הנאה. ישנם מחקרים המעידים כי אצל אנשים אשר נוהגים לשחק במשחקי חשיבה זוגיים על בסיס קבוע, יאופיינו בכישורי ניהול מאוד מפותחים. המשחקים מהווים "תרגילי התעמלות למוח" ומפתחים מגוון מיומנויות: החשיבה האנליטית, המתמטית, העצמאית והאסטרטגית; זיכרון, ריכוז, חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה; אינטראקציה חברתית ותקשורת בין אישית; ניסוי וטעיה - היכולת ללמוד או להבין מן הניסיון; היכולת להגיב בזמן קצר ובהצלחה למצבים חדשים; היכולת להשתמש בהיגיון לפתרון בעיות; היכולת לרכוש ידע וליישמו באמצעות החשיבה וההיגיון.
קורס משחקי חשיבה אסטרטגיים כולל בתוכו היכרות עם משחקי חשיבה אסטרטגיים ידועים ומאוד מאתגרים, כגון  גו, רברסי ודמקה בינלאומית.


לא רק מתמטיקה
יעל אברמסון ודנה קלע (ה1)
הורגלנו שמתמטיקה דורשת מאתנו שעות של ישיבה מול ספרים ומחברות ופתירת תרגילים שיכולים לחזור על עצמם. אבל מתמטיקה לא צריכה להיות כזו, מתמטיקה יכולה לפתוח את החשיבה, לעורר סקרנות ולפעמים גם להעלות חיוך. למתמטיקה תפקיד חשוב בעולמם של ילדים בכלל, וילדים מחוננים בפרט. 
לקורס זה שתי מנחות: יעל – מורה למתמטיקה, עם ניסיון רב בהוראת מחוננים,  ודנה – יועצת המרכז. במהלך הקורס נלמד להסתכל על המתמטיקה מזווית אחרת, לעבד נתונים, לשחק איתה משחקים, לפתור חידות וקסמים, לפתח את החשיבה, לשאול שאלות ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום. 
בנוסף, נדון במקומה של המתמטיקה בחוויה של הילד המחונן: כיצד אנו מפרשים כישלונות וטעויות בתהליך הלימודי, כיצד התחום הרגשי והחברתי מעורב בתפיסת המתמטיקה בחיינו. 


מעשה באמנות
פולינה בלוקון (ה2) 

בקורס נעמיק בעולם של האמנות פלסטית (ציור, פיסול מגזרות ושכפול.) 
הקורס מתבסס על 3 עקרונות: א. חלק תיאורטי- הכרות עם עולם האמנות דרך אמנים מתקופות השונות והשפעתם על התחום. ב. בחירת נושאים אישיים ודיונים כיתתיים סביב הנושאים הנבחרים, פיתוח רעיון אישי. ג. התנסות בחומרים מגוונים ובעזרתם מימוש רעיון ליצירה בסדנת האמנות.
בחירת נושאים והתנסות בחומרים מגוונים מאפשרים לכל תלמיד לחקור לעומק למצוא עניין וחיבור אישי לעולם האמנות. במהלך הקורס תתאפשר התנסות בהעמקת יכולת החשיבה שלנו על רעיון ועל דרך למימושו ליצירה אישית וייחודית. העמקה נעשית בצורה הדרגתית ומותאמת לקבוצה.
בשיעורים נעבוד עם חומרים שונים, לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך


טיפול בבעלי חיים
ד"ר מרווה שמואלי (ה3)

הקורס יעסוק בעבודה עם בעלי החיים בחדר חיות, ביציאה לגן הבוטני ובלימוד במעבדה. נלמד איך מטפלים בבעלי חיים בפינת החי, ונשלב לימוד וחקר של מדע ההתנהגות של בעלי החיים: רבייה והתקשרות, נדידה והגירה, חושים והישרדות, שפה ואינטליגנציה. נכיר מושגים באקולוגיה ובהתנהגות בעלי חיים – החתמה, נדידה, שימוש בחושים שונים, ביות בעלי-חיים ושמירת מגוון המינים בטבע בימינו.
הקורס משלב עבודה בחדר חיות ובמעבדה, סרטים וסיורים בגן הבוטני. 


קורסי בחירה לשכבת ו' (שיעור ראשון) 

"סקיצה": סדנת ציור ורישום
פולינה בלוקון (כיתה ו')

האם רישום הוא ציור?  האם ציור הוא רישום? אולי זה אותו דבר?  האם קו שציירתי על דף זה ציור או רישום? שאלות אלה ועוד שאלות נוספות ינחו את הקורס שלנו.
ציור זאת שפה ואמצעי שדרכו היוצר מבטא את הרגש ועולם הפנימי שלו. בקורס זה נלמד יחד את השפה הזו: נעסוק ביצירה בדו מימד ובמפגש בין כלי- יוצר- מצע; נלמד על הייחודיות של כל חומר, קו, וכתם; נלמד על אור וצל, נפח, פרופורציה, פרספקטיבה וקומפוזיציה; נתנסה דרך נושאים בציור ובאיור כמו טבע דומם, עולם הטבע, ציור מהתבוננות ודמיון, ריאליזם, מופשט, גוף האדם ועוד. ניצור באמצעות : עפרונות רישום, דיו, פחם, צבעי מים, אקריליק.
דרישות הקורס: לבוא עם רצון להתנסות, לחקור וליצור. בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך.

מבוכים ודרקונים
אריאל רוזנר (כיתה ו')

D&D, Dungeons and Dragons is a popular Role-Playing Game known throughout the world, as a fun way to socialize in a small to medium group of children, while using their imagination in a Fantasy setting. 
In this course we will be playing D&D and while we have fun, we will be learning many social skills needed for life, as well as learning about social norms and understanding others through Role-Playing, in addition to that I will help the students develop a variety of skills such as planning, leading and execution of plans that they develop to deal with a variety of situational encounters.

(הקורס נלמד בשפה העברית)

​TinkerLab: סדנה ליצירת מודלים ממונעים
ד"ר אלכס פולישוק (כיתה ו')

האבולוציה לרוב אינה מתבצעת בגישה של "פרויקט הנדסי" עם תוצאה ידועה מראש, אלא כתוצאה מתהליך המכונה כ"טינקרינג". טינקר"- זה "להרכיב", "לנסות", "להחיות". האבולוציה אינה יוצרת דבר "מאפס", היא תמיד לוקחת משהו שכבר ידוע כבסיס ומנסה להמציא עבורו שימוש חדש. 
במפגשי הקורס, התלמידים ייחשפו לנושאים הקשורים לטכנולוגיה ומדע המשולבים בנושאי אמנות וחברה. הם יבנו מודלים הקשורים לנושאים אלו, יציעו שימוש שלהם לטובת האדם ויתכנתו אותם בהתאם. משתתפי הקורס ישתמשו במספר סביבות טכנולוגיות: התנסות בהרכבת מעגלים חשמליים עם רכיבי חשמל ואלקטרוניקה, וביצירת דגמים המבוססים על ערכות לגו ממונע. תכנות המודלים יעשה בעזרת שפות גראפיות ידידותיות.
בין הנושאים בהם נעסוק: ביומימיקרי: רובוטים מתהלכים המדמים את ההליכה של בעלי חיים; חיקוי תופעות מהעולם החי: מנגנונים מכניים המדמים את התנהגות הצמחים; רובוטיקה ואמנות: מודלים של דמויות ממונעות; מערכות חישה לאבטחת "בית אוטומטי"; רובוטים ואיכות הסביבה: רכבים סולאריים.

​משחקי חשיבה אסטרטגיים
גנדי בירגר  (כיתה ו')

משחק חשיבה הוא משחק שבו יכולתו האינטלקטואלית של השחקן היא אשר מכריעה את הכף. 
משחק חשיבה הוא אחד האמצעים הטובים לפיתוח מיומנויות חשיבה בשילוב הנאה. ישנם מחקרים המעידים כי אצל אנשים אשר נוהגים לשחק במשחקי חשיבה זוגיים על בסיס קבוע, יאופיינו בכישורי ניהול מאוד מפותחים. המשחקים מהווים "תרגילי התעמלות למוח" ומפתחים מגוון מיומנויות: החשיבה האנליטית, המתמטית, העצמאית והאסטרטגית; זיכרון, ריכוז, חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה; אינטראקציה חברתית ותקשורת בין אישית; ניסוי וטעיה - היכולת ללמוד או להבין מן הניסיון; היכולת להגיב בזמן קצר ובהצלחה למצבים חדשים; היכולת להשתמש בהיגיון לפתרון בעיות; היכולת לרכוש ידע וליישמו באמצעות החשיבה וההיגיון.
קורס משחקי חשיבה אסטרטגיים כולל בתוכו היכרות עם משחקי חשיבה אסטרטגיים ידועים ומאוד מאתגרים, כגון  גו, רברסי ודמקה בינלאומית.

​פילוסופיה בקולנוע
לוטם קמינסקי (כיתה ו')

הפילוסופיה היא אחד מהכלים החשובים ביותר שיש לאדם, היא עוזרת לנו לבחון את עצמנו ואת העולם סביבנו ולשאול עליו שאלות – מהו העולם? מהי המציאות? מהו האני? יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות רבות מכילות בתוכן מסרים פילוסופיים וחברתיים חשובים. 
במהלך הקורס נבחן שאלות וסוגיות פילוסופיות כגון: מהו זמן? והאם ניתן לשנות את זרימת הזמן?; מהי מציאות? האם יש הבדל בין האופן שבו אנחנו תופסים את המציאות בשכל לבין המציאות כפי שהיא באמת? האם המציאות שלנו קיימת בכלל? והאם היא המציאות היחידה הקיימת?; מהי זהות? כיצד אנו מגדירים את מי שאנחנו? כיצד אחרים מגדירים אותנו? עד כמה הגדרה זו יציבה ותקפה?
סוגיות אלו יעלו מתוך צפייה בסרטים כמו 'אליס בארץ הפלאות', 'המופע של טרומן', 'אוואטר', 'צ'ארלי בממלכת השוקולד', 'שטוחלנדיה' (flatland), 'בין כוכבים' וכן בפרקים מסדרות טלוויזיה כמו 'דוקטור הו'. דרכם נפגוש הוגים פילוסופיים שונים כגון סוקרטס, אפלטון, דקארט, קאנט, בודריאר ועוד.
כל שיעור יהיה מורכב מדיון סביב טקסט שיציג רעיון פילוסופי, ולאחריו צפייה בסרט או חלק ממנו שבו מתקיים רעיון זה.

​מיקרו-ביט ולגו בוט
ד"ר אלכס פולישוק (כיתה ו')

הקורס יתמקד בנושאי תכנות אפליקציות ותכנות רובוטים. תכנות האפליקציות יעשה בעזרת כרטיס המיקרו: ביט - בקר זעיר שמיועד לשמש כממשק לימודי ידידותי ללימוד תכנות ויסודות מדעי המחשב. במהלך הקורס, המשתתפים ילמדו עקרונות התכנות הבסיסיים, עקרונות פעולת של חיישני הכרטיס ובכך ישפרו מיומנויות חשיבה לוגית, מחשובית ופתרון בעיות, תוך שימוש בשתי שפות MakeCode - שפת בלוקים (בעברית) ו-JavaScript. הם יתנסו בפיתוח "אנימציות" ו"משחקי ארקייד" ויריצו אותם באמצעות סימולטור ובכרטיס המיקרו:ביט הפיזי. לעריכת התוכניות ניתן להשתמש במחשב, טאבלט או סמארטפון. משתתפי הקורס יוכלו לשתף את תוצרי הקורס עם חברים באמצעות קישור אינטרנטי.
תכנות הרובוטים יעשה בשני אופנים: ניווט רובוט לגו וירטואלי, ותכנות רובוט נייד פיזי הנבנה מערכת לגו ומבוקר ע"י בקר מיקרו:ביט. במהלך ביצוע המשימות, המשתתפים ילמדו על עקרונות של תמסורות מכניות ועקרונות פעולה של חיישנים. הם יפתחו אלגוריתמים לניווט הרובוטים, יכירו וישתמשו בהוראות תנאי, לולאות, משתנים, מערכים, פרוצדורות ופונקציות.


קורסי בחירה לשכבות ה'- ו' (שיעורים שני ושלישי)

תכנות אנימציות ומשחקים עם כרטיס מיקרו:ביט
ד"ר אלכס פולישוק (כיתות ה'-ו')

כרטיס המיקרו: ביט הוא בקר זעיר שמיועד לשמש כממשק לימודי ידידותי ללימוד תכנות ויסודות מדעי המחשב. במהלך הקורס, המשתתפים ילמדו עקרונות התכנות הבסיסיים, עקרונות פעולת של חיישני הכרטיס ובכך ישפרו מיומנויות חשיבה לוגית, מחשובית ופתרון בעיות, תוך שימוש בשתי שפות MakeCode - שפת בלוקים (בעברית) ו-JavaScript. הם יתנסו בפיתוח "אנימציות" ו"משחקי ארקייד" ויריצו אותם באמצעות סימולטור ובכרטיס המיקרו:ביט הפיזי. ביישום האלגוריתמים, המשתתפים יכירו וישתמשו בהוראות תנאי, לולאות, משתנים, מערכים, פרוצדורות ופונקציות. לעריכת התוכניות ניתן להשתמש במחשב, טאבלט או סמארטפון.
נלמד לפתח: כוכבים נודדים, אנימציות "תנועת הנחש" וספירלה לוגריתמית, משחקי ארקייד שונים: כדור ומחבט, גיבור ואויב, פולשים מהחלל, תותח לייזר ועוד. משתתפי הקורס יוכלו לשתף את תוצרי הקורס עם חברים באמצעות קישור אינטרנטי.

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​מחשבות בצורות
ד"ר דרור קפוטא (כיתות ה'-ו')

בקורס נעסוק בעולם הצורות מזוויות לא שגרתיות: נלמד מהו ההבדל בין צורה לתוכן ובין דמות לרקע, האם צורות ניתן רק לראות או אולי גם לקרוא, מהי סימטריה ואלו סוגי סימטריה קיימים בעולם. נצלול אל תוך צורות הדומות לעצמן עד אינסוף ונלמד כיצד מרצפים את המרחב בדמויות שלובות. נפתור חידות שונות ונלמד כי חומרים פשוטים כמו מי סבון מסוגלים לפתור בעיות מורכבות ברגע, ושקשרים יש גם במתמטיקה ולא רק בנעלים (ובשיער). 
נלמד כיצד ניתן ליצור כל דמות שהיא בעזרת גזירה של קו ישר אחד בלבד, מהו מימד והאם יתכן שישנם יותר משלושה, מהן לולאות מוזרות ומה בלתי אפשרי בהן, ועוד. 
הנושאים ילמדו בדרך פעילה ומעוררת מחשבה! 
דרישות ומיומנויות: חשיבה אנליטית-צורנית, עבודת ידיים ומוטוריקה בסיסית, עבודת צוות.

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​"קצה המחט": אמנות הרקמה
נעמה אור (כיתות ה'-ו')

אמנות הרקמה היא מלאכת יד עתיקה המשמשת כלי ליצירה ייחודית עד היום. אפשר למצוא דוגמאות יפיפיות שלה בכל מדינה כמעט. היא מאפשרת לנו ליצור בכלים אסתטיים, וויזואליים, אשר מגיעים מידע עתיק, וניתן להפוך אותם לכלי לביטוי אישי וייחודי. העבודה עם החוטים, הצבעים, הבד והמחט מאפשרת התכנסות פנימית ושקט. פעולת אמנות עדינה, נעימה ועוצמתית גם יחד. 
במהלך הקורס נכיר את החומרים, הטכניקות וציוד הרקמה,  גישות שונות וסוגים שונים של חוטים. בעזרת תכים פשוטים נגלה אפשרות חדשה להבעה וניצור עולמות קטנים חדשים.

​שחמט
גנדי בירגר (כיתות ה'-ו')

לימוד שחמט – מטלה לא פשוטה, אך מאוד חשובה. בעת הלימוד קודם כל צריך רצון ללמוד, להכיר משהו חדש, לפתח סבלנות ולהתגבר על הכישלונות. אחת המטרות החשובות של לימוד השחמט היא לגרום לילד להפנים שבשחמט (וגם בחיים) אי אפשר רק לנצח. ישנם גם הפסדים, זה חלק בלתי נפרד מההתקדמות. לימוד שחמט -זו לא מטרה בפני עצמה, אלא זה כלי לימוד אשר מאפשר לילד לפתח ולממש את הפוטנציאל האינטלקטואלי והאישי שלו. 
היעדים והעקרונות המנחים את שיעורי השחמט: פיתוח החשיבה האנליטית, המתמטית, העצמאית והאסטרטגית של ילדים; הטמעת ערכים של משמעת, התמדה ושאיפה למצוינות; שיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי; פיתוח יכולת קבלת ההחלטות והאחראיות על מעשים; קידום כישורי חיים, פיתוח יכולת התמודדות ביעילות עם מצבי קושי, לחץ, משבר וכישלון; פיתוח הזיכרון והריכוז; פיתוח חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא.
הלימוד מועבר על ידי למידה התנסותית, בעזרת לוח הדגמה גדול, לוחות שחמט רגילים, וכן הרבה משחקים ומטלות.

​תעופה וחלל למתקדמים
אלון נגרי (כיתות ה'-ו')

בקורס המתקדמים נעמיק ונפתח צוהר לעולם התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי והפיזיקלי. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית. 
מה נלמד בקורס? - מכונת תהליכים לשיגור טיל, חקר תעופת הטבע, תכנון מכונה מעופפת של ליאונרדו דה וינצ'י, פעולת המדחף בכלי תעופה ועוד. 
איך נלמד? הלימוד ייערך דרך חקר של התלמידים בנושאים הנלמדים, עריכת ניסויים והסקת מסקנות.  

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​מבוכים ודרקונים
אריאל רוזנר (כיתות ה'-ו')

D&D, Dungeons and Dragons is a popular Role-Playing Game known throughout the world, as a fun way to socialize in a small to medium group of children, while using their imagination in a Fantasy setting. 
In this course we will be playing D&D and while we have fun, we will be learning many social skills needed for life, as well as learning about social norms and understanding others through Role-Playing, in addition to that I will help the students develop a variety of skills such as planning, leading and execution of plans that they develop to deal with a variety of situational encounters.

(הקורס נלמד בשפה העברית)

​משחקי חשיבה אסטרטגיים
גנדי בירגר  (כיתות ה'-ו')

משחק חשיבה הוא משחק שבו יכולתו האינטלקטואלית של השחקן היא אשר מכריעה את הכף. 
משחק חשיבה הוא אחד האמצעים הטובים לפיתוח מיומנויות חשיבה בשילוב הנאה. ישנם מחקרים המעידים כי אצל אנשים אשר נוהגים לשחק במשחקי חשיבה זוגיים על בסיס קבוע, יאופיינו בכישורי ניהול מאוד מפותחים. המשחקים מהווים "תרגילי התעמלות למוח" ומפתחים מגוון מיומנויות: החשיבה האנליטית, המתמטית, העצמאית והאסטרטגית; זיכרון, ריכוז, חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה; אינטראקציה חברתית ותקשורת בין אישית; ניסוי וטעיה - היכולת ללמוד או להבין מן הניסיון; היכולת להגיב בזמן קצר ובהצלחה למצבים חדשים; היכולת להשתמש בהיגיון לפתרון בעיות; היכולת לרכוש ידע וליישמו באמצעות החשיבה וההיגיון.
קורס משחקי חשיבה אסטרטגיים כולל בתוכו היכרות עם משחקי חשיבה אסטרטגיים ידועים ומאוד מאתגרים, כגון  גו, רברסי ודמקה בינלאומית.

​"מגדלים ומבשלים": גינה אקולוגית חוקרת
ד"ר מרווה שמואלי ונעמה אור (כיתות ה'-ו')

בקורס זה נעבוד בגינה הלימודית, נגדל ירקות מתחילת השנה ונלמד לבשל אותם ולשלב אותם במאכלים שונים.  נלמד להכין את הערוגות ולהבטיח את פוריות הקרקע, נכיר מגוון של צמחי תבלין ומאכל, ונכיר שיטות שונות להכנת גינות מאכל. 
הקורס ישלב עבודה פעילה ומהנה בגינות, ערוגה אישית או קבוצתית, בישול בכיתה והכנת ארוחות בריאות וטעימות במיוחד . מהגינה לצלחת!

​משחקי מדע בדיוני
אריאל רוזנר (כיתות ה'-ו')

As many children are now familiar with Dungeons & Dragons as well as other fantasy stories & games, with the rising popularity of Super Heroes, another way to introduce them to Science is through role-playing games. Over the course of the year we will learn about science, future predictions as well as our modern society through a Science Fiction Role-playing Game. As with other RPG's they will improve social skills, practicing group dynamics through goal-oriented learning, as they participate together in an adventure in Space! 

(הקורס נלמד בשפה העברית)

​חשיבה מדעית טכנולוגית
אלון נגרי (כיתות ה'-ו')

הקורס משלב עיסוק בתעופה וחלל, פיזיקה וטכנולוגיה. מטרת הקורס היא לעורר סקרנות לגבי התחומים הללו, לעודד חשיבה יצירתית ולייצר הנאה לימודית אישית וחברתית. 
מה נלמד? נפתח ונבנה יחד של דגמים בתעופה, טילים, מבנים הנדסיים ״חכמים״ - גמישים, חזקים וקלים המשמשים בעולם התעופה והחלל; נלמד ונחקור תופעות פיזיקאליות בחיי האסטרונאוטים בתחנת החלל. והשפעתן על גוף האדם;  נתכנן ונבנה ״מכונת תהליכים״ המשמשת לשיגור טילי מבחנה ללא מגע יד אדם; נלמד תהליך מו"פ (מחקר ופיתוח) כ״צוות חושב ומפתח״ של טיל מצנח אוטומטי המשוגר ל 60 מ׳ גובה (!!) ומתוכנת לבצע תהליך פירוק ופתיחת מצנח גדול באוויר באופן מהיר ופשוט.
איך נלמד? נערוך יחד ניסויים בכיתה ובבית, נבנה יחד דגמים וכן נמציא מבנים בעצמנו, נצפה בסרטים, ונערוך דיונים.

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​משחקי מתמטיקה
יעל אברמסון (כיתות ה'-ו')

הורגלנו שמתמטיקה דורשת מאתנו שעות של ישיבה מול ספרים ומחברות ופתירת תרגילים שיכולים לחזור על עצמם. אבל מתמטיקה לא צריכה להיות כזו, מתמטיקה יכולה לפתוח את החשיבה, לעורר סקרנות ולפעמים גם להעלות חיוך. 
בקורס נלמד להסתכל על המתמטיקה מזווית אחרת, לעבד נתונים, לשחק איתה משחקים, לפתור חידות וקסמים, לפתח את החשיבה, לשאול שאלות ולקשר את המתמטיקה לחיי היום יום. 
נחקור את עולם המספרים והמתמטיקה, בקבוצות ולעיתים גם באופן יחידני, ובסופו של תהליך נבדוק שכולם הגיעו למסקנות הנכונות. 
בין עבודות החקר יחשפו התלמידים לחידות בהן דרושה חשיבה מחוץ לקופסא, משחקים בהם יש צורך להשתמש בחישובים מתמטיים או הסקת מסקנות מהירה, כל זאת כדי לעודד את התלמידים לחשוב בצורה קצת שונה ולקבל ידע בעזרת הפקת לקחים מחקר מתמטי. 

דרישות הקורס מהתלמידים: יש להגיע לשיעור עם מחברת משובצת, סרגל וכלי כתיבה.

​סוציולוגיה 
איילת אודיסר (כיתות ה'-ו')

שני דגים שחו בים. פתאום הצביע אחד הדגים ואמר: "היי תראה, מים!". ענה לו השני: "מה?".

תפיסות העולם שאנו נולדים אל תוכן מעצבות את תפיסת העצמי שלנו וכן את היחס שלנו לסביבה. המים הם סיפורי-על שבתוכם אנו חיים. היכולת להתבונן ולהצביע עליהם מביאה ליכולת לבחור בהם. 
בקורס ניקח מקרי בוחן שונים מהמציאות, נחשוף דרכם מסרים שספגנו ודרך כך נתבונן על עצמנו. מהם סיפורי העל שלנו? כיצד עיצבו אותנו לתוכם - מבחינה פסיכולוגית, התנהגותית, שפתית, מדעית. ככל שנבין יותר מה מעצב את הזהות שלנו ומשפיע על דרך החשיבה שלנו - כך נוכל לבחור יותר. 
נושאים בהם נעסוק: מי משוגע? משל הדגים, משל המערה של אפלטון, עקרון הנורמליות, מה בא קודם, האדם או החברה?, עקרון הפרשנות, פונקציונליזם - דורקהיים, פרסונס, סוציולוגיה של קונפליקט – מארקס, קפיטליזם וסוציאליזם, פמיניזם וקוויריות, מה היא מחוננות.

​ספרדית: שפה ותרבות
קארן גרינברג (כיתות ה'-ו')

אחת השפות האהובות בעולם היא השפה הספרדית. אנו פוגשים שפה זאת בסרטים, בפרסומות
ואפילו במשחקי מחשב. כחלק מלימוד שפה יש משקל גם לתרבות שבנתה אותה, ולכן כדאי ללמוד על המנהגים, המנגינות, השירים ואף המאכלים של אותה תרבות.
להלן חלק מהנושאים השונים שילמדו במהלך הקורס: הצגה עצמית ומספרים בספרדית: המספרים 0-20, ברכות בתחילת שיחה (שלום, להתראות ותודה), הצגת השם הפרטי בספרדית,  השם שלי והגיל שלי, מילות שאלה חשובות בספרדית להיכרות; מספרים 0-100; יצירת שיחון ספרדית משותף: באמצעות צילום אובייקטים מחוץ לכיתה, נבנה אלבום כיתתי שיהווה מילון בספרדית - מילון שיתופי בכלי גוגל; המספרים 100-1000; שירים ומאכלים: נכיר מאכלים שונים מארגנטינה, מקסיקו וארצות נוספות, נכין מאכלים אחדים בכיתה; נלמד שירים בספרדית; תפקידים במשפחה: נבנה אילן יוחסין בספרדית; נתקדם בשיעורים בשלבים שונים באתר הלימוד DUOLINGO; נלמד את המספרים עד מיליון

​שחמט למתקדמים
גנדי בירגר (כיתות ה'-ו')

ישנן אפשרויות רבות לפתח יכולות מדהימות בילדים שלנו. אחת מהן היא שחמט. לימוד שחמט - זו לא מטרה בפני עצמה, אלא זה כלי לימוד אשר מאפשר לילד לפתח ולממש את הפוטנציאל האינטלקטואלי והאישי שלו. 
היעדים והעקרונות המנחים את שיעורי השחמט למתקדמים: לימוד טקטיקה ואסטרטגיה ברמה מתקדמת, לימוד ותבניות של הפתיחות, לימוד אסטרטגיה ותבניות של אמצע המשחק, לימוד אסטרטגיה ותבניות של סיום, ניתוח משחקים של אלופי העולם, היסטוריה של שחמט ואלופי העולם, תרגילים וחידות שחמט, הרבה משחקים ותחרויות.
הלימוד מועבר על ידי למידה התנסותית, בעזרת לוח הדגמה גדול, לוחות שחמט רגילים, שעוני שחמט, הרבה משחקים ומטלות.

​"מצע, עיפרון ומכחול": טכניקות שונות באמנות
נעמה אור (כיתות ה'-ו')

"...אנא......צייר לי כבשה. לא ולא, אינני רוצה בפיל בתוך נחש בריח...לא, כבשה זו נראית חולה מאד... כבשה זו זקנה מידי... זוהי תיבה.. הכבשה שאתה רוצה נמצאת בתוך התיבה..." ("הנסיך הקטן", אנטואנט דה סנט אכזופרי)
בקורס זה נביט במבט אחר על העולם, ההיסטוריה, האסטרונומיה, על עולם הקולנוע.  
נחפש מבטים אחרים ושונים בספרים שאנו קוראים ונבקר בתמונותיהם של אמנים. נעבוד ונצייר בצבעי אקריליק על בד, כל אחד את מבטו האישי והייחודי לו.   
נתנסה במגוון החומרים שסדנת האמנות מציעה, נתבונן מזוויות שונות ובמיקודים שונים של "זום אין" ו"זום אאוט" על הסובב אותנו בעולם.

​פיסול בגבס
פולינה בלוקון  (כיתות ה'-ו')

הידעתם שהפסל הכי עתיק שנמצא נוצר כ200 אלף שנה לפני הספירה! הרבה שנים פיסול היה תחום מרכזי בעולם האמנות. עם השנים טכניקות התפתחו והיום יש מגוון אין סופי של חומרים לפיסול. בקורס נתמקד בחומר אחד – גבס!  ודרכו נתנסה בשיטות יצירה השונות. גבס הוא חומר נוח לפיסול כי הוא יכול להיות נוזלי וניתן לפסל איתו תבליטים – יציקת גבס לתבניות שאנחנו נכין. ניתן לעבוד עם גבס כשהוא מתקשה בטכניקת גריעה ממש כמו אמנים גדולים בתקופת הרנסנס שעבדו בגריעה וחציבה באבן ובשיש. בנוסף, ניצור בתחבושות גבס על קונסטרוקציה שישמשו כמעטפת וחיזוק של הפסל.
מה נלמד? על ייחודיות של החומר וננסה להעביר דרכו את הריון ועולם הפנימי שלנו; על תהליך יצירה גמיש, והרבה פעמים מפתיע, כי לרוב החומר הוא זה שמוביל את היצירה ואנחנו כיוצרים מובילים ומכוונים אותו לפי הדמיון שלנו.

דרישות הקורס מהתלמידים:  לבוא עם רצון להתנסות, לחקור וליצור; בשיעורים אנו עובדים עם חומרים שונים לכן עליכם לבוא בבגדים שניתן ללכלך.

​תכנות משחקים בוויז'ואל בייסיק
ד"ר אלכס פולישוק (כיתות ה'-ו')

ויז'ואל בייסיק (Visual Basic)  הינה שפת תכנות עילית מתקדמת וידידותית, אשר פותחה ע"י חברת מייקרוסופט. ויז'ואל בייסיק מאפשרת לפתח משחקים מגוונים ותוכנות שונות כך שהלומדים יוכלו ללמוד וליהנות כאחד. משתתפי הקורס יפתחו יישומים בהנחיית המורה ובאופן עצמאי תוך רכישת ידע והבנה בסיסיים של עקרונות ומושגים במדעי המחשב - הוראות תנאי, לולאות, מערכים, משתנים ועוד. 
משתתפי הקורס יפתחו מספר אנימציות, יתכנתו משחקים מסוגים שונים: ארקייד (מכונות מזל), הגרלת לוטו, משחקי תגובה זיכרון ועוד. תוצרי הקורס יהיו ניתנים להפעלה במחשב ביתי ללא צורך בהתקנת התוכנה.

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​טיפול בבעלי חיים
ד"ר מרווה שמואלי (כיתות ה'-ו')

הקורס יעסוק בעבודה עם בעלי החיים בחדר חיות, ביציאה לגן הבוטני ובלימוד במעבדה. נלמד איך מטפלים בבעלי חיים בפינת החי, ונשלב לימוד וחקר של מדע ההתנהגות של בעלי החיים: רבייה והתקשרות, נדידה והגירה, חושים והישרדות, שפה ואינטליגנציה. נכיר מושגים באקולוגיה ובהתנהגות בעלי חיים – החתמה, נדידה, שימוש בחושים שונים, ביות בעלי-חיים ושמירת מגוון המינים בטבע בימינו.
הקורס משלב עבודה בחדר חיות ובמעבדה, סרטים וסיורים בגן הבוטני. 

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​"שכבות של נייר": מגזרות
פולינה בלוקון (כיתות ה'-ו')

מגזרות נייר זאת אמנות עיצוב ייחודית בעלת היסטוריה של למעלה מ-1,500 שנים. היוצר, חורץ פסים בנייר לבן, שחור או אדום, ועל ידי כך נוצרות צלליות שהן קווי המתאר של הדמויות אותן הוא מעוניין להציג. טכניקה אמנותית זו מאפשרת ליוצר להתמקד ולשלב בין היצירה לבין העולם הפנימי של היוצר.                                                                                                                                      מגזרות נייר נעשות בכלים שונים המיועדים לחיתוך נייר. בקורס נלמד לעבוד עם הכלים השונים, לחשוב על רעיונות ונלמד לממש אותם ליצירות ייחודיות.                                                                                           
במהלך השיעורים אנו נידרש להרבה סבלנות, הקשבה, יצירתיות והתנסות.

​כשצילום פוגש ציור 
נעמה אורי (כיתות ה'-ו')

המפגש סדנת האמנות מאפשר עבודה מעמיקה יותר עם עולם האמנות. מתוך כך השנה נתמקד בעבודה אישית בציור עם צבעי אקריליק על בד, בנושא שלקוח מתחום הצילום וחושף את הילדים לתרגום שפת הצילום לשפה הציורית.
"זום אין"- התנועה מן הרחוק אל הקרוב, היכולת לדלות פרט/חלק מהמרחב, להגדילו ובכך לגלות את פרטיו, לבחון אותם ולתת להם מקום. 
בתהליך העבודה יגלו הילדים את איכות הצבע האקרילי, יחוו עבודה על בד, יגלו אפשרויות נרחבות לנושאי הציור ודרכי הביטוי שלו. יפגשו עם קומפוזיציות שונות, יחשפו למהות הציור הריאליסטי והמופשט, 
בקורס נשים דגש על למידת תהליכי עבודה. נתחיל מלהעלות רעיונות ו"מחשבות מבולגנות", ונביע אותן בסקיצה. לאחר מכן נמשיך מסקיצה לסקיצה לבירור ומיקוד הנושא הנחקר, עד לעבודה גמורה.  

​רשת חברתית
דנה קלע (כיתות ה'-ו')

הרשת החברתית מוגדרת כרשת בין "חברים", אך היא יוצרת הגדרת חברוּת משלה. חלק מן המוגדרים ברשת כחברים הם אנשים שאינם מכירים כלל זה את זה וה"חברות" ביניהם מתבססת על אינטרסים משותפים. 
במרכז למחוננים, חברויות נבנות סביב הנושאים המשותפים שמעניינים מחוננים. בקורס זה נלמד, נתרגל ונתנסה במיומנויות תקשורת ונבדוק מה ההשפעה של מיומנויות אלו על המוח, נציג מחקרים ותיאוריות רלוונטיות בתחום מדעי המוח והחשיבות שלהם במחקר על מחוננים.

רובוטים בעיר העתיד
ד"ר אלכס פולישוק (כיתות ה'-ו')

בקורס זה נכיר פרויקט אמיתי המתמקד ברכבים אוטונומיים ובתקשורת ביניהם, שמתקיים גם בישראל. נבצע משימות בנושא "תחבורה רובוטית בעיר", שמטרתן למנוע/לצמצם תאונות דרכים בעיר. בביצוע המשימות, המשתתפים ישתמשו במנועים, מנגנונים מכניים להעברת התנועה וחיישנים של ערכת רובוטיקה לימודיתLEGO MINDSTORMS EV3" ". במהלך הקורס, התלמידים יכירו סוגי בקרה שונים, עקרונות פעולה של חיישנים, ילמדו על מנגנונים מכניים להעברת תנועה, יכירו כיצד מתארים אלגוריתם לפעולת הרובוט ועוד. בין המודלים המתוכננים: רמזור צומת, מכונית אוטונומית, שער ממונע ועוד. בתקופת החגים, התלמידים יעסקו ביצירות הקשורות לתכני החג.
 הקורס הוא בעל אופי סדנאי-התנסותי ומועבר באופן חווייתי ואינטראקטיבי. התלמידים יעבדו בזוגות ויוכלו לשתף את חברי הקבוצה האחרים בתוצריהם.במפגש האחרון התלמידים ישתתפו בהדגמת רובוטים מתקדמים, ביניהם רובוטים דמויי בעלי חיים ודמויי אדם.

שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר. ​​​
Footer Mobile