טופס נייח

חינוך בגיל הרך - .M.Ed

תואר: תואר שני M.Ed בחינוך בגיל הרך ​    ​​​​​​​​​​


הכשרה של אנשי חינוך איכותיים, בעלי תואר שני בגיל הרך לגילאי לידה עד שש היא משימה בעלת חשיבות מן המעלה הראשונה.


מוקדים בתכנית:
התכנית מיועדת לגננים/ות ומחנכים/ות המלמדים בגנים ובמערכות הגיל הרך בכל טווח הגילאים, וכן עובדי חינוך הפועלים במסגרות של עיריות ומתנ"סים בתחום תכניות לימוד והתערבות בגיל הרך. 

מטרתה של התכנית היא להרחיב ולהעמיק את הידע האקדמי של אנשי החינוך אותו רכשו במהלך לימודיהם לתואר הראשון.  בנוסף התכנית נשענת על הניסיון המצטבר של הסטודנטים/יות המגיעים/ות מהשדה, ומחזקת את יכולתם/ן לבחון אותו ולשאול עליו שאלות. במהלך הלימודים הסטודנטים/יות עוסקים/ות בתחומי המרחב ההתפתחותי של ילדים צעירים, פדגוגיה, פסיכולוגיה וניהול.
התוכנית מבקשת להעניק ללומדים/ות תמונה שלמה ואינטגרטיבית ככל האפשר על צורכי הילדים בגיל הרך ועל דרכים להתמודדות חינוכית ראויה.

מסגרת הלמידה תחשוף את הסטודנטים/יות המגיעים/ות אל התוכנית לידע תיאורטי ומחקרי עדכני בסוגיות של דרכי הוראה, בניית תכניות לימוד ומדידה והערכה. כל זאת לצד לימוד של גישות חינוכיות והתפתחותיות מגוונות לילדים צעירים, והעמקת הידע בהבנת הילד הצעיר.
בתהליך הלמידה בתוכנית יתבקשו הסטודנטים/יות ליישם ידע זה בעבודתם/ן החינוכית וילוו בסדנאות ניתוח ומשוב. במהלך הלמידה ינותחו דילמות ומקרים לדוגמא מתוך השדה המקצועי של הסטודנטים/יות, בהתאם להבנה ולידע הנלמדים בקורסים השונים.

​​​​
אפשרויות לקבלת תעודות נוספות במסגרת התכנית:
  • הכלה ושילוב ילדי גן בסיכון - הרחבת הסמכה לחינוך מיוחד בגיל הרך ​​​​​​​​​​​
  • הדרכה וניהול מערכות - תעודת ייעוץ והדרכה במסגרות לידה-שלוש ​​​​​​​​​​​
  • משחק ככלי התערבות - תעודת מטפל/ת במשחק ומנחת הורים

תואר שני בחינוך - הגיל הרך  
"אני ממש מרגישה כי הלימודים מאפשרים לי להיות מקצועית יותר בתחום, ובעלת יכולת למידה והרחבת הידע בעת הצורך. "


גיליה דומיניץ - סטודנטית בתכנית

לאחר שנתיים של לימודים מאתגרים ומעניינים ביותר, חשוב לי לומר עד כמה הלימודים רלוונטיים ותופסים מקום מרכזי ויומיומי בעבודתי. 
סוגיות מעולם התוכן והפדגוגיה, בחירה של מטרות על למערכת שבה אני עובדת ואותה אני מובילה, יציקה של עקרונות עבודה מערכתיים ועבודת צוות תומכת, עקרונות של הדרכה ושיח עם הצוותים עם כל אלו אני נפגשת שוב ושוב.  
בנוסף, היכולת לחקור ולהתעמק בנושא מסוים, למצוא ידע רלוונטי ולדעת לעשות סינתזה בין תחומי הידע השונים.
אני ממש מרגישה כי הלימודים מאפשרים לי להיות מקצועית יותר בתחום, ובעלת יכולת למידה והרחבת הידע בעת הצורך. 

שי רגב, בוגרת התכנית, מרצה על עבודת הגמר שלה:
היבטים של קשר ודרכי הוראה בסרטוני וואטסאפ שגננות שלחו בתקופות הסגר
בכנס "ילדות ישראלית", שהתקיים באוניברסיטת חיפה באוקטובר 2021.



Footer Mobile