הכנס השנתי למחקר, הוראה ​ויצירה באורנים ​ - תשפ"ה

 

הכנס השנתי למחקר, הוראה ​ויצירה באורנים ​ - תשפ"ה


ועדת הכנס: ד"ר אלי אשכנזי, ד"ר ירון ג'אן, פרופ' נורית גור-יעיש, ד"ר הדס הירש, ד"ר יערה הרמלין-פיין, , פרופ' לילך לב ארי, ד"ר שירלי מידז'נסקי, ד"ר ראניה חוסין פארג', ד"ר יפעת שאשא ביטון, פרופ' מילה שוורץ וגב' תמר שיזף.​​​​

לחצו להרשמה ​​​​​​​​​

 ​​

​​
​תוכנית הכנס
  • פרופ' יורם גרשמן וד"ר רונית קלוסקה: מה שרואים מכאן לא רואים משם.
    בניין 55 (בית מרגולין), קומה 3, מעבדה 307

  • ד"ר מתן בן ארי: מִחדוש.
    בניין 48 (מחוננים) כיתת צבעוני 201

  • ד"ר זוהר פורשיאן: 'פואטרי סלאם' – סדנת כתיבה אישית בקבוצה.
    בית 46 כיתה 101

  • גב' עיינה שני ויינברגר, גב׳ דניאל וייסרמן, ד"ר אלה קריגרוסטודנטיות החוג לאומנות: "תנועת הדפס" - מיצג "שדה דומם".
    בניין 52, קומה 2, כיתת סדנת תחריט

  • גב׳ חגית חלפון, סדנת סימולציה. בניין 51 בקומה טכנולוגית
    בניין 51 בקומה טכנולוגית המרכז לחדשנות, כיתת חרוב​

  • ​ד"ר אוהד אופז, עדויות אישיות בצל מלחמה – יצירה מודעת טראומה ומפגש לימודי עם ידע קשה.
    בניין 48 (מחוננים) כיתת הדס, 301

10:45-10:00: ברכות
מיקום: אולם בית הדומי, בית 46
פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת אורנים 
פרופ' מילה שוורץ, ראשת הרשות למחקר​
גב' תמר שיזף, ראשת המרכז לקידום ההוראה​​​​​​​​​​
 11:00-10:45: הפסקת קפה  (מַעבר לבניין המחוננים, בית 58)​
סימפוזיון הוראה ויצירה
חינוך אלטרנטיבי במאה ה-21 בישראל: פוטנציאל, הזדמנויות ואתגרים
יו"ר: ד"ר אריאל אפל
כיתה: 301 (הדס)
תקציר: 
לחצו לצפייה

1
. ד"ר גלעד גולדשמידט, ד"ר רביב רייכרט, פרופ' ארי נוימן וד"ר דני יוגב​:
פאנל חינוך אלטרנטיבי


סימפוזיון מחקר
לא לבד - היבטים חברתיים ורגשיים בהכשרת מורים בחינוך המיוחד
יו"ר: ד"ר יערה הרמלין-פיין
כיתה: 303 (לִבנה)​
תקציר: 
לחצו לצפייה

1. ד"ר מיכל ניסים, גב' אילנית כהן וגב' לילי ורטהיימר:
הוראה בצמד ושילוב השדה בהכשרת מורים לחינוך מיוחד: מחקר פעולה משתף

2. ד"ר שחר בר יהודה, ד"ר מעין שלו, גב' אסין בראנסי וד"ר יערה הרמלין-פיין:
שילוב למידה חברתית־רגשית (SEL) בהכשרת מורים בחינוך המיוחד באמצעות הגברת נוכחות המוביל האקדמי בבתי הספר

3. ד"ר מעין שלו וד"ר סטלה גידלביץ'​:
הסיפור האישי כפרקטיקה בהכשרת מורים​

4. ד"ר סטלה גידלביץ' וד"ר אלה מירקין
השפעת תוכנית התערבות מבוססת על ויסות רגשי ומודעות מטה־קוגניטיבית של סטודנטים לחינוך מיוחד בהתנסות בהוראה מותאמת במתמטיקה


סימפוזיון מחקר
חינוך לגיל הרך: תובנות מחקריות חדשות
יו"ר: ד"ר סמדר דולב
כיתה: 203 (מרווה)  
תקציר: 
לחצו לצפייה

1. ד"ר סיגל אחיטוב וד"ר שולמית חשן (מנצורה):
מקומה של הקהילה בקרב גננות הקיבוצים בעוטף עזה מאז 7 באוקטובר

2. ד"ר יעל שני​:
שילוב מיומנויות ה-SEL בהכשרת גננות מנקודות המבט של הסטודנטית ושל המובילה האקדמית

3. גב' נורית לביא וד"ר סיגל אחיטוב:
״זה דרש ממני הרבה אנרגיה ולא הרגשתי שקיבלתי הרבה בחזרה״: תפיסות של מחנכות־מטפלות שנשרו מקורס ההכשרה של משרד החינוך כלפי תהליך ההכשרה

4. ד"ר סמדר דולב, גב' רותי שיפוב-קרמר וגב' עדי הולנדר​​:
פיתוח חצר גרוטאות וחצר מוטורית ככלי לקידום אינטראקציות חברתיות בקרב ילדים צעירים עם אוטיזם​​


סימפוזיון מחקר
התרומה של שילוב בינה מלאכותית גנרטיבית להתפתחות המקצועית של סטודנטים, מורים ומורי-מורים למתמטיקה
יו"ר: ד"ר רותי סגל
כיתה: 301 (הדס)
תקציר: 
לחצו לצפייה

1
. ד"ר רותי סגל וד"ר יניב ביטון​:
התרומה של שילוב בינה מלאכותית יוצרת במהלך חיבור בעיות בהתאם לצרכים חינוכיים שהוגדרו על ידי סטודנטים להוראת מתמטיקה בבית הספר העל יסודי לידע TPACK שלהם​

2ד"ר רותי סגל וד"ר ענת קלמר​:
דיאלוגים בין מורי מתמטיקה ל־GenAI במהלך עיצוב משימות בגאומטרייה המשלבות שתי סביבות טכנולוגיות דינמיות ותרומתם ל־TPACK של המורים

3ד"ר יניב ביטון, ד"ר רותי סגל וגב' קארין אלוש​:
כיצד השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית במהלך תכנון אירועים פדגוגיים ומתמטיים תורם ל־TPACK (ידע פדגוגי־טכנולוגי־תוכני) של מורי־מורים למתמטיקה

ד"ר גליה רוזן, פרופ' עודד הירש והסטודנטיות שירי ישראלי ומרים סולימאן.
 12:30 -12:45: הפסקת קפה  
מושב ספרים חדשים
יו"ר: ד"ר מיכה רואי
כיתה: 301 (הדס)
תקציר: 
לחצו לצפייה

1
. גב' מיה הוד רן​:
טריקה שקטה (פרוזה) זוכה מענק קק״ל לספרות אקלים

2ד"ר נעמי דה-מלאך​:
לדעת כיתה: בית הספר בראי הספרות העברית

3ד"ר מיכה רואי​:
על ספת הפילולוג: היבטים פסיכולוגיים בספרות המקרא

4ד"ר גלעד גולדשמידט​:
החינוך האלטרנטיבי בישראל - תמונת מצב​


סימפוזיון מחקר
מדעי המוח וחינוך: אקו-נוירוביולוגיה והתפתחות מוחית​
יו"ר: ד"ר ראניה חוסין פראג'
כיתה: 303 (לִבנה)
תקציר: 
לחצו לצפייה

1. פרופ' ג׳רי ליסמן:
למידה מבוססת מוח: חלון הזדמנויות בלתי-מנוצל (אנגלית)

Prof. Gerry Leisman
Brain-based learning: An untapoed window of opportunity
2. ד"ר רחלה אלפסי:
למידה מבוססת מוח: תהליכי חיקוי ולמידה בקרב ילדים (אנגלית)

Dr. Rahela Alfasi
Brian based learning - Changes in Imitation Learning between ages 5-10

3. גב' סלמה חדאד, ד"ר ראניה חוסין פראג', גב' קורל כהן וד"ר ראיד מועלם​:
השפעת משך השינה על התפקוד הקוגניטיבי ועל המצב הרגשי בקרב מתבגרים (אנגלית) 

Salma Haddad, Rania Hussein Farraj, Coral Cohen and Raed Mualem
The impact of sleep duration on cognitive functions and emotional state in adolescents
סימפוזיון הוראה ויצירה​
בואו נדבר על הבינה המלאכותית שבחדר - הוראה, למידה והערכה
יו"ר: ד"ר יהודית יואל
כיתה: 203 (מרווה)  
תקציר: 
לחצו לצפייה

ד"ר שרון פיירברגר, ד"ר סלעית רון, ד״ר נועה בר חושן, ד״ר דוד קהן, ד״ר יהודית יואל:
פאנל שילוב AI בחוג לאנגלית


סימפוזיון הוראה ויצירה​
תהליך פיתוח תוכנית רום למצוינות חינוכית - שינויים, אדוות והשפעה
יו"ר: ד"ר דני מירז
כיתה: 202 (סחלב) 
תקציר: לחצו לצפייה

1. גב' שרית כהן:
עקרונות הפעולה בשינוי ומיתוג מחדש של תוכנית המצוינות​

2. ד"ר אדם הישראלי:
תהליך פיתוח תוכנית רום למנהיגות חינוכית – הובלה מטעם מכון מופ״ת

3. ד"ר דני מירז:
תוכנית למנהיגות חינוכית – מהלכה למעשה:  המקרה של מכללת אורנים


סימפוזיון מחקר​
שימוש בטכנולוגיות למידה לחיזוק מיומנויות המאה ה-21
יו"ר: ד"ר דני גליק
כיתה: 302 (חורש)
תקצירלחצו לצפייה

1. ד"ר דני גליק וד"ר שירלי מידז'נסקי:
בחינת השפעת השימוש ב-Zbenko על הרגלי התנהלות כלכלית נבונה בקרב תלמידי יסודי וחטיבות ביניים

2. ד"ר רותי סגל וד"ר ענת קלמר:
אפיון דיאלוג בין מורים למתמטיקה לבינה מלאכותית במהלך תכנון משימות חקר בגאומטרייה ותרומתו לפיתוח מיומנויות המאה ה-21

3. ד"ר דני גליק, ד"ר שירלי מידז'נסקי ו־Huiyu Zhang, PhD​:
​Examining the effect of AI-powered virtual-human training on STEM majors’ self-regulated learning behavior

 15:15-14:15: ארוחת צוה​ריים​, אולם המליאה (306), בניין 42 כניסה 4​

סימפוזיון מחקר
על אילמות ואלימות - סימפוזיון כתב העת "דברים" - גיליון 17א'
יו"ר: פרופ' יעל פויס
כיתה: 303 (לִבנה)​
תקציר: 
לחצו לצפייה


1. ד"ר גוני בן ישראל קסוטו וד"ר ברק אוירבך:
״מָה שֶׁלֹּא צָרַחְתִּי״: על אילמות, אלימות ואינטרטקסטואליות​

2. ד"ר גילה דנינו-יונה​:
מגדר בין אילמות לאלימות בספרות ילדים ישראלית

3. ד"ר אריאל צֹבל
מושגים המציינים חולשה חברתית מוחלטת​

1. ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד ופרופ' טל מלר:
מחוויה אישית להתבוננות רפלקטיבית: היבטים מגדריים של הגוף הנשי ביצירתן של סטודנטיות ערביות לאומנות

2. ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד וד"ר אבתסאם בראכאת:
אומניות דרוזיות ויחסיהן להוריהן כמשתקף באומנות

3גב' נעה צורן וגב' רגד סואעד​:
גבול נודד: היבטים מגדריים ביצירתה של רגד סואעד – בוגרת טרייה של החוג לאומנות במכללת אורנים


סימפוזיון מחקר
מאפייני היחסים במערכת החינוכית והשלכותיהם: מנהלות, מורים והורים
יו"ר: ד"ר נורית קפלן תורן
כיתה: 203 (מרווה)  
תקציר: 
לחצו לצפייה

1. פרופ' נורית גור-יעיש וד"ר שירלי מידז'נסקי:
התקשרות חרדה ורמת לחץ לאחר אינטראקציות מעוררות רגשית בבית הספר בקרב סטודנטים להוראה: מחקר במציאות מדומה

2. ד"ר נורית קפלן תורן:
יחסי אמון הורים-מורים כמנבאים מעורבות הורים, הערכה עצמית והישגים בלימודים בחט"ב: שלושה מקורות דיווח

3. ד"ר ענת ברבי-שחר וד"ר יערה הרמלין-פיין:
תפיסות הורים שילדיהם עברו ועדת זכאות ואפיון ושולבו בחינוך הכללי כלפי המענה שניתן לצורכי הילד - מרכזיות הקשר עם הצוות החינוכי


סימפוזיון הוראה ויצירה​
השנה של ילדי גן מקיבוץ זיקים שפונו לשדות ים
יו"ר: ד"ר גייל סוסקין
כיתה:מרכז צוויג (בניין 57)​ 
תקציר: לחצו לצפייה

ד"ר גייל סוסקין, גב' נטע דר, גב' מיטל קופר, גב' אורית קוליקובסקי, גב' ליזה בן זיו, גב' אורלי שי והסטודנטים: אופק לביא, מיטל קהילה, ליאור כתבן, גלי משוב וליה בוסקילה:
השנה של ילדי גן מקיבוץ זיקים שפונו לשדות ים​

​​
סימפוזיון מחקר
"עכשיו זה שלי": התמודדות אנשי חינוך עם פגיעה מינית בילדים  בראייה תרבותית
יו"ר: ד"ר דפנה צין
כיתה: 302 (חורש)
תקציר: 
לחצו לצפייה

1. ד"ר דפנה צין, פרופ' לורה סיגד, פרופ' דפנה טנר וד"ר אפרת לוסקי-וויסרוז:
הבניית זהות מקצועית בקרב יועצות חינוכיות יהודיות וערביות המתמודדות עם חשיפת פגיעות מיניות בילדים

2. ד"ר נועה בר חושן, פרופ' לורה סיגד, פרופ' דפנה טנר וד"ר אפרת לוסקי-וויסרוז:
אנו צריכים להעלות את המודעות ולעולם לא לוותר": התנהלות פרואקטיבית מצד גננות מוסלמיות ודרוזיות המתמודדות עם פגיעות מיניות בילדי הגן

3. גב' אמאני חלבי, פרופ'​ לורה סיגד, פרופ' דפנה טנר וד"ר נועה בר חושן:
חוויית ההתמודדות של מורות מהעדה הדרוזית עם פגיעות מיניות בתלמידיהן: מבט על הקשרים חברתיים ותרבותיים​​

4. 
גב' ג'ורדן שייבה, ד"ר אפרת לוסקי-וויסרוז, פרופ' דפנה טנר
מאה עיניים ואוזניים: התמודדות גננות עם פגיעות מיניות והתנהגויות מיניות לא מותאמות בגיל הרך​

Footer Mobile