טופס נייח

חינוך בגיל הרך - .M.Ed

תואר: תואר שני M.Ed בחינוך בגיל הרך ​    ​​​​​​​​​​
הכשרה של אנשי חינוך איכותיים, בעלי תואר שני בגיל הרך לגילאי לידה עד שש היא משימה בעלת חשיבות מן המעלה הראשונה!













התכנית מיועדת
לגננים/ות ומחנכים/ות המלמדים בגנים ובמערכות הגיל הרך בכל טווח הגילאים, וכן עובדי חינוך הפועלים במסגרות של עיריות ומתנ"סים בתחום תכניות לימוד והתערבות בגיל הרך.


אפשרויות לקבלת תעודות נוספות במסגרת התכנית:
  • הכלה ושילוב - הרחבת הסמכה לחינוך מיוחד בגיל הרך ​​​​​​​​​​​
  • הדרכה וניהול מערכות - תעודת ייעוץ והדרכה במסגרות לידה-שלוש ​​​​​​​​​​​
  • פסיכותרפיה במשחק – תעודת פסיכותרפיסטית במשחק ומדריכת הורים​

מטרתה של התכנית היא להרחיב ולהעמיק את הידע האקדמי של אנשי החינוך אותו רכשו במהלך לימודיהם לתואר הראשון.  בנוסף התכנית נשענת על הניסיון המצטבר של הסטודנטים/יות המגיעים/ות מהשדה, ומחזקת את יכולתם/ן לבחון אותו ולשאול עליו שאלות. במהלך הלימודים הסטודנטים/יות עוסקים/ות בתחומי המרחב ההתפתחותי של ילדים צעירים, פדגוגיה, פסיכולוגיה וניהול.
התוכנית מבקשת להעניק ללומדים/ות תמונה שלמה ואינטגרטיבית ככל האפשר על צורכי הילדים בגיל הרך ועל דרכים להתמודדות חינוכית ראויה.

מסגרת הלמידה תחשוף את הסטודנטים/יות המגיעים/ות אל התוכנית לידע תיאורטי ומחקרי עדכני בסוגיות של דרכי הוראה, בניית תכניות לימוד ומדידה והערכה. כל זאת לצד לימוד של גישות חינוכיות והתפתחותיות מגוונות לילדים צעירים, והעמקת הידע בהבנת הילד הצעיר.
בתהליך הלמידה בתוכנית יתבקשו הסטודנטים/יות ליישם ידע זה בעבודתם/ן החינוכית וילוו בסדנאות ניתוח ומשוב. במהלך הלמידה ינותחו דילמות ומקרים לדוגמא מתוך השדה המקצועי של הסטודנטים/יות, בהתאם להבנה ולידע הנלמדים בקורסים השונים.
תואר שני בחינוך - הגיל הרך  
"אני ממש מרגישה כי הלימודים מאפשרים לי להיות מקצועית יותר בתחום, ובעלת יכולת למידה והרחבת הידע בעת הצורך. "


גיליה דומיניץ - סטודנטית בתכנית

לאחר שנתיים של לימודים מאתגרים ומעניינים ביותר, חשוב לי לומר עד כמה הלימודים רלוונטיים ותופסים מקום מרכזי ויומיומי בעבודתי. 
סוגיות מעולם התוכן והפדגוגיה, בחירה של מטרות על למערכת שבה אני עובדת ואותה אני מובילה, יציקה של עקרונות עבודה מערכתיים ועבודת צוות תומכת, עקרונות של הדרכה ושיח עם הצוותים עם כל אלו אני נפגשת שוב ושוב.  
בנוסף, היכולת לחקור ולהתעמק בנושא מסוים, למצוא ידע רלוונטי ולדעת לעשות סינתזה בין תחומי הידע השונים.
אני ממש מרגישה כי הלימודים מאפשרים לי להיות מקצועית יותר בתחום, ובעלת יכולת למידה והרחבת הידע בעת הצורך. 


תואר שני בחינוך - הגיל הרך  
" הרגשתי שסיימתי את הלימודים עם "ארגז כלים" שמלווה אותי במגוון עיסוקים בחיי, ובנוסף פותח דלתות רבות למגוון אפשרויות תעסוקה בשטח. "


ליזה בן זיו  - בוגרת בתכנית

שמי ליזה, אני גננת בחינוך המיוחד. ניהלתי גני חינוך מיוחד של מגוון מוגבלויות. למדתי בתכנית לתואר שני בחינוך בגיל הרך במוקד הדרכה במכללת אורנים. הגעתי בציפייה להרחיב את הידע שלי בתחום הגיל הרך. למעשה, הלימודים בתכנית זו תרמו לי הרבה מעבר להרחבת ידע. במהלך הלימודים רכשתי ידע, כלים, ותובנות שתרמו רבות להתפתחות האישית, המקצועית והאקדמית שלי.

במהלך הלימודים פגשתי עמיתים.ות שהיוו קהילה מקצועית לומדת בתוך התכנית. בשיעורים מתקיימת למידה משמעותית שהיא אינה "סלוגן" אלא הלכה למעשה והיא מהווה מודל בעבור הסטודנטים.ות לעבודתם בשדה במהלך הלימודים ולאחריהם. הליווי לסטודנטים.ות בתכנית הוא ליווי אישי ומשמעותי המאפשר ומעודד למידה בצורה מעמיקה, עצמאית ואיכותית.

התכנית בנויה ברמה אקדמית גבוהה ומאפשרת השתלבות בלימודי המשך באקדמיה. הרגשתי שסיימתי את הלימודים עם "ארגז כלים" שמלווה אותי במגוון עיסוקים בחיי, ובנוסף פותח דלתות רבות למגוון אפשרויות תעסוקה בשטח. לדוגמא: הדרכה במסגרות לגיל הרך, עבודה בתכניות לגיל הרך במרכזי הגיל הרך, תפקידי ניהול של הגיל הרך במגוון מקומות, השתתפות בתכניות פיתוח לגיל הרך על ידי מפעילים שונים, הרצאה בהשתלמויות ועוד...
כיום אני מדריכה פדגוגית של סטודנטיות לתואר ראשון בחינוך מיוחד בגיל הרך במכללה, מדריכה פדגוגית במסגרות לידה עד שלוש ובנוסף ממשיכה ללמוד. 
Footer Mobile