טופס נייח

הסגל האקדמי

תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  

ראשת תוכנית ההכשרה לבית הספר העל יסודי

ד"ר חוסין-פראג' היא ראשת תכנית ההכשרה לחינוך העל יסודי במכללת אורנים. קיבלה את שלושת התארים האקדמיים שלה מהמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, חיפה. התואר הראשון שלה היה בהוראת ביולוגיה, בתואר השני חקרה השפעת מודלים מולקולריים ממוחשבים על הבנת המבנה והתפקוד של חלבונים בקרב תלמידי תיכון.
עבודת הדוקטורט שלה הייתה על למידה מרחוק בקרב מדענים ומהנדסים. כיהנה כיועצת אקדמית לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בהוראת כימיה בטכניון וכן כעוזרת הוראה לקורסים בהוראת מדעים.
בשנים האחרונות לימדה חינוך מדעי במכללות השונות לחינוך וכן הייתה מרצה בתכנית חותם Teach First Israel להסבת אקדמאיים לחינוך.
הציגה בכנסים מקומיים ובינלאומיים ופרסמה מאמרים בכתבי עת ישראליים ובינלאומיים. סיימה את הפוסט-דוקטורט שלה בפקולטה לחינוך וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה בנושא מדע אזרחי.
כיום היא חוקרת בתחום הכשרת מורים וכן חברה בקבוצת מחקר בנושא מדעי המוח. רניה חברה בעמותת אלמראם - עמותה ללא מטרות רווח לקידום מצוינות במדעים בחברה הערבית. עמותה שהקימו מדענים ואקדמאיים ערבים מכל האוניברסיטאות בארץ.



נעמי דה מלאך  
ד"ר נעמי דה-מלאך

נעמי דה-מלאך הייתה מורה לספרות בבתי ספר שונים, יסודיים ותיכוניים.
כיום היא מרצה בכירה לספרות וחינוך. עיקר עניינה המחקרי הוא המפגש בין ספרות לחינוך. ספרה "לא על היופי לבדו: על הוראה ביקורתית של ספרות" זכה בפרס ס. יזהר.
נעמי הייתה מנהלת שותפה של היחידה לעשייה אזרחית במכללה, וכיום היא ראשת החוג לספרות. הקורסים שהיא מלמדת עוסקים בתיאוריה של הספרות ובספרות בהקשריה החברתיים והפדגוגיים.

ספרה האחרון
לא על היופי לבדו - על הוראה ביקורתית של ספרות

תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
חנה כהן ידען

מרצה
אני מלמדת במכללת אורנים משנת תש"ע, לימודים דיסציפלינריים בחוגים למקרא וללשון העברית ובדידקטיקה של המקרא.
בחוג ללשון אני מלמדת קורסים העוסקים בקשר שבין הקורא ללשון המקרא –  הטקסט המקראי כבסיס לשפה ולתרבות שלנו וארמית מקראית.
נוסף על ההוראה, אני מדריכה פדגוגית לבתי הספר העל־יסודי בתוכנית "אקדמיה כיתה". קודם לכן לימדתי שנים רבות תנ"ך, לשון, ספרות ותאטרון בתיכון "העמק המערבי" ביפעת.
אני בוגרת החוגים למקרא ולספרות במכללת אורנים, ואת התואר השני למדתי בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה. התמחיתי במגילות קומראן ובלשונן – מגילות מדבר יהודה הן מן המקורות החשובים להכרת הלשון העברית הקדומה ותולדותיה והן מספקות עדות על העברית ועל הארמית של סוף ימי הבית השני.
במהלך לימודיי למדתי שפות שמיות עתיקות, כגון ארמית, אוגריתית ואכדית. המפגש איתן העשיר את הידע וההבנה שלי בתהליכים שעברו על השפה העברית. בימים אלה אני מגישה את עבודת הדוקטורט שלי בנושא "מרחב ודימויי מרחב במקרא" במחלקה לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן, עבודה זו עוסקת במרחב בטקסט המקראי ואחד הכלים המסייעים לי במחקר הוא ההיבט הפילולוגי של הטקסט.



תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר ליאורה גולדמן

מרצה
בעלת תואר ראשון בארכיאולוגיה ותולדות ישראל מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת חיפה, בהם התמחתה בספרות בית שני ובעיקר במגילות קומראן. את כולם סיימה בהצטיינות. ב-2014 פרסמה ספר משותף עם אריאל פלדמן בשם Scripture and Interpretation: Qumran Texts that Rework the Bible. בקרוב יצא ספרה המבוסס על עבודת הדוקטורט, "המחזיקים במצוות אל". עובדת על ספר נוסף העוסק בחיבור הארמי "חזונות עמרם". מלמדת קורסים שונים העוסקים במקרא, מגילות קומראן ותולדות בית שני בחוגים למקרא והיסטוריה באורנים ובאוניברסיטת חיפה.  

תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר רבאח חלבי

בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. 
מלמד במכללת אורנים  ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה.
תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי.  
תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות  וכן פדגוגיה ביקורתית.  מלמד באורנים  במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.


תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר קרן קטקו איילי 


ד"ר קרן קטקו-איילי, בעלת תואר דוקטור במדעי החינוך, מומחית בפדגוגיה אקטיביסטית לקידום אזרחות פעילה, מרצה במרכז האקדמי אורנים בחוג לחינוך ובחוג לתקשורת ומדיה. מובילת סגל הדידקטיקה. עוסקת בפיתוח והובלת השתלמויות בחינוך פוליטי אקטיביסטי ובפיתוח מיומנויות לחשיבה ביקורתית. מייסדת האתר "חיים משותפים" המיועד לקידום שוויון וסובלנות בחברה בישראל, מתנדבת בקהילה וחברה בגופים ציבוריים.


 לודמילה קריבוש  
ד"ר לודמילה קריבוש


ד"ר לודמילה קריבוש בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית.
כמרצה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל.
כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.
כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן. 

טל יער  
ד"ר טל יער


מורה ומרצה, גיאוגרפית וחוקרת. מתמחה בתחומי הגאוגרפיה הפוליטית ובחקר גבולות. לימדה שנים רבות בבית הספר העל יסודי "משגב" ובכיתות מחוננים במרכזי "מדע ודעת".
מלמדת מגוון קורסים הקשורים בהוראה, בדגש על הוראה יצירתית.  מנחה בתכנית "השקפה"- מורים מובילים שינוי פדגוגי של משרד החינוך.
ניהנת ללמד. מאמינה בעבודת המורה, בחשיבותה ובמקצועיות הנדרשת בעבודה זו. אוהבת אנשים ונופים.

תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר שירלי שויער


בעלת תואר שלישי מהחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה במגמת ייעוץ והתפתחות האדם. מדריכה פדגוגית בבית הספר היסודי ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך במסלול לבית הספר היסודי, העל יסודי, בתוכנית לתואר שני בהוראה ובתואר השני לגיל הרך במכללת אורנים. מנחה עבודות גמר במסגרת התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.
במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר ובפיתוח של אינטראקציות איכותיות בגני ילדים במגזר הערבי.


תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  


ד"ר נורית קפלן תורן, מרצה בכירה וחוקרת במכללה האקדמית לחינוך אורנים ובאוניברסיטת חיפה. למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט באוהיו (University of Toledo) קשרים בין הקשרים תרבותיים לבין מעורבות הורים ותפקוד התלמידים בבתי הספר.

חברה בועד המנהל של
Oxford Symposium for School Based Family Counseling  
ועורכת קובץ המאמרים של הסימפוזיון.
ערכה את הספר:
Parental Involvement Practices, Improvement Strategies and Challenges
מלמדת באורנים בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בתוכניות מוסמך להוראה וניהול וארגון מערכות חינוך. עוסקת בארבעה תחומי מחקר עיקריים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות חינוכיות מהגן ועד בית הספר התיכון בשגרה ובמצבי לחץ. התפתחות מתבגרים בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד. הגדרת תפקידה הייחודי של המחנכת במערכת החינוך הישראלית. 
לאחרונה הצטרפה למחקר בנוף הגליל במסגרת פרויקט עיר מדברת שפות, המחקר בוחן את העמדות של אנשי החינוך, קובעי המדיניות והורים בעיר כלפי ריבוי שפות וריבוי תרבויות במסגרות החינוכיות בעיר. 


רונית כרמלי  
ד"ר רונית כרמלי


מורה להיסטוריה ומדריכת סטודנטים להוראת היסטוריה בעבר, כיום מכשירה סטודנטים להוראת היסטוריה ומלמדת דידקטיקה של היסטוריה. בעלת תואר שלישי מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה.
באורנים שימשה כמדריכה פדגוגית וכמלווה דידקטית בהיסטוריה, במסגרת הכשרת המורים לבית הספר העל-יסודי, בתואר הראשון ובתואר השני.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובחוג להיסטוריה. חברה בפורומים שונים שעוסקים בחקר תנועת העבודה והקיבוץ, בחינוך הקיבוצי, בחינוך היסטורי ובפיתוח חלופות לשיטות ההוראה המסורתיות. 

תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר זוהר פורשיאן


איש חינוך היפר-אקטיבי. מורה להיסטוריה וגיאוגרפיה - ולשעבר גם מחנך כיתה, רכז שכבה ומוביל פרויקטים קהילתיים-אקולוגיים - בבית הספר התיכון 'מקיף העמק המערבי'.
במכללת אורנים עוסק כמדריך פדגוגי, מנחה קבוצות ביחידת הסטאז' ומרצה ביחידה להכשרת מורים של הפקולטה לחינוך, וכמרצה בחוג להיסטוריה.
בעל תואר שלישי מטעם הקתדרה ללימודי אמל"ט של החוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת חיפה. תחום המחקר שלו הוא אתנו-היסטוריה של הציוויליזציות הפרה-קולומביאניות באמריקה התיכונה והיסטוריה של ראשית הגילוי והכיבוש הספרדי של מכסיקו. 
במקביל, בעל עסק עצמאי בו עוסק כמאמן אישי, מדריך סדנאות O.D.T, מנחה קבוצות ויועץ ארגוני לפיתוח והעצמה של צוותים בחברות וארגונים, וכן כמעבד מוזיקלי, מנחה ומלווה להקות ומקהלות.
טייל ותיק ומרצה על מסעות, נופים ותרבויות עתיקות של מקומות נידחים ברחבי הגלובוס. מאמין מאוד בחקר ולימוד של המסע האנושי.


תואר ראשון בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר נעם לפידות לפלר 


חוקרת ומרצה בכירה בחוג לחינוך העל-יסודי. ראשת בית במסלול ומדריכה פדגוגית של סטודנטים בשדה.  חברה במרכז למחקר פעולה ולצדק חברתי במכללה האקדמית עמק-יזרעאל ע"ש מקס שטרן.
סיימה בהצטיינות דוקטורט בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה והייתה חוקרת אורחת בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בריטיש קולומביה בוונקובר קנדה. נושאי המחקר ועבודתה העיקריים נוגעים בתחום החינוך והחינוך המיוחד, בדגש על התפתחות במרחבים מגוונים ולמידה חברתית-רגשית.


Footer Mobile