נשיא מכללת אורנים
מרצהיוצר סרטי תעודה מאז 1997, סרטיו הופקו עבור ערוצי טלוויזיה מובילים בארץ ובעולם הוקרנו בסמינרים, השתתפו וזכו במסגרות תחרותיות בפסטיבלי סרטים. סיים בהצטיינות יתרה לימודי תואר שני MFA במסלול הפקה בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. דוקטורנט בחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים, במחקריו ובשיעוריו העיוניים הוא מתמקד בשאלות של אתיקה ועדות העולות בסרטיו ובסרטיהם של תלמידיו. מרצה בכיר במכללת אורנים מלמד קולנוע ומרכז את תחום הפקת הסרטים בחוגים לתקשורת ולגיל הרך ובתוכנית לתואר שני במדעי הרוח. בין יוזמי ומובילי: תכנית "דיאלוג דרך קולנוע" - ליצירת סרטים על ידי מורים יהודים וערביים. פרויקט "עדות ופליטות מסע תיעודי" - הכולל קורס, משלחת, סמינר וסדנה להפקת עדויות. התמחות בקולנוע ומדיה במסגרת התוכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח.
ראשת התכנית מוסמך בהוראה לביה"ס העל יסודי .M.Teachבעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.
מרצה ד"ר עמיר גפן הוא חוקר ומרצה לבינה מלאכותית בחינוך. עמיר משמש כיועץ אקדמי לאגף המחקר והפיתוח של משרד החינוך. כמו כן, הוא חבר מרכז המצוינות לטכנולוגיות למידה בלשכה לטכנולוגיות המידע, ומטמיע בינה מלאכותית בקרית ההדרכה בצה"ל. עבודת הדוקטורט של ד"ר גפן עוסקת בנושא מוגנות רשת. עמיר חבר בצוות ההקמה של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת-מוקד 105.
ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודיכיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה", ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.
מרצה מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים. מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים. בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.
דיקנית הפקולטה לחינוך
אנתרופולוגית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, פגיעות מיניות, הקשרים תרבותיים של פגיעת ילדים, הגירה ועוני בילדות. ד"ר סיגד היא מרצה בכירה, ראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמיד בהדרה וגם מרכזת לימודי מחקר - תואר שני. בוגרת אוניברסיטת מישיגן, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה.מלמדת קורסים המתמקדים בהיבטים חינוכיים ואנתרופולוגיים של זכויות הילד בחברות רב תרבותיות: אנתרופולוגיה ככלי טיפולי בעבודה עם נוער בסיכון, סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית: בהקשרים קהילתיים, חינוכיים ומשפחתיים ושיטות מחקר איכותניות.