טופס נייח

מרכז ללימודים בשפה הערבית

מרכז ללימודים בשפה הערבית
מנהל המרכז: ד"ר אליף פראנש , aleef.f@gmail.com

حضرة المعلّمات العزيزات والمعلّمين الأعزّاء،
تحيّة طيّبة وبعد،
يقدّم لكم مركز الدراسات باللغة العربيّة في كلّيّة أورانيم مجموعة متنوّعة من المساقات والدورات للتأهيل المهنيّ والتزوّد بشهادات مهنيّة جديدة تتيح لكم أن تصبحوا أكثر احترافًا ومهنيّة، وأن تضيفوا لكم مصدر دخل إضافيًّا، وتحصلوا على ساعات إضافيّة تُضاف إلى وظيفتكم في المدرسة التي تدرّسون فيها.
تتمّ الدراسة باللغة العربيّة بإشراف طاقم من المحاضرات والمحاضرين مِن ذوي الخبرة في مجالهم، وهي فرصة مهنيّة لكم لتصبحوا قادة تربويّين مؤثّرين في المجتمع.

כתיבה ועריכה לשונית - בשפה הערבית  
כתיבה ועריכה לשונית - בשפה הערבית

הכשרה של אנשי מקצוע, בעיקר מורים, סופרים, עיתונאים ואנשים העוסקים בכתיבה, להיות כותבים ועורכים לשוניים בשפה הערבית, על מנת לתת מענה לצורך ולביקוש באנשי מקצוע בתחום זה. בנוסף התוכנית תחשוף את הסטודנטים לתחומים חדשניים בשפה הערבית, כמו שפה עסקית, שפה אקדמית ושפת הפרסום ברשתות החברתיות וכן תאפשר חשיפה לממשקים שבין השפה הערבית לתחומים אחרים כגון פסיכולוגיה, תרבות ומדע.   

פרטים נוספים​​​​​​​​​

מיומנויות גישור לאנשי חינוך - בשפה הערבית  
מיומנויות גישור לאנשי חינוך - בשפה הערבית

תקשורת בין-אישית היא בסיס לשיפור החיים והיחסים של כל אדם בתחומים שונים - קריירה חינוכית, עסקים, משפחה, זוגיות וחיי היום-יום ככלל. היא מתחילה בגיל הינקות, נלמדת ומתפתחת באופן טבעי במהלך החיים ומהווה חלק מההתפתחות האישית, הפסיכולוגית והחברתית.   

פרטים נוספים​​​​​​​​​

המדריכים כמובילי צוות במערכת החינוך - בשפה הערבית  
המדריכים כמובילי צוות במערכת החינוך - בשפה הערבית

הדרכה הינה אבן יסוד במערכת החינוך ונמצאת במרכז החשיבה והעשייה החינוכית בתהליך ההתפתחות המקצועית של תפקיד המדריך. הכשרה של מדריך דורשת הינה תהליך שיש בו מצד אחד הגדרה של זהות ושל תפיסת תפקיד ומהצד השני חשיפה לתכנים שעוסקים במנהיגות, בפרו-אקטיביות, בהובלה של צוות רב-מקצועי (מטפלים פרא-רפואיים, מחנכים, יועצות חינוכיות ועוד)  

פרטים נוספים​​​​​​​​​

המדריכים כמובילי צוות במערכת החינוך - בשפה הערבית  
הכשרת אנשי חינוך להכנה לכיתה א' - בשפה הערבית

הדרכה הינה אבן יסוד במערכת החינוך ונמצאת במרכז החשיבה והעשייה החינוכית בתהליך ההתפתחות המקצועית של תפקיד המדריך. הכשרה של מדריך דורשת הינה תהליך שיש בו מצד אחד הגדרה של זהות ושל תפיסת תפקיד ומהצד השני חשיפה לתכנים שעוסקים במנהיגות, בפרו-אקטיביות, בהובלה של צוות רב-מקצועי (מטפלים פרא-רפואיים, מחנכים, יועצות חינוכיות ועוד)  

פרטים נוספים​​​​​​​​​

לימוד תעודה -  ערבית  מאבחן ערבית  
אבחון דידקטי בערבית

אבחון הינו נדבך מרכזי בתחום ליקויי למידה. ידע בתחום האבחון מסייע למורה להבין את צרכי התלמיד ודרכי העבודה המומלצות עבורו, ובכך מהווה את המפתח להצלחתו!
התכנית הייחודית להכשרה למאבחנים דידקטיים בשפה הערבית באורנים פותחה יחד עם אגודת ניצן שהינה הארגון הגדול בארץ לטיפול בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה.   

פרטים נוספים​​​​​​​​​

הוראה מתקנת כלי הלימודי תעודה - ערכה והתערבות בערבית  
הוראה מותאמת (מתקנת) - בערבית וחשבון

מטרות הלימודים:
*להקנות ידע מקצועי ומיומנויות רלוונטיות להוראת ערבית ולהוראה בערבית לתלמידים עם ליקויי למידה וקשיי למידה.
*להעמיק את הידע האקדמי והמעשי של מורים המלמדים בערבית..   

פרטים נוספים​​​​​​​​​

כתיבה ועריכה לשונית - בשפה הערבית  
קליגרפיה בערבית

התוכנית נועדה להגביר את המודעות לנושא הקליגרפיה ולחזק את ההיכרות עם הצד האומנותי שבכתיבה ועם מי שמבצע את הכתיבה האומנותית. זוהי הזדמנות לפגוש את הכיתוב בשפה ערבית מזווית שונה ולחשוף את המשתתפים ליופיה של המילה ולעוצמתה של הכתיבה. בנוסף התוכנית נועדה לחשוף את הלומדים לצד הפרקטי של הכתיבה האומנותית ולגילוי האומן שבהם.    

פרטים נוספים​​​​​​​​​

בביבליותרפיה - בשפה הערבית  
עקרונות ומיומנויות בביבליותרפיה - בשפה הערבית

מטרות הלימודים:
*להקנות ידע מקצועי ומיומנויות רלוונטיות להוראת ערבית ולהוראה בערבית לתלמידים עם ליקויי למידה וקשיי למידה.
*להעמיק את הידע האקדמי והמעשי של מורים המלמדים בערבית..   

פרטים נוספים​​​​​​​​​

Footer Mobile