Contact Form

הסגל האקדמי

רות סגל  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודי

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.

יאיר קארו  
פרופ' יאיר קארו


פרופ' למתמטיקה אוניברסיטת חיפה – אורנים . תחומי מחקר  עיקריים:
תורת הגרפים, בעיות סכום אפס.
תחומי הוראה כיום -  בתכניות התואר השני להוראת  המתמטיקה והמדעים:
הוראה מאתגרת והוראת חקר של מתמטיקה  – פיתוח חשיבה  - רעיונות מתמטיים לא שגרתיים – הנגשת שאלות פתוחות במתמטיקה למורים בבתי הספר.   
נשיא אורנים 1997 – 2013. 

אבי ברמן  
פרופ' אבי ברמן

פרופסור אמריטוס למתמטיקה בטכניון
M.Sc במתמטיקה, 1968, טכניון.
Ph.D במתמטיקה שימושית, 1970, נורסווסטרן.
נושאי מחקרו העיקריים הם במתמטיקה - תורה ספקטרלית של גרפים ומטריצות אישליליות ובחינוך מתמטי – הוראה אוניברסיטאית ומחוננות מתמטית.
עד פרישתו לגימלאות היה מופקד על הקתדרה הכלל טכניונית ע"ש ישראל פולק. בטכניון עמד בראש המחלקה לחינוך במדע וטכנולוגיה, בראש המרכז לחינוך קדם אקדמי ובראש הועדה הבין יחידתית למתמטיקה שימושית. עמד בראש האיגוד הישראלי למחקר על וטיפוח של מחוננות ויצירתיות.
הנחה 23 דוקטורנטים, ביניהם פרופ' רון אהרוני ופרופ' דניאל הרשקוביץ במתמטיקה ופרופ' רוזה לייקין ופרופ' בוריס קויצ'ו בחינוך מתמטי, 21 מסטרנטים ו 12 בתר דוקטורנטים. כתב 8 ספרים וערך 5.
הקים את כנס חיפה בתורת המטריצות ואת כנס ירושלים למחקר בחינוך מתמטי.
חבר בועדה האקדמית של מדעטק, בועד המנהל של בית הספר הריאלי שבמסגרתו הוא וושב ראש הועדה הפדגוגית, ובחבר הנאמנים של הטכניון.

איריס וגנר גרשגורן  
ד"ר איריס וגנר גרשגורן


בעלת תואר ראשון שני ושלישי מהמחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים  – הטכניון  בחיפה. מרצה במכללת אורנים בתכנית להכשרת מורים, בתכניות התואר השני של הוראת המדעים לבית הספר היסודי והעל יסודי, מנהיגות בחינוך ובתכנית להכשרת רכזי הערכה. מנחה סדנאות והשתלמויות בנושא של הערכה.  תחומי העיסוק כוללים דידקטיקה, פיתוח אוריינות ככלל ואוריינות מדעית בפרט, פיתוח תכניות לימודים וחומרי למידה, תכנון לימודים ותוכנית לימודים ככלי לארגון הוראה /למידה/ הערכה, תרבות הערכה ומדידה, הערכת תכניות ופרויקטים חינוכיים, הערכה בית ספרית, הערכת ההוראה, בנייה ופיתוח כלי הערכה, פדגוגיה עדכנית במציאות משתנה ועוד.
בעברי הייתי מורה לביולוגיה וכימיה בבית הספר העל יסודי ולמדעים בבית הספר היסודי. שימשתי כמרכזת מדעים ורכזת פדגוגית. שימשתי גם כראש תחום הערכה במרכז לקידום ההוראה באורנים.

ענת לבב  
ד"ר ענת לבב-וינברג


מרצה בחוג לחינוך מתמטי באורנים לקראת תואר ראשון ושני. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים מתמטיים ודידקטיים וביניהם: יצירתיות בהוראת המתמטיקה, מתמטיקה בחיי יום יום, יסודות הגיאומטריה ועוד.
בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי ובמחקריה עוסקת בעיקר בנושא היצירתיות המתמטית. בנוסף עובדת גם כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה בביה"ס מנור-כברי שבגליל המערבי.

יהודה רוט  
ד"ר יהודה רוט


ראש התוכנית להוראת המדעים בחטיבה העליונה.
פיזיקאי, בעל דוקטורט מהטכניון. מתמחה בתורת קוונטים ומחקרי עוסקים במחשבים קוונטיים, מידע קוונטי, מערכות לא ליניאריות ויישומים פיזקליים בביולוגיה.

מירה טנצר  
ד"ר מירה טנצר


בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בספרות ורב-תחומי ממכללת אורנים.
מרצה במכללת אורנים בתואר הראשון והשני, בחוג לחינוך ובתכניות להוראת המדעים ולתואר שני בהוראה; מרצה במכללת שאנן בתואר שני בחינוך, מרצה לכתיבה אקדמית במכון וייצמן במסגרת תכנית רוטשילד לתואר שני בהוראת המדעים.
תחומי ההתמחות, המחקר וההוראה: מחקר כמותי, שילוב תקשוב בחינוך ובהוראה, כתיבה אקדמית.

חיותה ינון  
ד"ר חיותה יינון


ד"ר חיותה ינון מלמדת במכללת אורנים משנת 2007.
בעלת תואר שלישי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בנוסף, היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בספרות.
מלמדת במכללת אורנים קורסים בתכנון לימודים ובהתפתחות מקצועית של מורים, קורסי מחקר (איכותני וכמותי) ומנחה סדנה לכתיבת עבודות גמר.  
תחומי ההתמחות והמחקר העיקריים שלה כוללים תכנון לימודים, הערכה חינוכית, משמעות העבודה וחקר קריירות של עובדי הוראה.

ענת קלמר  
ד"ר ענת קלמר


בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי מאוניברסיטת חיפה.
מלמדת קורסים של חינוך מתמטי בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים ובמכללה האקדמית גליל מערבי. הרצאותיה מתמקדות בשילוב כלים דיגיטליים בבניית מושגים מתמטיים תוך התייחסות לסביבות פתוחות וסגורות כמעבדות למידה דיגיטליות. מחקריה עוסקים בעיצוב כלים מתוקשבים לפיתוח תובנות מתמטיות, בהתפתחות ידע מורה תוך פיתוח קורס מווק ובפיתוח תפיסה מרחבית באמצעות קיפולי נייר בשילוב תקשוב.
במשך 10 שנים הפיקה תכניות מתוקשבות להוראת מתמטיקה בעמותת סנונית ובעת הדעת. ניהלה את מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי.

תקווה עובדיה  
ד"ר תקווה עובדיה


בעלת תואר דוקטור מהטכניון.
חוקרת בתחום החינוך המתמטי בנושאים- קידום פתרון בעיות במתמטיקה, התפתחות מקצועית של מורים תוך כדי ביצוע מחקר, הוראת מתמטיקה לתלמידים בעלי לקויות למידה וקשיי למידה, היבטים בהוראת החדו"א במכללה, והוראה באמצעות כלים טכנולוגיים.
בעבר מורה למתמטיקה בבית הספר העל יסודי ומנהלת קריית חינוך.
מלמדת קורסים הקרובים לתחומי המחקר ומנחת עבודות גמר בתואר השני.

Footer Mobile