הכנס המדעי השנתי ה-13 'מחקר, עיון ויצירה באורנים'
הכנס יתקיים ביום ב', כ"ז בשבט תשע"ב 20.2.2012
בין השעות 16:00-08:45
בבית הדומי (בית 46)
 
לכל אורך היום: תערוכת פרסומים של סגל אורנים
 
08:45 - 09:00  –  התכנסות והרשמה – קומה ד' בבית הדומי
 
מושב פתיחה: 09:00 - 09:15
אולם בית הדומי, קומה 4 
ברכות  
פרופ' יאיר קארו – נשיא מכללת אורנים
ד"ר לילך לב ארי - ראש הרשות למחקר ולהערכה באורנים, יו"ר הכנס
 מושב א': 09:15 - 10:55  
ביולוגיה (I )
יו"ר:  פרופ' שמחה לב-יָדוּן
כיתה: 401
    - 
    גב' אנה גרשברג, ד"ר רחל בן-שלמה, ד"ר יובל איתן, ד"ר עופר שטייניץ ופרופ' גידי נאמן: מבנה גנטי מרחבי של נבטי אורן ירושלים בהתחדשות לאחר שריפה 
- 
    מר דניאל ברקוביץ, ד"ר שי מאירי וד"ר שי מרקמן: האם גודל הביצים והגוף של הקוקייה האירופית ופונדקאיה השתנו בשנים האחרונות? 
- 
    
    גב' יעל קינן, גב' מרים קישינבסקי, ד"ר מיכל סגולי וד"ר תמר קיסר: החדרה חוזרת של צינור ההטלה: מרכיב חשוב בסופר-פרזיטיות 
 
- 
    
     ד"ר יורם גרשמן ומר אברהם שניצר: בידוד ואפיון שמרים אוסמופילים להפקת אתנול  
 
 שיח פילוסופי 
יו"ר: ד"ר משה שנר
כיתה: 402
    - 
    ד"ר ענת גלר: האם דיאלוג ועם מי דיאלוג? הפדגוגיה של 'הלא נודע' כערך מנחה לחינוך דיאלוגי 'טוב דיו'  
- 
    ד"ר ענת ישראלי: לחוד וביחד: טעימה מהפירוש הפמיניסטי לתלמוד  
- 
    ד"ר אבנר כהן: ממארכס עד דפני ליף: על הנוכחות וההיעדרות של האוטופיה מהמאבק לצדק חברתי 
- 
    מר חובב רשלבך ומר אסף רומאנו: בחינה סמיולוגית של 'הלם הלא-צפוי' ביחס למעשה האמנות  
 לשון וספרות
יו"ר:  פרופ' רינה בן-שחר
כיתה: 403
    - 
    ד"ר מירה טנצר: דמות הגיבור-החייל המונצח בשירי זמר בעקבות מלחמות ישראל 
- 
    ד"ר ליאור לקס וד"ר אוון-גרי כהן: 'מגניביישן', 'בהחלטלי', 'ביחדנס' ועוד: צורנים שאולים בעברית  
- 
    ד"ר יעל פויס: ערבים ויהודים ב"אורנים" קוראים יחדיו 
     
- 
    פרופ' רינה בן-שחר: המגמה האוטוביוגרפית בסיפורת הישראלית: הסיפור האישי והסיפור הציוני  
 מדעי החברה וחינוך 
 יו"ר: ד"ר ארזה אברהמיכיתה: 201  
- 
    ד"ר חגית מישר טל: מה אפשר ללמוד מגוגל ארת'? – בניגוד למה שאפשר ללמוד באמצעות גוגל ארת' 
- 
    ד"ר יעל סנה: מצוק אשקלון ומצוקותיו – חינוך לקיימות  
- 
    ד"ר מירה פוירשטיין וד"ר לאה מנדלזיס: חינוך לאוריינות מדיה ביקורתית: הסכסוך הישראלי פלסטיני  
- 
    ד"ר ניר רסיסי: מיזם חדש: מחנכות טוות רשתות הוריות (מטר"ה)    הוראת מתמטיקה 
 יו"ר:  פרופ' צביה מרקוביץ כיתה: 202   
- 
    ד"ר חנה לב-זמיר: תפיסות מורים באשר ליצירתיות בהוראת המתמטיקה 
- 
    ד"ר ענת לבב-וינברג: פתרון בעיות גיאומטריות בדרכים שונות כמנוף להתפתחות הידע והיצירתיות בגיאומטריה 
- 
    ד"ר עטרה שריקי: שיתוף תלמידים בכתיבת מבחן במתמטיקה: נקודת המבט של מורים  
- 
    פרופ' ריקרדו טרומפר וד"ר אסנת אלדר: השפעתה של תכנית התואר השני בהוראת המדעים על ההתפתחות המקצועית של המורים (ממצאים ראשוניים)    הדרה, שוליים וביטוייהם השונים 
 יו"ר: ד"ר דינה לרון כיתה: 203  
- 
    ד"ר דקלה כרם: הערכת תפקודים מוטוריים וקוגניטיביים באמצעות מוזיקה  
- 
    פרופ' דניאל שאוב: רפלקציה סגנונית ומבנית של טראומה ב"לאבד את הצפון" של ננסי יוסטון 
- 
    ד"ר מיכל ראזר: תפיסת מציאות חדשה בעבודה חינוכית עם תלמידים בהדרה ובסיכון: להפנות מבט אל מקורות הכוח הפנימיים 
- 
    ד"ר אפי סטולרסקי: רגישות מטפלת ואיכות מעון: גורמי סיכון וגורמים ממתנים במסגרות טיפול לגיל הרך בישראל    הפסקת קפה   10:55 – 11:10   מושב ב':  11:10 - 12:50  ספרות, שירה ושפה 
 יו"ר: ד"ר עירית זאביכיתה: 401  
- 
    ד"ר משה יצחקי: אוקסימורון חינוכי: על שפת ההוראה, החינוך הערכי והניהול החינוכי בעידן טכנו-דיגיטלי 
- 
    ד"ר בהאא מחול: אתגרים ברכישת השפה הערבית: היבטים לשוניים ופדגוגיים 
- 
    ד"ר חגי רוגני: שלוש ערים בליל קיץ: רוחו של בודלר בשירים מאת ביאליק ואלתרמן  
- 
    ד"ר עירית זאבי: בין 'דַבֵּר כהלכה' לבין 'בוא נדבר בסטייל': על שפת הפרסומת בעיתונות החרדית   
 ביולוגיה (II )
 
 יו"ר: ד"ר מדי וליצקר-פולק כיתה: 402 
- 
    גב' יעל קינן, ד"ר אלי הררי וד"ר תמר קיסר: הדברה ביולוגית משופרת על ידי התניית פרזיטואידים לפרומון מין: עש האשכול כמקרה מבחן 
- 
    ד"ר אלה פיק, מר קובי צימבלר, מר יהונתן שרעבי וגב' טלי ברמן: שמרי אפייה כמודל להבנת תהליכים אבולוציוניים ברמה המולקולארית 
- 
    ד"ר ניצה מירסקי, גב' רויטל כהן,  גב' ענת אליעז, ד"ר אהובה דברת: השפעת GTF – חומר אנטי סוכרתי המופק משמרים, על המטבוליזם של עדשת העין הסוכרתית  
- 
    מר אורן אזארי, ד"ר ציפי עשת, ד"ר מיכל גרוס ופרופ' אברהם חיים: הערכה כלכלית של הגן הבוטני במכללת אורנים     הקיבוץ ומכללת אורנים: היסטוריה, חינוך וספרות 
 יו"ר: ד"ר מירה קרניאלי כיתה: 403  
- 
    מר יעקב ליברמן: סקר העלונים הפנימיים של מכללת אורנים 
- 
    ד"ר ארזה אברהמי, מר יעקב ליברמן וד"ר ניר רסיסי: אחריות וסמכות של הסגל החינוכי ושל ההורים: מחקר בקיבוץ שיתופי  
- 
    ד"ר שרה שגיא: היבטים מגדריים ביצירתה של מרים רות    החינוך – פנים רבות לו 
 יו"ר: ד"ר מירי הראל כיתה: 201 
- 
    ד"ר נורית קפלן תורן ומר אלון ירושלמי: שני בתי ספר - שתי השקפות עולם שונות: שילוב מחקר כמותני ומחקר איכותני לבחינת המנבאים למעורבות הורים  
- 
    גב' רחל רביד: השמת ילדים בעלי אוטיזם במסגרות חינוכיות בגיל הגן מנקודת מבטם של הורים ומחנכים 
- 
    גב' דגנית קמחי וד"ר שירלי מידז'נסקי: הטמעת חינוך סביבתי בבתי ספר יסודיים –  "קיים מול מקיים"  
- 
    ד"ר עינת ליכטינגר: זהות עצמית ומוטיבציה של מורים: ההשלכות של הפעלת תוכניות התערבות לקידום הוויסות העצמי של תלמידים בסיכון על המורים המפעילים אותן    הכשרת מורים והערכת עבודתם 
 יו"ר:  ד"ר שוש לשם כיתה: 202 
- 
    ד"ר שוש לשם: הריאיון הקבוצתי ככלי הערכה לקבלת סטודנטים להוראה: מבט מהעדשה האיכותנית  
- 
    גב' חיותה ינון: תהליכי קבלת החלטות תעסוקתיות של עובדי הוראה בעלי אוריינטציית ייעוד 
- 
    ד"ר ליאורה לוי: גישות קוריקולאריות של סטודנטים להוראה ומורים מתחילים  
- 
    ד''ר מיכל שיינין וגב' עדנה בשן: עמדות כלפי חריגות של מתכשרים להוראה    השכלה וניעות חברתית 
 יו"ר:  פרופ' דוד מיטלברג כיתה: 203 
- 
    ד"ר שירלי שויער ופרופ' רחל סגינר: שנת הלימודים הראשונה באורנים: דו"ח ביניים של מחקר אורך על גורמים מסייעים להצלחה בלימודים  
- 
    גב' אסנת רוזנר: השפעת ההשכלה על האישה הדרוזית  
- 
    ד"ר לילך לב ארי וד"ר שלמה גץ: מדוע לומדים במוסדות להשכלה גבוהה: השוואה בין סטודנטים מהפריפריה לאלה מהמרכז 
- 
    ד"ר אורלי סלע: בפיג'מה ונעלי בית: קורסים מקוונים באורנים מנקודת מבטם של הסטודנטים   הפסקת צהרים   12:50 – 13:30 אולם 807, בית 42 מושב ג':  סימפוזיונים  13:30 - 14:45  סטריאוטיפים מגדריים בתקשורת, במתמטיקה... ואיפה לא?  
 
 מתדיינת: ד"ר לילך לב ארי כיתה: 401  
- 
     ד"ר אריאל פרידמן: סטריאוטיפים של גילנות ומיננות בתקשורת: המקרה של ערוץ המוזיקה הישראלי 
- 
    פרופ' דוד מיטלברג: סטריאוטיפים מגדריים אצל מורים למתמטיקה 
- 
    פרופ' צביה מרקוביץ: סטריאוטיפים מגדריים במתמטיקה אצל תלמידי בית ספר יסודי   רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי ערבית, צ'רקסית ועברית כשפת אם  
 מתדיינות: ד"ר מילה שוורץ וד"ר ג'נינה קהן-הורביץ כיתה: 402  
- 
    ד"ר ג'נינה קהן-הורביץ וגב' שרה קואש: רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי צ'רקסית ועברית כשפת אם 
- מתדיין: פרופ' אורי צולר - ד"ר מילה שוורץ וגב' רנדה פארס: רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי ערבית ועברית כשפת אם  -   - מהוראה אלגוריתמית - ללמידת HOCS [כושרי דעת מסדר גבוה-יותר (כדסג"י)]: חשיבה מערכתית, מוסרית ויצירתית: על כל אלה ומה שביניהן... 
 
 - כיתה: 403  
- 
    מר נאג'י קורטאם ופרופ' אורי צולר: חשיבה מערכתית על דרך STES של תלמידי תיכון במגזר הערבי בהקשר הישראלי הרב -מגזרי 
- 
    ד"ר ענת אברמוביץ, מר נאג'י קורטאם ופרופ' אורי צולר: יכולת חשיבה מוסרית של תלמידי מדעים בבתי ספר תיכוניים בישראל  
- 
    מר מחמוד זועבי ופרופ' אורי צולר: יכולת חשיבה יצירתית של תלמידי מדעים בביה"ס התיכון במערכת החינוך הרב-מגזרית הישראלית    המרחב הציבורי כזירה חברתית ופוליטית של הציבור הדתי 
 מתדיין: ד"ר אריה הרשקוביץ כיתה: 201  
- 
    פרופ' נעימה ברזל: הקמת כפר עציון: המרחב הציבורי והאתוס  
- 
    ד"ר לי כהנר: מגטו לפרבר – התפתחות המרחב החרדי בישראל    מעבר למושב נעילה ללא הפסקה   מושב נעילה: הרצאת אורח  14:45 – 16:00  אולם בית הדומי, קומה 4  
- 
    פרופ' אביה ספיבק (מראשי הצוותים המייעצים למחאה): כלכלת המחאה  
- 
    דברי סיכום: ד"ר לילך לב ארי - ראש הרשות למחקר ולהערכה, יו"ר הכנס      פוסטר יוצג לכל אורך היום    פסיכולוגיה וייעוץ – היבטים פסיכולוגיים של השימוש באינטרנט 
 
- 
    ד"ר נעם לפידות-לפלר ופרופ' עזי ברק: יחסי קירבה ואינטימיות ברשת האינטרנט: בחינת הגורמים המצביים המשפיעים על תוצריה החיוביים של תופעת הסרת העכבות המקוונת