טופס לידים

לימודי המשך למטפלים: התמחות בטיפול במשחק

 ההרשמה לתשפ"ב סגורה
צרו קשר עם רכז התכנית למידע נוסף באמצעות הקישור שלמטה
קוד תכנית: 23410

שם המרצה: ד"ר מיכל קדרון
סוג הקורס: שנתי, 112 שעות (חלקן מקוונות)
שנת לימודים: 2022 -2021    
נקודות זכות: 4

תקציר הקורס
ילדים משחקים במרחב שבין דמיון לבין מציאות, המאפשר לעולם נפשי שלם להיות מעובד בדרך חוויתית ולא מאיימת. המשחק פותח צוהר לעולמם של ילדים, כאמצעי לריפוי ולבניית קשר עמוק בין הילד למטפל. בקורס נלמד גישות וטכניקות שונות לטיפול במשחק בילדים ונתבונן בנעשה בחדר הטיפולים, תוך התבוננות פנימית המאפשרת פיתוח מודעות, הבנת תהליכים אישיים ופיתוח מיומנויות לקשר בין-אישי טיפולי.
כל מפגש בן 3 שעות יהיה בנוי משעה וחצי של למידה ושעה וחצי של הדרכה.

קהל היעד
התוכנית מיועדת למטפלים בעלי הכשרה טיפולית וניסיון אשר עובדים עם ילדים ומעוניינים להעמיק את הידע ולקבל כלים לטיפול בילדים באמצעות משחק

תנאי הקבלה
  • מטפלים בעלי תואר שני טיפולי: עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה או טיפול בהבעה ויצירה
  • מטפלים עם תעודת מטפל מתוכנית מוכרת
  • ניסיון מוכח של שנתיים לפחות בעבודה טיפולית קלינית עם ילדים
  • הקבלה מותנית בראיון אישי

מטרות הקורס
  • פיתוח מיומנויות לקשר בין-אישי וחידוד הרגישות למתרחש בקשר כזה
  • למידה של החשיבות הקלינית של טיפול בילדים והתייחסות אליהם דרך משחק
  • היכרות עם תאוריות שונות של טיפול במשחק
  • היכרות עם עולמו של הילד כפי שהוא חווה אותו
  • הבנה עמוקה של התנהגותם של ילדים
  • למידה של עבודה עם הורי הילדים
  • עידוד של חקירה עצמית והבנה עצמית אצל הסטודנטים

נושאי הלימוד
  • מהו טיפול במשחק
  • תאוריות שונות לטיפול במשחק
  • כיצד מטפלים באמצעות משחק: תכנון, תנאים, היכרות, יצירת הקשר הטיפולי והצטרפות למרחב המשחקי שנוצר בטיפול
  • הסטינג הטיפולי
  • טכניקות שונות לטיפול במשחק
  • היכרות עם מגוון רחב של צורות הבעה ויצירה כרפרטואר שימושי בחדר הטיפולים

דרכי ההוראה
  • הלמידה בקורס תהיה בשילוב של מאמרים, סרטי וידאו, משחקי תפקידים והתנסות
  • תוכנית ההוראה גמישה, לפי שיעורים
  • אם לא תתאפשר הוראה בקמפוס, בהתאם למצב במדינה, הקורס יילמד מרחוק במתכונת סינכרונית ו/או א-סינכרונית

מועד הלימודים
 יום ב', 13:00-10:00
מיקום הקורס: 'רגעים' - בית שמאי, פרדס חנה כרכור

חובות הסטודנט וקריטריונים להערכה
  • נוכחות והשתתפות מליאה בכל השיעורים - תעודת סיום תינתן רק בתנאי של השתתפות מלאה
  • על כל משתתף להביא תיאור מקרה של טיפול במשחק עם ילד, אם יש באפשרותו
  • על כל משתתף להביא צילום וידאו של מפגש משחק עם ילד, אם יש באפשרותו
•    קריאת המאמרים

ציון עובר: 70

תעודה
מסיימי התוכנית בהצלחה יהיו זכאים לתעודה: "לימודי המשך למטפלים: התמחות בטיפול במשחק"

*** פתיחת התוכנית מותנית במספר מינימום של נרשמים

ט.ל.ח
Footer Mobile