ראשת התכנית להוראת מדעי הרוח והאמנויות בגישה רב-תחומית מרצה בכירה והיסטוריונית של אמנות ישראל וחוקרת תרבות חזותית. ראשת התכנית ללימודי מוסמך ( M .Ed ) במדעי הרוח והאמנויות בגישה רב תחומית במכללה האקדמית לחינוך אורנים, בה שמשה בין 2004-2014 כראש המכון לאמנות. מרכזת את לימודי ABR- מחקר מבוסס יצירה. ספרה צורפות בכור ההיתוך, אומנויות יוצאי תימן והתהוותה של תרבות חזותית לאומית , 1967-1882 (המכון בן גוריון לחקר ישראל והציונות -שדה בוקר)זכה בפרס מטעם יד יצחק בן צבי. היתה בין המחברות של הספר נשים יוצרות בישראל 1930-1970, הוצאת הקיבוץ המאוחד בעריכת רות מרקוס, תל אביב 2008. בשנתיים האחרונות יצאו לאור שני ספרים נוספים פרי עטה: דיוקן צרוף: חייו ויצירתו של משה בן דוד מביחאן לכור היתוך בישראל, בהוצאת יד בן צבי (2016), סופרה דור המפנה: אמנות צעירה בשנות ה80 בישראל בהוצאת המכון למורשת בן גוריון-שדה בוקר ( 2018). תחומי מחקריה ופרסומיה עוסקים בהצטלבויות בין אמנות וחברה : זהות תרבותית ומגדר, זיכרון וטראומה, נוף לשוני ומרחב ציבורי, ארטיביזם וחינוך לאמנות.
דיקן הפקולטה ללימודים מתקדמים משורר, מתרגם ועורך, כיום מכהן כדיקן הפקולטה ללימודים מתקדמים. היה ראש החוג לספרות ומבע יצירתי בין השנים 2002-2010. מייסד ועורך עמית של 'קו נטוי', כתב עת לספרות ולאמנות של המכללה בין השנים:2000-2017. יוזם שביל השירה בגן הבוטני, שחקן תיאטרון וצפר חובב. פרסם שמונה ספרי שירה, האחרון שבהם 'נקר הספק', הוצאת אבן חושן, 2018. תרגם מרומנית שני קבצים של בכירת משוררי רומניה אנה בלנדיאנה ואנתולוגיה משירת קבוצת אקינוקס הטרנסילבנית. חבר במועצה האקדמית, בוועדה למינוי פרופסורים וחבר במערכת 'קשב' לשירה.מרצה לסיפורת, לשירה, אגדה ומדרש, הוראה רב תחומית.נושא הדוקטורט: יחסה של הציונות העובדת לדת ומסורת כפי שהיא משתקפת ביצירות יוסף חיים ברנר, אהרון מגד ויעקב שבתאי, בהנחיית פרופ' אליעזר שבייד.
בעלת תואר ראשון שני ושלישי מהמחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים – הטכניון בחיפה. מרצה במכללת אורנים בתכנית להכשרת מורים, בתכניות התואר השני של הוראת המדעים לבית הספר היסודי והעל יסודי, מנהיגות בחינוך ובתכנית להכשרת רכזי הערכה. מנחה סדנאות והשתלמויות בנושא של הערכה. תחומי העיסוק כוללים דידקטיקה, פיתוח אוריינות ככלל ואוריינות מדעית בפרט, פיתוח תכניות לימודים וחומרי למידה, תכנון לימודים ותוכנית לימודים ככלי לארגון הוראה /למידה/ הערכה, תרבות הערכה ומדידה, הערכת תכניות ופרויקטים חינוכיים, הערכה בית ספרית, הערכת ההוראה, בנייה ופיתוח כלי הערכה, פדגוגיה עדכנית במציאות משתנה ועוד. בעברי הייתי מורה לביולוגיה וכימיה בבית הספר העל יסודי ולמדעים בבית הספר היסודי. שימשתי כמרכזת מדעים ורכזת פדגוגית. שימשתי גם כראש תחום הערכה במרכז לקידום ההוראה באורנים.
מייסד הטבע תרפיה, דרמה תרפיסט, מדריך ומרצה בכיר. בעברו רקדן ואקולוג - חוקר הזאבים ברמת הגולן מטעם החברה להגנת הטבע. עוסק ומלמד כיום תאטרון פליבק, ריקוד ואימפרוביזציה בתנועה, רוקד ונמצא הרבה בטבע. גר בקיבוץ שניר, אבא לשני ילדים.
אמן יוצר ומרצה. בוגר בצלאל, אקדמיה לאמנות ולעיצוב, ירושלים. מרצה מכון לאמנות, במכללה האקדמית לחינוך, אורנים. מ-2008 פרופסור חבר. זוכה פרס היצירה, שר החינוך והתרבות, מלגת אמן-מורה (עד 2004), פרס ע"ש איינשטיין 2015 משרד התרבות והספורט. מייסד, מנחה ואוצר הגלריה לאמנות ישראלית באורנים מ 1990 – 2015, אצר 25 עונות בגלרית המכון לאמנות ישראלית אורנים . הנחה שיעור ביצירה המחדדת ומאפשרת אקטיביזם, התחדשות, יזמות ויצירתיות תוך שיתוף פעולה בין סטודנטים לאמנות לאמנים כדרך הוראה ולמידה בשיתוף. צוותי אוצרות של רביעיות מנבחרת שנה ג'. וכן 16 עונות של 64 תערוכות יחיד + 2 עונות של 12 תערוכות זוגיות + 4 עונות של 24 תערוכות קבוצתיות נושאיות.
מרצה בכירה מרצה בכירה בתכנית להוראה רב-תחומית של מדעי הרוח, החברה והאומנויות (M.Ed) ובתכנית להוראת שפות זרות (M.Ed). סיימה לימודי תואר שלישי בחוג לתולדות עם ישראל באוניברסיטת חיפה. לאחר סיום לימודי תואר שלישי ולאחר 20 שנות הוראה בבית ספר תיכון, התמקדה בהוראת ספרות והכשרת מורים לספרות. לימדה באוניברסיטת חיפה ומכללת אורנים. בשנים האחרונות עוסקת בחקר תהליכי הוראה ולמידה של ספרות בקהילות מורים יהודים והערבים ובחקר תהליכי הוראת ספרות במערכת החינוך בישראל. בנוסף לכך עוסקת בחקר הוראת ספרות עברית בבית הספר הערבי. ספרה "ספרות במרחב מרובה תרבויות – מורים יהודים וערבים קוראים יחדיו" יצא לאור בהוצאת רסלינג (2012) והספר שערכה "הכשרת מורים במבוך החדשנות הפדגוגית" (2016) יצא לאור בהוצאת מכון מופ"ת ומכנס מחקרים איכותניים על גישות כלפי חדשנות בתחום הכשרת המורים.
בעלת תואר ראשון במקרא וב"א מצטיינים, אוניברסיטת חיפה ובעלת תואר שני בהצטיינות במדע הדתות, האוניברסיטה העברית, ובעלת תואר שלישי במקרא, אוניברסיטת חיפה. עבודת הדוקטור שלה, שעסקה בתפיסת החושים במקרא ובקשר שבין שפה לתפיסות תרבותיות, יצאה לאור בספר The Senses of Scripture, אשר זיכה אותה בפרס לאוטנשלגר לתיאולוגיה. ספריה המשותפים עם דון ואנס ואת'הס, BHS: A Reader’s Edition ו- Biblical Aramaic: A Reader and Handbook מהווים כלי עזר חשובים ללימוד העברית והארמית המקראית. שימשה כראשת החוג למקרא בשנים תשע"ב-תשע"ו, עמדה בראש ועדת ההיגוי וריכזה את יישום לימודי "תרבות ודעת" באורנים בשנים תשע"ה-תשע"ו. יזמה, בשיתוף עם ד"ר מיקי מוטולה, את שילוב הפדגוגיה המתבוננת באורנים.
קולנוען ומרצה לקולנוע, נשוי ואב לשלושה. יוצר סרטי תעודה מאז 1997, סרטיו הופקו עבור ערוצי טלוויזיה מובילים בארץ ובעולם הוקרנו בסמינרים, השתתפו וזכו במסגרות תחרותיות בפסטיבלי סרטים. סיים בהצטיינות יתרה לימודי תואר שני MFA במסלול הפקה בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. דוקטורנט בחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים, במחקריו ובשיעוריו העיוניים הוא מתמקד בשאלות של אתיקה ועדות העולות בסרטיו ובסרטיהם של תלמידיו. מרצה בכיר במכללת אורנים מלמד קולנוע ומרכז את תחום הפקת הסרטים בחוגים לתקשורת ולגיל הרך ובתוכנית לתואר שני במדעי הרוח. בין יוזמי ומובילי: תכנית "דיאלוג דרך קולנוע" – ליצירת סרטים על ידי מורים יהודים וערביים. פרויקט "עדות ופליטות מסע תיעודי" - הכולל קורס, משלחת, סמינר וסדנה להפקת עדויות. התמחות בקולנוע ומדיה במסגרת התוכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח.
מלמדת בחוג לספרות עברית ולמבע יצירתי, בחוג לגיל הרך ובמסלול בתואר השני. מרכזת קורסי 'תרבות ודעת'. מרצה בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה.מחקרה מתמקד בשירה העברית שנכתבה בתקופת ימי הביניים בספרד המוסלמית והנוצרית ובספרות הפרוזה-החרוזה שנכתבה אז, כמו-גם בספרות העממית של ימי-הביניים (ובכלל). כתבה מאמרים רבים וחברה במועצות מדעיות שונות.
ד"ר קובי אסולין מלמד באורנים בפקולטה ללימודים מתקדמים (תאר שני) בתכניות: מדעי הרוח במבט רב-תחומי, מורה מוסמך לעל יסודי ונוער בסיכון והדרה, כמו כן ד"ר אסולין מעביר קורסים שונים גם במסגרת התואר הראשון באורנים. ד"ר אסולין הינו בעל תואר שלישי מהתכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. הרצאותיו ומחקריו עוסקים בשאלות של פילוסופיה פוליטית וחינוך, חשיבה ביקורתית, פרשנות הטקסט ותרבות וחינוך.
ד"ר הלל וורמן, ראשת החוג לחינוך, מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי. בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל. לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.
מרצה במכללת אורנים וממלאת מספר תפקידים במכון מופ"ת.באורנים שימשה כמדריכה פדגוגית וכיהנה כראש המסלול להכשרת מורים לביה"ס היסודי. הקימה וניהלה את מרכז "מעיין", המרכז להדרכה והנחייה ומרצה בתחומים של תכנון לימודים, אסטרטגיות הוראה ומחקר איכותני.במכון מופ"ת, מרכזת את ההתמחות "יוצרים כתיבה", כותבת תכניות השתלמות בערוץ הבינלאומי של המכון ועורכת את פורטל התוכן של מאמרים בתחום הכשרת המורים.בוגרת אורנים, בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובחינוך, מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בתכנון לימודים והכשרת מורים מאוניברסיטת חיפה ותואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת לונדון.
ראש החוגים להיסטוריה ומחשבת ישראלאתר אישי | בלוג אישי | פייסבוקחוקר ומורה בתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה והמחשבה היהודית המודרנית. עוסק בשאלות של תרבות וזהות, הקיבוץ כמערכת חיים טוטאלית, וחינוך בעקבות השואה. מוביל סמינרים לתלמידי אורנים בפולין וליטא וחבר בוועד המנהל של מוזיאון השואה והמרד על שם יצחק קצנלסון.ד"ר שנר מדגיש את חשיבות השיחה הבינאישית הגלויה והמעורבת בעשייה החינוכית, מתוך אמונה שמחנכים צריכים להיות אנשים בעלי דעה, גם בענייני חברה ופוליטיקה, ועם קלסתר פנים גלוי גם בעולם האינטרנטי. ד"ר שנר מפרסם ספרים, מחקרים, מסות ומאמרים פובליציסטיים בבמות שונות בנושאים אקטואליים כמו גם בסוגיות פילוסופיות בבמות שונות וכן בבלוג שלו. בין פרסומיו: לאינטרנט נולד: רוחו של האדם בעולם שנפרצו גבולותיו; יאנוש קורצ'אק ויצחק קצנלסון: שני מחנכים בתהומות ההיסטוריה; בראשית הייתה השואה במסדרת זו אני– אתם מוזמנים להצטרף.
פרופ' רפי וייכרט
ד"ר ארנון מדזיני
פריד מחאג'נה אבו שקרהרותי הלביץ כהן
נשיאת מכללת אורנים מכהנת כנשיאת מכללת אורנים. לצד תפקידה זה, משמשת כחברה מטעם מדינת ישראל בוועדה האקדמית של קרן אנה לינד (ALF), השייכת לאיחוד האירופי ומקדמת שיתופי פעולה במזרח התיכון. בעבר כיהנה כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים והייתה ממלאת מקום הנשיא במכללת בצאלאל. כמו כן, כיהנה כראש מטה ליישום דוחות שנהר וקרמניצר במשרד החינוך ויועצת תוכן וחינוך במוזיאון בית התפוצות. בעלת תואר דוקטור בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב, בין פרסומיה שלושה ספרי היסטוריה העוסקים בחי נשים.
מנהלת אמנותית ואוצרת פירמידה חיפה ולשעבר מנהלת משכן לאמנות עין חרוד. בנוסף ללימודי תולדות אמנות והיסטוריה של עם ישראל השלימה תואר שני במכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בבית הספר להיסטוריה, אוניברסיטת תל-אביב. מלמדת לתואר ראשון ולתואר שני במכללת אורנים אמנות עכשווית, אוצרות ומוזאולוגיה.אצרה תערוכות רבות באירועי אמנות בינלאומיים ובמוזאונים בארץ ובחו"ל.
מרצה בחוג לאמנות ספרות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת ובמכללת אורנים. שחר הנה גם אוצרת גלרית הקומה העליונה במרכז ההנצחה בקרית טבעון. את עבודת הדוקטור כתבה באוניברסיטת חיפה (2012) ובה חקרה ייצוגי נשים עבריות בתקופת המנדט הבריטי. מחקר פוסט-דוקטורט (2016) באוניברסיטת קליפורניה בדיוויס ובו חקרה את ייצוגי פרחי הבר בתרבות הישראלית. תחומי המחקר הנם היסטוריה ותרבות מגדרית ביישוב העברי בתקופת המנדט, תרבות חזותית בהקשרה הלאומי, נשים אמניות בהיסטוריה הישראלית ונשים אמניות באמנות העכשווית בארץ, סוציולוגיה של אמנות וחינוך ואמנות.
בעלת תואר שלישי בספרות עברית מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.מלמדת בחוגים לספרות עברית בתואר הראשון והשני במכללת אורנים ובמכללת אל קאסמי, בעלת ניסיון רב בהכשרת עובדי הוראה. מחקרי עוסקים בספרות חז"ל. בתחום זה פרסמתי שלשה ספרים שהאחרון שבהם "יבשת אבודה: ייצוגי אימהות בספרות התלמודית נכתב בשיתוף עם ד"ר ענת ישראלי ראה אור השנה. הרצאותי עוסקות בתחומים מגוונים בספרות העברית לדורותיה.
בעלת תואר ראשון בארכיאולוגיה ותולדות ישראל מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת חיפה, בהם התמחתה בספרות בית שני ובעיקר במגילות קומראן. את כולם סיימה בהצטיינות. ב-2014 פרסמה ספר משותף עם אריאל פלדמן בשם Scripture and Interpretation: Qumran Texts that Rework the Bible. בקרוב יצא ספרה המבוסס על עבודת הדוקטורט, "המחזיקים במצוות אל". עובדת על ספר נוסף העוסק בחיבור הארמי "חזונות עמרם". מלמדת קורסים שונים העוסקים במקרא, מגילות קומראן ותולדות בית שני בחוגים למקרא והיסטוריה באורנים ובאוניברסיטת חיפה.
ד"ר חיותה ינון מלמדת במכללת אורנים משנת 2007. בעלת תואר שלישי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בנוסף, היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בספרות. מלמדת במכללת אורנים קורסים בתכנון לימודים ובהתפתחות מקצועית של מורים, קורסי מחקר (איכותני וכמותי) ומנחה סדנה לכתיבת עבודות גמר. תחומי ההתמחות והמחקר העיקריים שלה כוללים תכנון לימודים, הערכה חינוכית, משמעות העבודה וחקר קריירות של עובדי הוראה.