Contact Form

הסגל האקדמי

דר דוד נצר  
ד"ר דוד נצר

ראש תכנית ההכשרה להוראה בביה"ס העל-יסודי

למדתי באורנים חינוך והוראת-היסטוריה.
חינכתי ולימדתי בבתי-ספר במשך כ-20 שנה.
כתבתי והנחיתי סדנאות לנוער יהודי וערבי ב"מרכז לחינוך הומניסטי" במוזאון בית לוחמי הגטאות. במסגרת הכשרת מורים באורנים, הרבה שנים, אני מלמד קורסים ומנחה סדנאות בנושאים של הוראה מיטבית, חינוך, הקשר ההכרחי בין חינוך והוראה.
אני מאמין שהוראה טובה מתחילה מההבנה שהכיתה היא מפגש בין אנשים. מתי מפגש כזה הוא משמעותי ואיכותי? כשהאנשים מרגישים שרואים אותם, שומעים אותם, מאתגרים אותם, נותנים להם מרחב להתפתח, נעזרים בחוזקותיהם ותומכים בחולשותיהם.
תלמידים, מורים, הורים: הכל אנשים.

נעמי דה מלאך  
ד"ר נעמי דה-מלאך

נעמי דה-מלאך הייתה מורה לספרות בבתי ספר שונים, יסודיים ותיכוניים.
כיום היא מרצה בכירה לספרות וחינוך. עיקר עניינה המחקרי הוא המפגש בין ספרות לחינוך. ספרה "לא על היופי לבדו: על הוראה ביקורתית של ספרות" זכה בפרס ס. יזהר.
נעמי הייתה מנהלת שותפה של היחידה לעשייה אזרחית במכללה, וכיום היא ראשת החוג לספרות. הקורסים שהיא מלמדת עוסקים בתיאוריה של הספרות ובספרות בהקשריה החברתיים והפדגוגיים.

ספרה האחרון
לא על היופי לבדו - על הוראה ביקורתית של ספרות

חנה ידען  
חנה כהן ידען

מרצה
אני מלמדת במכללת אורנים משנת תש"ע, לימודים דיסציפלינריים בחוגים למקרא וללשון העברית ובדידקטיקה של המקרא.
בחוג ללשון אני מלמדת קורסים העוסקים בקשר שבין הקורא ללשון המקרא –  הטקסט המקראי כבסיס לשפה ולתרבות שלנו וארמית מקראית.
נוסף על ההוראה, אני מדריכה פדגוגית לבתי הספר העל־יסודי בתוכנית "אקדמיה כיתה". קודם לכן לימדתי שנים רבות תנ"ך, לשון, ספרות ותאטרון בתיכון "העמק המערבי" ביפעת.
אני בוגרת החוגים למקרא ולספרות במכללת אורנים, ואת התואר השני למדתי בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה. התמחיתי במגילות קומראן ובלשונן – מגילות מדבר יהודה הן מן המקורות החשובים להכרת הלשון העברית הקדומה ותולדותיה והן מספקות עדות על העברית ועל הארמית של סוף ימי הבית השני.
במהלך לימודיי למדתי שפות שמיות עתיקות, כגון ארמית, אוגריתית ואכדית. המפגש איתן העשיר את הידע וההבנה שלי בתהליכים שעברו על השפה העברית. בימים אלה אני מגישה את עבודת הדוקטורט שלי בנושא "מרחב ודימויי מרחב במקרא" במחלקה לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן, עבודה זו עוסקת במרחב בטקסט המקראי ואחד הכלים המסייעים לי במחקר הוא ההיבט הפילולוגי של הטקסט.

דר ליאורה גולדמן  
ד"ר ליאורה גולדמן

מרצה
בעלת תואר ראשון בארכיאולוגיה ותולדות ישראל מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת חיפה, בהם התמחתה בספרות בית שני ובעיקר במגילות קומראן. את כולם סיימה בהצטיינות. ב-2014 פרסמה ספר משותף עם אריאל פלדמן בשם Scripture and Interpretation: Qumran Texts that Rework the Bible. בקרוב יצא ספרה המבוסס על עבודת הדוקטורט, "המחזיקים במצוות אל". עובדת על ספר נוסף העוסק בחיבור הארמי "חזונות עמרם". מלמדת קורסים שונים העוסקים במקרא, מגילות קומראן ותולדות בית שני בחוגים למקרא והיסטוריה באורנים ובאוניברסיטת חיפה.  

רבאח חלבי  
ד"ר רבאח חלבי

בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. 
מלמד במכללת אורנים  ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה.
תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי.  
תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות  וכן פדגוגיה ביקורתית.  מלמד באורנים  במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.

 לודמילה קריבוש  
ד"ר לודמילה קריבוש


ד"ר לודמילה קריבוש בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית.
כמרצה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל.
כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.
כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן. 

טל יער  
ד"ר טל יער


מורה ומרצה, גיאוגרפית וחוקרת. מתמחה בתחומי הגאוגרפיה הפוליטית ובחקר גבולות. לימדה שנים רבות בבית הספר העל יסודי "משגב" ובכיתות מחוננים במרכזי "מדע ודעת".
מלמדת מגוון קורסים הקשורים בהוראה, בדגש על הוראה יצירתית.  מנחה בתכנית "השקפה"- מורים מובילים שינוי פדגוגי של משרד החינוך.
ניהנת ללמד. מאמינה בעבודת המורה, בחשיבותה ובמקצועיות הנדרשת בעבודה זו. אוהבת אנשים ונופים.

שירלי שויער  
ד"ר שירלי שויער


בעלת תואר שלישי מהחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה במגמת ייעוץ והתפתחות האדם. מדריכה פדגוגית בבית הספר היסודי ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך במסלול לבית הספר היסודי, העל יסודי, בתוכנית לתואר שני בהוראה ובתואר השני לגיל הרך במכללת אורנים. מנחה עבודות גמר במסגרת התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.
במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר ובפיתוח של אינטראקציות איכותיות בגני ילדים במגזר הערבי.


שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן-תורן


למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט ב –University of Toledo , Ohio. בעלת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני והראשון בייעוץ חינוכי והיסטוריה.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בחוגים הגיל הרך והכשרת מורים בעל-יסודי ו- Mteach במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה בקורסים שונים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים בחינוך ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות החינוכיות והמוקד השני, התפתחות והתבגרות בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד.
עבדה כיועצת חינוכית ומורה בחטיבת ביניים ובתיכון. כיום חברה בצוות ההנהלה של Oxford Symposium of School Based Family Counseling. ועורכת משנה של כתב העת International Journal of School & Educational Psychology

רונית כרמלי  
ד"ר רונית כרמלי


מורה להיסטוריה ומדריכת סטודנטים להוראת היסטוריה בעבר, כיום מכשירה סטודנטים להוראת היסטוריה ומלמדת דידקטיקה של היסטוריה. בעלת תואר שלישי מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה.
באורנים שימשה כמדריכה פדגוגית וכמלווה דידקטית בהיסטוריה, במסגרת הכשרת המורים לבית הספר העל-יסודי, בתואר הראשון ובתואר השני.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובחוג להיסטוריה. חברה בפורומים שונים שעוסקים בחקר תנועת העבודה והקיבוץ, בחינוך הקיבוצי, בחינוך היסטורי ובפיתוח חלופות לשיטות ההוראה המסורתיות. 

זוהר פורשיאן  
זוהר פורשיאן


איש חינוך היפר-אקטיבי...
מורה להיסטוריה וגיאוגרפיה - ולשעבר גם מחנך כיתה, רכז שכבה ורכז איכות הסביבה, בבית הספר התיכון 'מקיף העמק המערבי'.
מדריך פדגוגי ומרצה ביחידה להכשרת מורים של הפקולטה לחינוך במכללת אורנים.
דוקטורנט בקתדרה ללימודי אמל"ט - החוג להיסטוריה כללית שבאוניברסיטת חיפה (תחום המחקר שלי הינו אתנו-היסטוריה של האינטראקציות הבין-תרבותיות בקרב העמים הילידים באמריקה התיכונה הפרה-קולומביאנית, והיסטוריה של משלחות החקר, המסעות והתגליות של בני אירופה ב'עולם החדש', בראשית העת החדשה המוקדמת).
מאמן אישי, מדריך סדנאות ODT ומנחה קבוצות לפיתוח מקצועי, חשיבה יצירתית, גיבוש והעצמה של צוותים ומנהלים במוסדות חינוך ובארגונים עסקיים.
טייל ותיק ומרצה על מסעות, נופים ותרבויות עתיקות של מקומות נידחים ברחבי הגלובוס.
מעבד מוזיקלי, מנחה ומלווה להקות ומקהלות.

שירלי חיים  
שירלי חיים

בעבר מחנכת ומורה לתקשורת והיסטוריה במגוון תיכונים בירושלים, מדריכה מחוזית במשרד החינוך.
כיום מכשירה סטודנטים להוראה במכללת אורנים.
בעלת תואר שני מהמחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית בירושלים.
באורנים שימשה כמלווה דידקטית בתקשורת וכמדריכה פדגוגית, במסגרת הכשרת המורים לבית הספר העל יסודי בתואר הראשון.
פרט להוראת דידקטיקה של תקשורת, מרצה בקורסים שונים בפקולטה לחינוך, ומקפידה ללמד מתוך תפישת עולם חינוכית פלורליסטית בחינוך ובהוראה.

חברה בפורומים שונים שעוסקים בחינוך לאוריינות מדיה, יצירתיות וחדשנות בדרכי הוראה.

נעם לפידות  
ד"ר נעם לפידות לפלר 


חוקרת ומרצה בכירה בחוג לחינוך העל-יסודי. ראשת בית במסלול ומדריכה פדגוגית של סטודנטים בשדה.  חברה במרכז למחקר פעולה ולצדק חברתי במכללה האקדמית עמק-יזרעאל ע"ש מקס שטרן.
סיימה בהצטיינות דוקטורט בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה והייתה חוקרת אורחת בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בריטיש קולומביה בוונקובר קנדה. נושאי המחקר ועבודתה העיקריים נוגעים בתחום החינוך והחינוך המיוחד, בדגש על התפתחות במרחבים מגוונים ולמידה חברתית-רגשית.

Footer Mobile