ד"ר רחל רביד
קורס זה מלווה את כתיבת עבודת הגמר היישומית במסגרת התואר השני בחינוך לגיל הרך, ומהווה הזדמנות ייחודית להובלת שינוי חינוכי מעוגן בשדה העבודה של נשות חינוך וטיפול בגיל הרך. הקורס שם דגש על פיתוח זהות מקצועית מחקרית, חינוכית ואקטיביסטית של נשות חינוך בגיל הרך, מתוך תפיסה של חינוך הומניסטי הרואה בילד אדם שלם ובעל זכויות.במהלך הקורס יעסקו הסטודנטיות ביזום ובחקר של תהליכים פדגוגיים המקדמים שילוב, הכלה ותחושת שייכות במסגרות חינוכיות לגיל הרך . דגש מיוחד יינתן להובלת תהליכים של הנחיה ושיח מקצועי כבסיס לשינוי עמדות כלפי שונות, לצמיחה צוותית ולטיפוח תחושת מסוגלות בקרב אנשי צוות, הורים וילדים כאחד.ייחודו של הקורס הוא בהתייחסותו למשחק לא רק ככלי פדגוגי, אלא גם כאמצעי טיפולי המקדם ביטוי רגשי, עיבוד חוויות והתמודדות עם קונפליקטים.
הסטודנטיות ייבחנו כיצד ניתן לשלב כלים מעולם התרפיה באמצעות משחק במרחב הגן, כחלק מהובלת תרבות חינוכית רגישה, מכילה ומקדמת שינוי.העבודות שייכתבו יתבססו על תהליך מחקר שיטתי הכולל זיהוי תחום עניין אישי-מקצועי, גיבוש שאלת מחקר, סקירת ספרות עדכנית, בניית כלים מותאמים, איסוף וניתוח נתונים - במטרה לתרום תרומה תאורטית ויישומית לשדה החינוך בגיל הרך.
מהלך הלמידה משלב ליווי אישי של המרצה ועוזרי ההוראה, מפגשים קבוצתיים שבועיים, ועבודה שיתופית של עמיתים, שתורמת להעמקת החשיבה, לגיבוש הזהות המקצועית, ולתמיכה בתהליכים הרגשיים והקוגניטיביים הכרוכים בכתיבה ובביצוע של מחקר יישומי.
בסיום הקורס תוגש עבודת גמר הכוללת ממצאים, ניתוח, ודיון תיאורטי-מעשי המשקפים תהליך של למידה, התפתחות והובלה מקצועית ברוח הגישה המשלבת והכוללת.