ניתוח התנהגות יישומי Applied Behavior Analysis הינו גישה שיטתית מבוססת מחקר להבנה ולטיפול בהתנהגויות מאתגרות עם בסיס נוירולוגי ו/או סביבתי של ילדים, מתבגרים ובוגרים.
פרטים נוספים
זוהי תוכנית מעשית לאנשי חינוך (מורות, גננות וסייעות) וסטודנטים להוראה, המעוניינים ללמוד כיצד לטפל בבעיות התנהגות ובבעיות רגשיות וחברתיות, במסגרות החינוך השונות, בשילוב של ABA (ניתוח התנהגות יישומי) ומודלים קוגניטיביים ורגשיים.
ניתוח התנהגות יישומי Applied Behavior Analysis הינו גישה שיטתית מבוססת מחקר להבנה ולטיפול בהתנהגויות מאתגרות עם בסיס נוירולוגי ו/או סביבתי של ילדים, מתבגרים ובוגרים..
אבחון הינו נדבך מרכזי בתחום ליקויי למידה. ידע בתחום האבחון מסייע למורה להבין את צרכי התלמיד ודרכי העבודה המומלצות עבורו, ובכך מהווה את המפתח להצלחתו.
תוכנית משולבת - הוראה מותאמת ואבחון דידקטי. מורים ואנשי חינוך המעוניינים להתמקצע בתחום של לקויות למידה ילמדו באופן משולב, בשתי התוכניות במקביל ויקבלו בסיום הלימודים שתי תעודות מקצועיות. בנוסף יקבלו הלומדים כלים וחוברות הוראה ואבחון להתאמות מקצועיות מקדמות למידה, אשר מותאמים להוראה פרטנית, קבוצתית וכיתתית, בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים.
מטרות הלימודים:*להקנות ידע מקצועי ומיומנויות רלוונטיות להוראת ערבית ולהוראה בערבית לתלמידים עם ליקויי למידה וקשיי למידה.*להעמיק את הידע האקדמי והמעשי של מורים המלמדים בערבית..
הוראה מותאמת הינה התאמת תכנית לימודים באופן אישי לכל תלמיד בהתאם לקשייו ויכולותיו, בעזרת שיטות מיוחדות הנרכשות בקורסי ההוראה המתקנת באורנים ניתן לסייע לתלמידים בעלי קשיי למידה לעמוד במשימות שונות ולסגל לעצמם כלים ופתרונות להתמודדות טובה יותר עם אתגרים שונים במהלך הלימודים שלהם.
אבחון הינו נדבך מרכזי בתחום ליקויי למידה. ידע בתחום האבחון מסייע למורה להבין את צרכי התלמיד ודרכי העבודה המומלצות עבורו, ובכך מהווה את המפתח להצלחתו!התכנית הייחודית להכשרה למאבחנים דידקטיים בשפה הערבית באורנים פותחה יחד עם אגודת ניצן שהינה הארגון הגדול בארץ לטיפול בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה.
חדש באורנים - מסלול משולב להוראה מותאמת ואבחון דידקטי. מורים ואנשי חינוך המעוניינים להתמקצע בתחום של לקויות הלמידה יקבלו בסיום הלימודים בתוכנית שתי תעודות מקצועיות וכן כלי הוראה ואבחון להתאמות מקצועיות מקדמות למידה, אשר מותאמים להוראה פרטנית, קבוצתית וכיתתית בבתי ספר יסודיים ועל־יסודיים.
מטרות הלימודים:*פיתוח הבנה של מודלים תיאורטיים המנחים את הליך ההערכה של מיומנויות הקריאה והכתיבה בעברית ומיומנויות החשבון. *פיתוח יכולת הערכה של מיומנויות קריאה וכתיבה בעברית ומיומנויות...
נושאי הלימוד:*הבסיס התחיקתי לעבודת מטפל במערכת החינוך.*תכניות לימודים ושיטות הוראה בחינוך המיוחד.*שיתוף פעולה ותקשורת בבית הספר, עבודה עם הורים וגורמי חוץ...
פרטים נוספים