פריזמה - לומדים אחרת באורנים

צור קשר

פנו אלינו כדי לקבל יותר מידע, להתייעץ ולהעלות רעיונות


צוות מובלי פריזמה באורנים

דני מירז - מרכז קמה באורנים  
דני מירז

dani_m@oranim.ac.il
טלפון נייד:  0544629493

תפקיד במכללה
מנהל תכן ותכניות  בק.מ.ה, מרצה בחוג לחח"ק, מוביל שותף תכנית פריזמה


דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי

  • קורס הוליסטי יחד עם עוד 3 מרצות
  • שילוב של כלי רפלקטיבי ייחודי

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • כיתה הפוכה - לומדים עצמאית בסיס, ומקיימים עליו דיון יחד.
  • שני שליש - שליש/ שליש-שליש-שליש - ("זמן לומד", "זמן מורה", "זמן קבוצה")
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית.
  • רואים עולם - מרצה אורח בזום, לכיתה ספציפית, חוג, כלל מכללתי או אפילו רב-מכללתי.
  • קהילת למידה - לומדים יחד בניהול עצמי הנתמך בכלים טכנולוגיים.
  • מיקרו למידה - יחידות למידה קטנות ומודולריות מונגשות במדיה דיגיטלית.
  • SELFIE - תיעוד וניתוח קטעי וידאו המצולמים ע"י הלומדים, (או ממקורות אחרים).
  • PBL - למידת חקר מתמשכת אישית /קבוצתית בהנחיית מרצה, תוך שימוש בכלים דיגיטליים..
  • שיעורים א-סינכרוניים טובים.
  • למידה סביב נושא מרכז - צוות מרצים, ארגון יום שיא בעזרת כלים דיגיטליים.
  • פיתוח צוות בסיוע כלים דיגיטליים, מבני למידה מודולאריים שמשלבים קבוצות למידה שונות ומרחבי למידה משתנים.
תמר זעפרן  
תמר שיזף

tamar.zaffran@oranim.ac.il
טלפון: 052-8194906

תפקיד במכללה
ראשת המרכז לקידום ההוראה, מובילה שותפה תכנית פריזמה

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי
הנחיית קורס משותף לסטודנטים ומרצים - שילוב טכנולוגיה בהוראה, בו הכרנו כלים שונים ואת שימושים ותרומתם לפדגוגיה מקוונת. עבודה עם מרצים, ראשי חוגים/תכניות להתאמת תכנית הלימודים לשילוב היבטים של למידה אחרת, כולל שימוש בכלים דיגיטליים להעשרת ההוראה . בניית אתרי מודל המזמנים פעילות של סטודנטים ומארגנים את כל הדרוש ללמידה, "פיצוח" סילבוסים להתאמתם ללמידה אחרת, כולל שילוב טכנולוגיה.

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • סיוע מותאם למטרות בכל הדרכים, דגמי ההוראה ורמות העבודה הפדגוגית והטכנופדגוגית. 

אביטל הולדנגרבר  
ד"ר אביטל הולדנגרבר

avital.hold@gmail.com
טלפון :  0506289270

תפקיד במכללה
ראש החוג להוראת ערבית

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי
קורס א סינכרוני מקוון המהווה חלק ממרחב למידה היברידי.
שלל פרקטיקות הוראה דיגיטליות


אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • כיתה הפוכה - לומדים עצמאית בסיס, ומקיימים עליו דיון יחד,
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית,
  • תחנות למידה במרחב הפיזי או הוירטואלי, נתמכות כלים דיגיטליים
ראיד מועלם  
ד"ר ראיד מועלם

ראש החוג למדעי הטבע והסביבה

מרצה בכיר, סיים את לימודיו לתואר ראשון בביולוגיה במכללת אורנים-אוניברסיטאית חיפה, בעל תואר שני בזואולוגיה (M.Sc), , במינהל ומנהיגות במערכת החינוך (M.A) ,  בניהול ובמנהל מערכות בריאות (M.H.A),  תואר ראשון במשפטים (LL.B) ותואר דוקטור (Ph.D) במדעי החיים. כל התארים הוענקו במשפטים על ידי אוניברסיטת תל אביב.
השלים עבודת פוסט-דוקטורט בביוכימיה ב- CNRS בצרפת.
ד"ר מועלם מלמד במכללת אורנים למעלה מ 25 שנה, בתואר ראשון (B.Ed)   הוא מלמד את הקורסים כמו  החי והצומח בבית גידולו הטבעי, גוף האדם, הבריאות שלי, סמינריון בנוירו-חינוך והתפתחות מוחית. כמו כן מלמד בתואר שני (M.Ed) קורסים כמו ,מערכות פיזיולוגיות והיבטים בריאותיים באדם, היבטים התפתחותיים ושיקומיים במוחם של תלמידים בסיכון.
תחומי המחקר והעניין של ד"ר מועלם  כוללים התחום של פיסיולוגיה משווה שבה אני  מתמקד בחקירת המנגנונים הפיזיולוגיים שמקנים לבעלי חיים במדבר את היכולת להיות מותאמים לסביבה קיצונית תוך השוואה לבעל חיים בסביבה של החורש הים תיכוני. כמו כן תחום העניין והמחקר האחר הוא חקר המוח, שבו ד"ר מועלם חוקר השפעת הגורמים כמו תנועה, מוזיקה, שינה ותזונה והשפעתם על היכולת הקוגניטיבית וההתנהגותית של אנשים משלב גיל הרך ועד הגיל השלישי.
לחצו לצפייה בקורות חיים
דר סילעית רון  
ד"ר סלעית רון

saleit.ron@oranim.ac.il

תפקיד במכללה
מרצה בתוכניות ההכשרה ליסודי ולאנגלית

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי

  • קורס בפדגוגיה חדשנית המונע כולו על ידי הלומדים.ות- פיתוח, הוראה והערכה תוך כדי שימוש במגוון רחב של כלים טכנו- פדגוגיים שיתופיים.   הקורס נלמד במתכונת כיתה הפוכה . בסמסטר השני התנסו הלומדים.ות בפיתוח פרוייקט חברתי חינוכי . הלמידה התנהלה באופן היברידי והתוצרים הוצגו בפודקאסט חינוכי ובמגוון מיצגים.
  • קורס בנושא לקראת מעשה החינוך- הבנוי במודל עצם הדג בו התכנים נמזגים לתוך מהלך ההוראה במנות קטנות בהתאם לתהליך ההתפתחות האישי והקבוצתי- תוצרי הלמידה מגוונים- מפות חשיבה, סרטוני וידאו, משחקים, פרזנטציות מסוגים שונים. התוצרים נבנו בקבוצות תוך שימוש בכלים טכנו-פדגוגים מגוונים.


אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • כיתה הפוכה - לומדים עצמאית בסיס, ומקיימים עליו דיון יחד.
  • שני שליש - שליש/ שליש-שליש-שליש - ("זמן לומד", "זמן מורה", "זמן קבוצה").
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית.
  • קהילת למידה - לומדים יחד בניהול עצמי הנתמך בכלים טכנולוגיים.
  • שילוב MOOC בהוראה.
  • SELFIE - תיעוד וניתוח קטעי וידאו המצולמים ע"י הלומדים, (או ממקורות אחרים).
  • PBL - למידת חקר מתמשכת אישית /קבוצתית בהנחיית מרצה, תוך שימוש בכלים דיגיטליים.
  • UGC- סטודנטים מפיקים בעצמם תכנים בכלים דיגיטליים שונים, על בסיס למידתם וכחלק ממנה.
  • שיעורים א-סינכרוניים טובים.
  • תפיסה פדגוגית כוללת המייצרת engagement בתהליך הלמידה תוך שימוש מושכל בכלים טכנו- פדגוגים מגוונים
          
רות סגל  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר ראשון בהוראת המתמטיקה

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.

ד  
ד"ר אילת אטינגר


ד"ר אילת אטינגר, מרצה בכירה במכללת אורנים בחוג לספרות עברית ולמבע יצירתי, בחוג לגיל הרך ובלימודי מוסמך בחינוך (M.Ed.) בהוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית. מרכזת קורסי 'תרבות ודעת' במכללת 'אורנים'.
המחקר של אילת מתמקד בשירה העברית שנכתבה בתקופת ימי הביניים בספרד המוסלמית והנוצרית ובספרות הפרוזה-החרוזה שנכתבה אז, כמו-גם בספרות העממית של ימי-הביניים (ובכלל). חוקרת כעת את ספר 'בן המלך והנזיר' לאבן חסדאי, שאף יצא לאור בההדרתה (סדרת תור הזהב, אוניברסיטת תל-אביב, 2011).


ספרה האחרון

בן המלך והנזיר

ניקי אהרוניאן  
ד"ר ניקי אהרוניאן

nicole.aharonian@oranim.ac.il
טלפון:  0523756030

תפקיד במכללה
מרצה במסלול ההכשרה לבית ספר יסודי בפקולטה לחינוך ובחוג לשפה וספרות אנגלית. מדריכה פדגוגית.

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי:
אני משתמשת במגוון כלים דיגיטליים ליצור משחקים לימודיים לצרכי למידה והערכה.
אני מנוסה בשימוש בכלי ה-Nearpod שיוצר מצגות אינטראקטיביות לשימוש בשיעורים סינכרוניים, א-סינכרוניים והיברידיים.
יש לי ניסיון בבניית יחידות לימוד א-סינכרוניות המשלבות בחירה לסטודנטים ושימוש במדיות מגוונות.

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • כיתה הפוכה - לומדים עצמאית בסיס, ומקיימים עליו דיון יחד.
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית.
  • מיקרו למידה - יחידות למידה קטנות ומודולריות מונגשות במדיה דיגיטלית.
  • SELFIE - תיעוד וניתוח קטעי וידאו המצולמים ע"י הלומדים, (או ממקורות אחרים).
  • UGC- סטודנטים מפיקים בעצמם תכנים בכלים דיגיטליים שונים, על בסיס למידתם וכחלק ממנה.
  • שיעורים א-סינכרוניים טובים.
  • ארגון יום שיא בעזרת כלים דיגיטליים.
  • שילוב משחקים דיגיטליים בלמידה ובהערכה.
נירית קורן לורנס  
נירית קורן לורנס

nirit_kl@oranim.ac.il
טלפון : 0556620628

תפקיד במכללה
מרצה בחח"ק ובתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך; מנחה לבינוי קהילה בשדמות (ק.מ.ה).

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי
בהוראה בזום: הקפדה על חלוקה לחדרים ועבודה בקבוצות בכל מפגש; שימוש במרחב האישי (בית) והקהילתי (ישוב, שכונה) במהלך המפגשים; שימוש במודל הכיתה ההפוכה (למידה עצמאית בבית ואז מפגש עיבוד בקבוצה)

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • כיתה הפוכה - לומדים עצמאית בסיס, ומקיימים עליו דיון יחד.
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית.
  • קהילת למידה - לומדים יחד בניהול עצמי הנתמך בכלים טכנולוגיים.
  • תחנות למידה במרחב הפיזי או הוירטואלי, נתמכות כלים דיגיטליים.
  • פיתוח צוות בסיוע כלים דיגיטליים.


יעל שני  
ד"ר יעל שני

yaelshany08@gmail.com
טלפון: 0547948831

תפקיד במכללה
מרצה במסלול ההכשרה לגיל הרך

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי
שימוש במצגות שיתופיות, ולוחות פאדלט ליצירת מעורבות פעילה של הסטודנטיות בלמידה, תכנון ובניית אתר לקורס מקוון, מרצה בנושא "ילדים ומסכים" – שימוש בסרטונים, המחשות ותיעוד מהשטח לניתוח סיטואציות. הנחיית תהליך למידה המשלב קורסי MOOC רבי משתתפים בתחומי דעת מגוונים.

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • שילוב MOOC בהוראה
  • למידה פעילה בכלים שיתופיים
  • SELFIE - תיעוד וניתוח קטעי וידאו המצולמים ע"י הלומדים, (או ממקורות אחרים)
רונית כרמלי  
ד"ר רונית כרמלי

carmeli.ronir@gmail.com
טלפון : 052-8346363

תפקיד במכללה
מרצה לדידקטיקה של היסטוריה וקורסים נוספים בתוכנית להכשרת מורים על-יסודי, מרכזת דידקטיקות מח"ר.

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי

  • הוראה/למידה בשיטת ג'יגסו בזום.
  • שימוש בפורום משותף לצורך דיונים וסיכום שיעורים.
  • למידת חקר עם הפקת תוצר יצירתי בקובץ שיתופי.


אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • שני שליש - שליש/ שליש-שליש-שליש - ("זמן לומד", "זמן מורה", "זמן קבוצה"),
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית
  • PBL - למידת חקר מתמשכת אישית /קבוצתית בהנחיית מרצה, תוך שימוש בכלים דיגיטליים.,
  • שיעורים א-סינכרוניים טובים,
  • למידה סביב נושא מרכז - צוות מרצים
ראניה חוסיין-פראג'  
ד"ר ראניה חוסיין-פראג'

rania.farraj@oranim.ac.il
טלפון : 0542073001

תפקיד במכללה
ראשת תכנית ההכשרה לחינוך על יסודי

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי
שימוש בכלים טכנולוגים לשיתוף רעיונות, למידה פעילה, סיכום שיתופי וכו'

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • שני שליש - שליש/ שליש-שליש-שליש - ("זמן לומד", "זמן מורה", "זמן קבוצה"),
  • זום במיטבו - מזמן למידה פעילה, מעורבת, אינטראקטיבית,
  • תחנות למידה במרחב הפיזי או הוירטואלי, נתמכות כלים דיגיטליים
מירה טנצר  
ד"ר מירה טנצר

mrten@oranim.ac.il
טלפון :  0523753105

תפקיד במכללה
מרצה

דוגמאות מתוך העשייה הטכנופדגוגית שלי
פיתוח אתרי מודל עשירים לקורסים.
הוראת הקורס שילוב תקשוב בהוראה שבו סטודנטים בתואר השני בונים אתרים לימודיים.
שימוש באפליקציות מגוונות בהוראה.

אשמח לסייע למרצים אחרים לגבי הנושאים הבאים

  • מיקרו למידה - יחידות למידה קטנות ומודולריות מונגשות במדיה דיגיטלית.
  • שילוב MOOC בהוראה.
  • UGCסטודנטים מפיקים בעצמם תכנים בכלים דיגיטליים שונים, על בסיס למידתם וכחלק ממנה.
  • שיעורים א-סינכרוניים טובים
Footer Mobile