טופס נייח

מסלול משולב לימודי אומנות הנוכחות ומנחי מיינדפולנס

התוכנית לא תפתח בתשפ"ד

לקבלת מידע נוסף 04-9539669 שלוחה 1 ​​​​​​​​​​​​​​​

קוד התוכנית:  24000
ראשת התוכנית: ד"ר סופי ברזילי, ד"ר גלית קליגר
היקף התוכנית: 118 שעות אקדמיות, 23 מפגשים

מבוא
קורס מקיף המורכב משני חלקים. 
בסמסטר הראשון נלמד את עקרונות המיינדפולנס ונתנסה במגוון הכלים שהשיטה מציעה על מנת להגביר נוכחות עירנית ויציבה בעולם.
בסמסטר השני, נתמקד בהקניה של כלים איך להעביר את המיינדפולנס הלאה במרחבים חינוכיים. 
התוכנית ממוקדת ויעילה וניתנים בה כלים מעשיים להקניה של מיינדפולנס לילדים ולבני נוער בגישת הלמידה הרגשית-חברתית (SEL). מחקרים מצאו שהקניה של מיומנויות מיינדפולנס מגבירה את תחושות הערך העצמי, החוסן הנפשי, הוויסות רגשי והמודעות העצמית ומסייעת ביצירה של יחסים בין-אישיים טובים יותר. 

מטרות התוכנית
מיינדפולנס הוא כלי לפיתוח וטיפוח נוכחות ערה ומתבוננת ללא שיפוטיות. בתוכנית נלמד להיות מיינדפולנס בעצמנו בחיי היום יום, נלמד עקרונות בסיסיים וגם איך להשתמש בכלים במצבי דחק וסטרס, מתח ועוד. במעבר לחלק השני נלמד עקרונות להקניה של מיינדפולנס לילדים ולבני נוער, נתוודע למגוון של כלים ומערכי שיעור שפותחו על ידי מומחים מהארץ ומהעולם ונתנסה ביצירה ובהעברה של מערכי שיעור ומפגשים מבוססי מיינדפולנס. בנוסף נרכוש כלים שיאפשרו לנו לסייע לילדים ולבני נוער להיות לומדים עצמאיים שיודעים כיצד לזהות צרכים ויכולות אישיות וכיצד להתייחס אליהם בעזרת התבוננות עצמית והרגעה. המטרה היא שהמשתתפים יוכלו להנחות ילדים ובני נוער בצורה פרטנית ובקבוצות, בחינוך הפורמלי ובחינוך הבלתי פורמלי, במסגרות חינוכיות ובמסגרת משפחתית על מנת לאפשר להם תהליכי למידה ותהליכים של פיתוח חוסן אישי וחיברות יעילים וטובים יותר, המותאמים למאפיינים הייחודיים של הסביבה החברתית/תרבותית שבה הם גדלים. 

נושאי הלימוד
  • ביסוס כלי המיינדפולנס באופן פורמלי ובלתי פורמלי בחיי היום-יום 
  • מתן עקרונות וכלים להנחייה של מיינדפולנס לילדים ולבני נוער במרחב החינוכי
  • שימוש במתודות שונות בהקניה של מיינדפולנס לילדים ולבני נוער
  • עקרונות יסוד בהתאמה של תוכניות מיינדפולנס לגילאים שונים
  • ​הנחיות ודרכי התמודדות עם החשיפה והקושי שעולים כתוצאה מהלימוד הרגשי 
 
יתרונות התוכנית
  • התוכנית מועברת על ידי שתי מנחות מומחיות בתחום בעלות ניסיון רב בחינוך ובהנחיה בתחום המיינדפולנס 
  • התוכנית מתקיימת באופן סדנאי ולמשתתפים יש חלק פעיל בשיתוף ובהקשבה
  • התוכנית מאפשרת למשתתפים להתנסות בהנחיה בסביבה תומכת ומצמיחה ולהגיע נינוחים ובטוחים אל היישום בשטח 
  • מתחילת התוכנית נוצר מרחב פתוח ובטוח לטיפוח נוכחות מודעת וערה וללמידה במגוון של דרכים
  • בתוכנית ניתנת חוברת הכשרה להקניה של מיינדפולנס לגילאי 18-6 שנים המותאמת לשלוש קבוצות גיל מרכזיות 
  • בתוכנית ניתנים כלים מעשיים ליצירה עצמאית של מפגשי מיינדפולנס
  • ​מניסיון, בתום התוכנית המשתתפים מתארים חוויה של צמיחה אישית, התרחבות ורצון רב ומוכנות להעביר את הנלמד הלאה לילדים ולבני נוער

קהל היעד
התוכנית פתוחה לקהל הרחב ולכל מי שמעוניין לשפר את איכות חייו ולפתח חוסן אישי. מומלץ לאנשים העוסקים במקצועות הטיפול, ההוראה, החינוך, הרווחה והניהול. 

תנאי הקבלה
ראיון אישי 

מועד הלימודים
אמנות הנוכחות - מתקיים בזום​ - התוכנית לא תפתח בתשפ"ד
ימי ג' בין השעות: 09:00-12:15
מועד תחילת הלימודים: 16.1.24
מועד סיום הלימודים:  12.3.24

מדריכי מיינדפולנס לילדים ונוער - תוכנית פרונטלית
ימי ג' בין השעות:  13:30-8:30
מועד תחילת הלימודים: 19.3.24
מועד סיום הלימודים:  25.6.24

שכר הלימוד
לקבלת המידע יש לפנות למרכז ההרשמה בטלפונים 3678* או 04-9539669 שלוחה 1
*שכר הלימוד אינו כולל דמי הרשמה   

חובות הסטודנטים
  • נוכחות חובה ב-80% משיעורי התוכנית
  • התנסות בהעברה של פעילויות מיינדפולנס כחלק משיעורי ההכשרה בתוכנית הקיימת  לילדים ולבני נוער 
  • ​הגשה של עבודה מסכמת הכוללת הצעה לתוכנית מיינדפולנס לילדים או לבני נוער

תעודה
מסיימי התוכנית בהצלחה יהיו זכאים לקבלת תעודה המעידה על סיום הלימודים בתוכנית 
הכשרת מדריכי מיינדפולנס לילדים ונוער 

גמול השתלמות לעו"ה
מסלול אישי באחריות הסטודנט:
על עובד ההוראה להגיש בקשה, 45 יום מראש, למפקח על הפיתוח המקצועי במחוז עבודתו ולצרף סילבוס מפורט שיכלול נושאים, תאריכים ושעות לימוד.
כמו כן יש לצרף מכתב המתאר את החשיבות והתרומה של התוכנית עבורו.

*הכרה בקידום מקצועי במסגרת 'אופק חדש' ו'עוז לתמורה' משתנה מעת לעת וכפופה לשינויים של משרד החינוך.

סופי ברזילי  
ד"ר סופי ברזילי


ד"ר לחינוך מטעם אוניברסיטת חיפה, חוקרת, יוצרת ומלווה תהליכי התפתחות עם יחידים וקבוצות באמצעות מיינדפולנס וכלים של תבונת הלב. מנחה מיינדפולנס באורנים ומכשירה מנחי מיינדפולנס לילדים ונוער במרחבים חינוכיים. מנהלת שותפה ב"מרכז לפדגוגיה מתבוננת" במכללת אורנים וחברה ב"מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם" באונ' חיפה. 


גלית גריגר  
דר' גלית קליגר


התחלתי את דרכי הרוחנית לפני כ – 25 שנה. בדרכי עברתי – מסלול לימודים מלא של NLP (MASTER TRAINER), דמיון מודרך, הנחיית קבוצות, הכשרות לטיפול פרטני, לימודים, העמקה ותרגול בבודהיזם ובמיינדפולנס, הכשרה להוראת MBSR, הכשרה להנחיית מיינדפולנס לילדים ונוער ועוד. כל אלו לצד כ- 30 שנות הוראת פסיכולוגיה במערכת החינוך ובמכללות. כיום, יוזמת ומלמדת  קורסים בתחומי הפדגוגיה המתבוננת עם דגש על המיינדפולנס, במגוון מסגרות.
באה ברכות, באהבה ומלאה בתחושת שליחות להפיץ ידע וכלים כדי להיטיב עם אנשים ולאפשר להם שיפור בשלומות (WELL BEING) של עצמם ושל החברה האנושית.

* פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים

ט.ל.ח
Footer Mobile