טופס נייח

פדגוגיה לעבודה חינוכית עם תלמידים בעלי לקות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז

קורס זה מעוכב כרגע בשל עצירת התקציב, מקווים להודיע בקרוב על חידושו
קוד תוכנית: 52014​
​מרצה: ד"ר יהודית לנדו 
מועד התחלה: 6/3/24
מבנה הקורס:  8 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות ,ויתקיימו בסמסטר ב' בימי רביעי 15:45-19:00 (המפגשים יהיו היברידיים , פנים אל פנים, זום, וא-סינכרוני) כל מפגש מתחלק לשניים תיאוריה והתנסות. 

רציונל
הקורס יעסוק בהכרת רבדים ומאפיינים של לקות למידה והפרעת קשב, באסטרטגיות לבניית התמודדות בהוראת תלמידים אלה בכיתה הרגילה. השלכות יישומיות לעולם הבית ספרי-הלכה למעשה. במסגרת הקורס נתבונן באירועים מהכיתה (שהמשתלמים יביאו מההוראה) נתרגל התבוננות אמפתית, חקרנות  ודרכי פעולה מיטביות בכיתה ובקשר עם התלמיד בעל הלקות למידה ו/או הפרעת קשב והוריו. 

מטרות
  • זיהוי הקשיים המאפיינים תלמידים בעלי לקות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז (הכרת התפתחות הלקות מגיל הגן-התיכון)
  • ​הכרות עם דרכי התערבות הקיימות בעבודה חינוכית עם תלמידים בעלי לקות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז. 

נושאי הלימוד
  • מבוא: מהי לקות למידה? מהי הפרעת קשב? הגדרות עדכניות , סקירה כללית. 
  • "נורות אדומות" – הרחבה על הקשיים וההתמודדות בהיבט התפתחותי (מה ההבדל בין התלמיד בבית הספר היסודי למתבגר? ) 
  • התלמיד לקוי הלמידה בכתה הרגילה- היבטים חברתיים- רגשיים
  • המודל הנוירו-פסיכולוגי – הקשר בין מוח ולמידה וההשלכות על לקות הלמידה והקשב. 
  • הפרעת קשב וריכוז - תפקודים ניהוליים, לקויים בזכירה והשפעתם על התפקודים האקדמיים- כלים להתמודדות.
  • הפרעת קשב  בקרב בנות מול הפרעת קשב הקרב בנים. 
  • "גישת הכוחות " – העצמת התלמיד  
  • וויסות עצמי -ככלי לנהל למידה של תלמיד לקוי למידה ו/או הפרעת קשב. 
  • ​קשר אפקטיבי מול הורי התלמיד בעל לקות הלמידה ו/או הפרעת קשב.

חובות הסטודנט 
נוכחות פעילה במפגשים
הצגת אירוע מההוראה בכיתה בפני הקבוצה 
מטלת סיכום – ניתוח אירוע מההוראה בכיתה על פי הנחיות. 

מועדים
06/03/2024
20/03/2024
03/04/2024
10/04/2024
01/05/2024
15/05/2024
22/05/2024
29/05/2024

* פתיחת הקורס מותנית באישור תקציבי של משרד החינוך​

Footer Mobile