Contact Form

הסטודנטים שלנו

בת עמי אולמר  
"הייתה לי זכות גדולה ללמוד אצל מרצים מעולים –  ידענים, מקצועיים, קשובים לצורכי הסטודנטים ובעיקר רוצים להעביר הלאה את הידע שלהם הן בלשון הן בהוראה"


בת עמי אולמר - בוגרת החוג

התפקיד:  מחנכת ומורה ללשון עברית , בית הספר ויצ"ו ניר העמק
שנת סיום הלימודים: תשע"ז

אני אוהבת מאוד ללמוד, להיות מורה ואני אוהבת מאוד את השפה העברית. החלטתי ללמוד לתעודת הוראה שנייה בחוג ללשון עברית באורנים והגעתי בציפייה רבה. לא התבדיתי! הייתה לי זכות גדולה ללמוד אצל מרצים מעולים –  ידענים, מקצועיים, קשובים לצורכי הסטודנטים ובעיקר רוצים להעביר הלאה את הידע שלהם הן בלשון הן בהוראה.
התחברתי גם למספר לא קטן של סטודנטים שחשתי שרואים את הדברים כמוני: רוצים להיות מורים לחיים באמצעות השפה העברית. הבסיס שקיבלתי באורנים הוא בסיס איתן מבחינות רבות, בהן השליטה בחומר והגיוון בדרכי ההוראה. נוסף על כל אלה, אני יודעת כי תמיד יש לי למי לפנות, במי להיוועץ ואת מי לשתף כשאני צריכה דעה נוספת ורעיונות חדשים.

חן בן ישי  
"היו לי מרצים נהדרים. מרצים שחקר הלשון בוער בעצמותיהם, והם הצליחו להעביר את התשוקה הזאת לשפה גם אליי"


חן בן ישי - בוגרת החוג

התפקיד: רכזת לשון בחטה"ב בבית הספר "גלים", שבכפר גלים
שנת סיום הלימודים: תשע"ו


כתלמידה לא הצלחתי להתחבר למקצוע הלשון. אהבתי מתמטיקה, אנגלית, ספרות וגם היסטוריה, אך לשון לא אהבתי ללמוד. מעולם לא הצלחתי להבין את הרציונל. כשהחלטתי להיות מורה זכרתי את התחושה הזאת כתלמידה ורציתי לשנות אותה. אני לא מתחרטת ולו לרגע על הבחירה בחוג ללשון. מצאתי מקצוע המשלב גם את ההומני וגם את הריאלי.
נוסף על כך, היו לי מרצים נהדרים. מרצים שחקר הלשון בוער בעצמותיהם, והם הצליחו להעביר את התשוקה הזאת לשפה גם אליי. תמיד נענו לשאלותיי (והיו הרבה), אתגרו אותי בחקירת דברים חדשים. לימודי ההכנה (דידקטיקה) להוראה היו מאוד יעילים, ברוח חדשה ואחרת.

מרינה בן נתן  
"זכיתי ללמוד קורסים מרתקים שהעניקו לי ערך מוסף ואפשרו לי להעבירו הלאה לתלמידיי"


מריאנה בן נתן - בוגרת החוג

תפקיד ומקום העבודה: מורה מקצועית ללשון בעירוני א׳ בחיפה
שנת סיום הלימודים: תשע"ח


התחלתי ללמוד לפני ארבע שנים לתואר ראשון בחוג ללשון. במהלך התואר יצא לי לפגוש מגוון רחב של מרצים ומרצות נפלאים, שלימדו אותי הרבה מעבר למה שנדרש כדי להיות ״רק״ מורה ללשון.
במהלך שנת הסטאז׳ מצאתי את עצמי מלמדת את התלמידים שלי דברים נוספים מעבר לחומר הלימוד הנדרש לבגרות, והכול בזכות הקורסים שלמדתי במהלך ארבע השנים האחרונות.  החוויות מהלימודים יישארו איתי וילוו אותי עוד שנים רבות. זכיתי להכיר סטודנטים נפלאים שהיו שותפים שלי לאורך כל התואר, ללמוד קורסים מרתקים שהעניקו לי ערך מוסף ואפשרו לי להעבירו הלאה לתלמידיי.
התואר בלשון באורנים אפשר לי לרכוש את הבסיס הנדרש לכניסה לבית הספר לפני שנה, ולהשלים את מה שנדרש על מנת להגיש תלמידים לבגרות בצורה הטובה ביותר.

גל ררין  
"בלימודים בחוג ללשון העברית באורנים ניתנה לי ההזדמנות לשנות כיווני חשיבה בהוראת הלשון, ולשבור מוסכמות קיימות"


גל ררין - בוגרת החוג

תפקיד ומקום העבודה: מורה ללשון בביה"ס ריאלי תיכון אחוזה
שנת סיום הלימודים: תשע"ז


בלימודים בחוג ללשון העברית באורנים ניתנה לי ההזדמנות לשנות כיווני חשיבה בהוראת הלשון, ולשבור מוסכמות קיימות. למדתי כיצד להתאים את תוכנית הלימודים לתלמידים כך שהיא תהיה רלוונטית, מעניינת ושימושית בעבורם, ולשלב בין הידע למיומנויות הנדרשות מהם בעתיד. שמחתי שצוות ההוראה אתגר אותי בכיווני חשיבה ואף היה זמין עבורי לאחר תקופת הלימודים.

 
"שתינו, כל אחת מהמקום שבו היא נמצאת היום, מודות על הזכות שנפלה בחלקנו להיות חלק ממשפחת "החוג ללשון באורנים". חוג שבו שאיפה למצוינות, ערכים, יחס אישי ומתן כלים ללמידה משמעותית בעבור דור העתיד עומדים בראש"


ניב מאירוביץ ושיר פינקלשטיין - בוגרות החוג

תפקיד ומקום העבודה: מורות ללשון בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה בבית הספר כרמל זבולון ביגור
שנת סיום הלימודים: תשע"ט


שמי ניב מאירוביץ. אחותי, שיר פינקלשטיין, סיימה את לימודי התואר הראשון בחוג ללשון ובחוג לאזרחות באורנים לפני כחמש שנים. אני – סיימתי את השנה השלישית באורנים בלימודי לשון וסוציולוגיה.  לפני שנרשמתי ללימודים שיר תמיד סיפרה לי שהחוג ללשון באורנים היה כמו בית בשבילה. היא הדגישה את המקצועיות, הרמה הגבוהה של הלמידה, הגיוון, הרלוונטיות והכלים שקיבלה מצד אחד ומצד שני את היחס האישי של המרצים. כל אלה אפשרו לה לממש את עצמה וכבר בשנותיה הראשונות במערכת החינוך – לרכז את מקצוע הלשון בבית הספר שבו היא מלמדת, הן בחטיבת הביניים הן בתיכון. כמו כן, היא סיפרה כי החוג ללשון הקנה לה כלים להתפתח מבחינה מקצועית, מה שדרבן אותה להמשיך אחריו לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, בתוכנית לחינוך רב-לשוני, שגם אותו היא סיימה.
השנה אני עתידה להתחיל את שנת הסטאז'. גם אני, כמו שיר, כבר מהשנה הראשונה  הרגשתי שלימודי הלשון באורנים היו ברמה מקצועית, עם מרצים מנוסים ומגוונים שהעניקו לי ידע רב וכלים רבים ללמד את המקצוע. הקורסים בלשון גרמו לי להסתכל על השפה בצורה שונה, להבין עד כמה היא מורכבת ומיוחדת. קורס הדידקטיקה וקורסי בחירה נוספים נתנו לי כלים והנחיות כיצד ללמד במאה ה-21, לשלב מחשב בזמן למידה, עבודה בקבוצות ולימודי חקר, ולגרום למקצוע להיות יותר אהוב, מעניין, אותנטי ורלוונטי לחיי הלומד.

אביב אורנר  
"הידע הלשוני ושיטות ההוראה המתקדמות שלמדתי בחוג מאפשרים לי להנחיל את הידע, המיומנויות והאהבה לשפה גם לתלמידיי ולמכריי"


אביב אורנר - בוגרת החוג

התפקיד:  מורה לעברית לתלמידי בית הספר העל-יסודי
מקום העבודה: לימדתי בחטיבת ביניים "קציר" במועצה אזורית משגב וכיום סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת תל אביב בתכנית לחינוך רב לשוני
שנת סיום הלימודים: תשע"ח

החוג ללשון פתח בפניי עולם שלם שלא הכרתי. כיום בכל מקום שבו אני נמצאת אני מזהה את הקשר וההשפעה של השפה על חיינו ולהפך. הידע הלשוני ושיטות ההוראה המתקדמות שלמדתי בחוג מאפשרים לי להנחיל את הידע, המיומנויות והאהבה לשפה גם לתלמידיי ולמכריי.

פרדי גרוס  
"הלימודים בחוג ללשון במכללת אורנים תרמו רבות לעיצובי כמחנך ומורה ללשון בידע מקצועי רחב ובשיטות לימוד אפקטיביות וחדשניות המעוררות עניין ומוטיבציה"


פרדי גרוס - בוגרת החוג

התפקיד:  פרח ניהול בתוכנית "אבני ראשה", רכז שכבה, מחנך ומורה ללשון והבעה בחט"ב וחט"ע בבית הספר החקלאי פרדס חנה-כרכור.
שנת סיום הלימודים: תשע"ו

הלימודים בחוג ללשון במכללת אורנים היו מאתגרים מאוד ועוררו חשיבה עמוקה. הם דרשו מאתנו השקעה רבה, מקוריות, יצירתיות ושליטה של ממש בחומר הנלמד.
הלימודים, חרף רמתם הגבוהה והחובה לשקדנות, היו מהנים מאוד ויצרו שיח מכבד, בונה ופתוח מאוד. הלימודים בחוג ללשון הכשירו אותי באופן המיטבי לתפקידי כמורה ללשון  – הגעתי להוראה בכשירות גבוהה להכנת תלמידים לבחינת הבגרות ועם תפיסה וידע מקצועיים מגובשים.
הלימודים בחוג ללשון במכללת אורנים תרמו רבות לעיצובי כמחנך ומורה ללשון בידע מקצועי רחב ובשיטות לימוד אפקטיביות וחדשניות המעוררות עניין ומוטיבציה.

Footer Mobile