טופס נייח

הסגל האקדמי

דר דינה כהן  
פינטו דרור אילנית

ראשת התכנית לחינוך והוראה לכיתות היסוד

אשת חינוך, פועלת לטיפוח חשיבה ביקורתית חברתית על המציאות הקיימת ולטיפוח ההיבטים הרגשיים-חברתיים במרחב הבית ספרי, כאמצעי לשגשוג אישי, לאקלים של התפתחות וליצירת שיויון הזדמנויות בחינוך.
את דרכי התחלתי כמורה בבית ספר, מאז ועד היום התשוקה לחינוך ולהוראה בוערת בי. בעבר ניהלתי תיכון לבני נוער בעלי קשיים נפשיים שפעל בתפיסה הומניסטית ובדגש על טיפוח מיומנויות רגשיות חברתיות של מורים ומורות, תלמידים ותלמידות. במסגרת המדרשה באורנים ניהלתי תכנית קדם צבאית לנוער בסיכון. בוגרת תכנית עמיתי צדק, בממזרח שמש, תכנית להכשרת מנהיגות יהודית חברתית ובית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. כיום דוקטורנטית, חוקרת סובייקטיביות מעמדית בבית ספר אליטיסטי ואת ההשפעה שלה על ריבוד חינוכי.
מאמינה שבחירה בהוראה טומנת בחובה את האפשרות ליצור מציאות חברתית מיטיבה. מציאות בה מורים ומורות מהווים דמויות משמעויות, היוצרות קרקע פורייה ללמידה ולהתפתחות, תוך קידום תחושות שייכות, מסוגלות של "היות בעל ערך" בקרב ילדים וילדות.

דר סילעית רון  
ד"ר סלעית רון

מרצה

חלום חיי היה להיות גנטיקאית, כשסיימתי את התואר השני בגנטיקה של האדם בפקולטה לרפואה בהדסה עין כרם, התחלתי ללמד (די במקרה) בבית הספר הניסויי בירושלים ונשבתי בקסם.
אחת ההנאות הגדולות שלי היא ללמד! כמורה למדעים, חיפשתי מענה במחקר לסוגיות שהעסיקו אותי בכיתה. כך בחרתי לערוך דוקטורט בתחום הוראת המדעים. השלמתי דוקטורט בטכניון שעסק בלמידה בקבוצות קטנות של תחום האבולוציה בתיכון.
בהמשך,  חקרתי בפוסט דוקטורט חשיבה ביקורתית אצל תלמידים (בחיפה) וסטודנטים (באורנים). במהלך חיי המקצועיים, לימדתי והדרכתי מורים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים, הקמתי וניהלתי את תחום החינוך ברמת הנדיב שעסק בחינוך אקולוגי במשך יותר מעשור וניהלתי את תחום המתמטיקה והמדעים בחותם במשך חמש שנים. בחותם הכרתי לעומק את הפריפריה החברתית גאוגרפית בישראל ואת החשיבות הגדולה של החינוך כמשנה מציאות חברתית.
אני מאמינה בלמידה מתמדת ובהתנסויות מרחיבות אופקים, זכיתי להיות עמיתה בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית בירושלים במשך שנתיים ואני ממשיכה ללמוד בתוכנית השונות באמצעות יחידת הבוגרים.
אני רואה חשיבות גדולה בקשר עם העולם היהודי בתפוצות, לכן יצאתי לשליחות קהילתית מטעם הסוכנות היהודית לשלוש שנים. במהלכן ניהלתי את מרכז תכניות ישראל בקהילה היהודית בצפון ניו ג'רסי.
כיום אני ראשת התכנית להוראה ביסודי באורנים- כאן התחלתי את דרכי כמורה. בחינוך היסודי, יש עדיין את החופש לחלום ולהגשים חלומות עם התלמידות והתלמידים, לעצב עתיד טוב יותר לכולנו.

ראניה כרייני  
ראניה כרייני


בעלת תואר ראשון בחינוך וספרות אנגלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת חיפה.
התחלת דרכי החינוכית הייתה במסגרות החינוך הבלתי פורמלי בבניית וליווי תוכניות חינוכיות במסגרת החברה למתנ"סים באיזורים המאתגרים מבחינת רקע סוציו- אקונומי. הייתי שותפה בבניית תוכנית ייחודית ללימוד אנגלית כשפה זרה שהועברה בבתי הספר, אוניברסיטת חיפה ובשתלמויות בפסג"ה למורי אנגלית.
המעבר לחינוך הפורמלי היה בהשתלבותי כיועצת חינוכית בבתי ספר ייחודיים במגזר הערבי והיהודי.
לאחר סיום לימודי תעודה להכשרת מנהלים באורנים, ניהלתי בית ספר לחינוך אלטרנטיבי בחיפה.
היום, אני מדריכה פדגוגית באורנים, מרצה בתוכנית ההכשרה לבתי הספר היסודיים ובתוכנית משעולים.

מתת ברלינר  
מתת ברלינר


בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת אורנים ותואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר אילן. עבודת מחקר בתואר השני בנושא תפיסת המגבלה והדימוי העצמי בקרב מתבגרים עם לקות שמיעה.
לאחר סיום התואר הראשון ובמקביל ללימודי התואר השני, עבדתי כמורה מומחית להוראת תלמידים כבדי שמיעה וחרשים.
ניסיון מקצועי ב- 10 שנים האחרונות בתפקידי הוראה מגוונים כמרצה ומדריכה פדגוגית במכללת אורנים במסלולים הכשרת אקדמאיים לחנ"מ ובחוג לחינוך מיוחד שנתונים א,ב,ג. הוראת קורסים במסלולים חינוך מיוחד והכשרת אקדמאיים בתחומים לקויי שמיעה והתפתחות שפה. הדרכה והוראת קורסים דידקטיים בהכשרת פרחי הוראה במסלול חינוך מיוחד בתחומים רבים ומגוונים.

היום מרצה ומדריכה בקורסים שונים בהכשרת פרחי הוראה במכללת אורנים:
הדרכה בתחום המתמטיקה והוראת קורס אסטרטגיות בחשבון ומתן כלים להוראה מותאמת.  
הוראת קורס בנושא לקויות שמיעה מאפיינים ודרכי הוראה בתוכנית פרחי הנגב.
הוראת קורס בנושא הוראת תלמידים עם לקות שמיעה בחוג לחינוך מיוחד.
הוראת קורס גיבוש זהות אישית ומקצועית בהכשרת פרחי הוראה והסבה במסלול יסודי.
ריכוז מרכז צוויג – ליווי תמיכה והדרכה של סטודנטים מהחוג לחינוך עפ"י מגוון צרכים, קשיים ויכולות. מתן מענה אישי, יצירת קשר ויחס אישי.

ניקול אהרוניאן  
ד"ר ניקול אהרוניאן


מרכזת ההסבה המואצת להוראת אנגלית, תכנית לאקדמאים דוברי אנגלית ברמה גבוהה.
מרצה בחוג לחינוך בתחום החינוך הלשוני - הוראת שפה וספרות עברית.
מדריכה פדגוגית במסלול בית הספר היסודי.
מדריכה פדגוגית בפרקטיקום הבינלאומי – בית הספר הבינלאומי, אורנים
מרצה בהשתלמויות מורים בפועל במרכזי פסג"ה ובבתי ספר. בעבר הייתה מדריכה לחינוך לשוני במחוז צפון והוכרה על ידי משרד החינוך כמומחית בתחום.
 בעלת 29 שנות ניסיון בהוראה ו-10 שנות ניסיון כסגנית מנהלת ורכזת הוראה בבית ספר יסודי.
תחומי עניין מקצועיים –אוריינות, הוראת קריאה, הוראת כתיבה, הוראת אנגלית כשפה זרה, הוראה דיפרנציאלית, שילוב טכנולוגיה בהוראה, למידה של מורים, הוראה דיאלוגית, מחקר איכותני.

דר מירית רחמים  
ד"ר מירית רחמים


חוקרת ומרצה במכללת אורנים מזה כ-14 שנים. במהלך השנים לימדה בפקולטה לחינוך במגוון חוגים: הדרכה פדגוגית-בבית הספר היסודי, מרצה בחוג למתמטיקה, מרצה בחוג לגיל הרך ומרצה בקורסי מחקר (מחקר איכותני ומחקר פעולה).
במסגרת עבודתה פתחה קורסים רבים וקידמה שותפויות עם מגוון בתי ספר. כיום מדריכה ארבע סדנאות סטאז' ובמקביל מלמדת בחוג למתמטיקה.
מחקריה מתמקדים במאפייני למידה בקהילות לומדות, הדרכה בקהילה לומדים רב תרבותית, מאפיינים מקדמים ובולמים מתמחים בסדנאות סטאז' והדרכת מורים כמעצבי משימות מתמטיות איכותיות.
בשנה שעברה הייתה חברה בצוות המחקר של הפקולטה שם חקרה את תחושת המסוגלות של מתמחים בשנת הסטאז'. מחקריה מפורסמים במגוון כתבי עת בינלאומיים נחשבים. 


שירלי שויער  
ד"ר שירלי שויער


בעלת תואר שלישי מהחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה במגמת ייעוץ והתפתחות האדם. מדריכה פדגוגית בבית הספר היסודי ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך במסלול לבית הספר היסודי, העל יסודי, בתוכנית לתואר שני בהוראה ובתואר השני לגיל הרך במכללת אורנים. מנחה עבודות גמר במסגרת התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.
במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר ובפיתוח של אינטראקציות איכותיות בגני ילדים במגזר הערבי.


Footer Mobile