טופס נייח

הסגל האקדמי

ספא' גנאדרי נסר  
ד"ר כמיליה אבראהים-דויירי

ראשת התכנית
בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני במגדר, ותואר שלישי במגדר מאוניברסיטת בר אילן.
מרצה בתואר השני בתוכנית לייעוץ חינוכ, ורכזת על תחום הפרקטיקום בתוכנית. מלמדת קורסים העוסקים במגדר, זהות ותרבות.
ממלא תפקיד יועצת בכירה לבתי ספר ערביים ברשת נעמת. מעבירה השתלמויות ליועצים ולמורים בנושאים ייעוציים בהקשר רגישות תרבותית. מחקריה מתמקדים במצבי לחץ, התמודדות, ובנושא אתיקה ורגישות תרבותית בעבודת יועצים חינוכיים.

ד"ר כמיליה איברהים-דווירי ערכה מחקר על יעילות הפסיכותרפיה האדלריאנית, ובפרט על השימוש בזיכרונות מוקדמים, בטיפול בהתקפי פאניקה​ - לחצו לצפייה

ד"ר לורה סיגד  
פרופ' ל​ורה איליין סיגד

ראשה אקדמית​
פרופ' לורה סיגד היא אנתרופולוגית חינוכית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, הגירה ועוני בילדות. כמו כן, פרופ' סיגד חוקרת את דרכי ההתמודדות של אנשי חינוך עם פגיעות מניות בתלמידיהם, הזנחת תלמידים ואלימות פיזית כליפי אנשי חינוך מתלמידיהם. היא מרצה בכירה, וראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה. פרופ' סיגד היא בוגרת אוניברסיטת מישיגן, ארצות הברית, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה. מלמדת קורסים על סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית ושיטות מחקר איכותניות.


Laura I. Sigad, Ph.D. is the department chair of the master’s program ‘Inclusive Education’, M.Ed., Faculty of Graduate Studies, and senior lecturer at Oranim College of Education in Israel. As an educational anthropologist, her research interests include the cultural contexts risk and resilience; violence and child abuse; professionals’ perceptions of child abuse and neglect; and educators coping with violence and child sexual abuse.​


תואר שני במתמטיקה - תואר שני במדעים  
ד"ר אילה צור


מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים.
מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים.
בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.



מילה שוורץ  
פרופ' מילה שוורץ


Mila Schwartz is Associated Professor in Language and Education and a Head of Language Program (MEd) in Oranim Academic College of Education.

She received her first degree from the Pedagogical State University of Saint-Petersburg in Linguistics and Literature. She completed an MA and a PhD in the University of Haifa in Learning Disabilities and Literacy Development among Bilingual and Trilingual Children, conducted her Post-Doc studies in Ben-Gurion University, Israel (the Kreitman Foundation Fellowships), and in Ontario Institute for Studies in Education of University of Toronto.

Her research interests include studying language policy and models of early bilingual education; linguistic, cognitive, and socio-cultural development of early sequential bilinguals; family language policy; and bilingual teachers' pedagogical development. In this research her focus is on two unique populations: second generation Russian-Hebrew speaking immigrants from the former Soviet Union and Arabic and Hebrew-speaking children enrolled in bilingual bi-national education in Israel. She managed many research projects and published over 60 empirical papers in peer-reviewed scientific journals and book chapters.


פרופסור לילך לב ארי  
פרופ' לילך לב ארי

מרצה בכירה


לילך לב ארי היא פרופסור חברה במכללת אורנים. לילך היא ראשת ועדת אתיקה למחקר, מרצה ודיקנית הפקולטה ללימודים מתקדמים היוצאת. תחומי המחקר שלה כוללים הגירה אנושית, יהדות זמננו, זהות אתנית, מפגשים בין-תרבותיים, מיעוטים אתניים ושילובם, תירבות חינוך מכליל ורב-תרבותיות. לילך פרסמה את הספרים הבאים:
The American Dream –For Men Only? Gender, Immigration and the Assimilation of Israelis in the United States (2008); American Israelis, Migration, Transnationalism, and Diasporic Identity (2010 in English and 2011 in Hebrew with Uzi Rebhun); Contemporary Jewish Communities in Three European Cities: Challenges of Integration, Acculturation and Ethnic identity (2022).
בנוסף, פרסמה לילך עשרות מאמרים בכתבי עת מדעיים בעברית, כמו מגמות, הגירה וסוציולוגיה ישראלית ובאנגלית כמו: 
Contemporary Jewry, The Journal of Heritage Tourism, Higher Education, International Migration, Tourism Recreation Research, Journal of Multilingual and Multicultural Development and Religions. 


דר פדר טל  
ד"ר טל פדר

מרצה

ד"ר טל פדר הוא סוציולוג של תרבות ואמנות. מחקרו הנוכחי עוסק בצדק תרבותי ושיוויון תרבותי מפרספקטיבה מרחבית. קיבל את תואר הדוקטור מאוניבסיטת חיפה בתכנית משולבת עם אוניברסיטת הומבולדט, ברלין. היה עמית פוסטדוקטורט ב-Center for Cultural Affairs, באוניברסיטת אינדיאנה במלגת ISF ועמית פסוטדוקטורט באוניברסיטת שפילד בפרויקט מחקר שעסק בהשפעת מגפת הקורונה על עולם האמנות. תחומי העניין שלו הם מדיניות תרבות, סוציולוגיה של האמנות ושיטות מחקר כמותיות. פרסם מאמרים על מדיניות תרבות בכתבי עת בעולם ובישראל. מאמרו "normative justifications for public arts funding" התפרסם בכתב העת  Socio-Economic Reviewוזכה בפרס האגודה הסוצולוגית הישראלית. ד"ר פדר הוזמן להרצות בנושאי מומחיותו במסגרות של אקטיביזם תרבותי כגון תנועת תרבות ומרכז מנדל ובמוסדות אקדמיים בתחום ניהול התרבות כגון אוניברסיטת פלורידה ואוניברסיטת קונטיקט בארה"ב ואוניברסיטת צפלין בגרמניה.​

פרסומו האחרון:
המאמר זכה במקום ראשון בתחרות המאמר המצטיין של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2019

​​
ראיד מועלם  
ד"ר ראיד מועלם

ד"ר ראיד  מועלם סיים את לימודיו לתואר ראשון בביולוגיה במכללת אורנים, בעל תואר שני בזואולוגיה (M.Sc), במינהל ומנהיגות במערכת החינוך (M.A), בניהול ובמנהל מערכות בריאות (M.H.A) יחד עם תואר דוקטור (Ph.D) במדעי החיים. כל התארים הגבוהים הוענקו על ידי אוניברסיטת תל אביב.
השלים עבודת פוסט-דוקטורט בביוכימיה ב- CNRS בצרפת .
ד"ר מועלם מלמד במכללת אורנים בתואר ראשון (B.Ed) קורסים כמו  החי והצומח בבית גידולו הטבעי, גוף האדם, הבריאות שלי, סמינריון בבריאות והתפתחות מוחית. כמו כן בתואר שני (M.Ed) קורסים כמו מערכות פיזיולוגיות והיבטים בריאותיים באדם, היבטים התפתחותיים ושיקומיים במוחם של תלמידים בסיכון.
תחומי המחקר של ד"ר מועלם כוללים התחום של פיסיולוגיה משווה שבה הוא מתמקד בחקירת המנגנונים הפיזיולוגיים שמקנים לבעלי חיים במדבר את היכולת להיות מותאמים לסביבה קיצונית תוך השוואה לבעל חיים בסביבה של החורש הים תיכוני. וכן תחום של חקר המוח והלמידה תוך התמקדות בהבנת המשמעות של תנועה, תזונה  והשפעתה על היכולת הקוגניטיבית של האדם

איזאבל סמעאן רמדאן  
גב' איזאבל סמעאן רמדאן


בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי. דוקטורנטית בחנוך ותרבות, חוקרת את ההשפעות התרבותיות והסוציו-פוליטיות על זהות המורה הערביה בישראל.
מלמדת לתואר השני, במכללת אורנים, במחלקה של "חינוך והוראה לתלמידים בסיכון ובהדרה", ומנחה סטודנטים בעבודה המעשית.
מנחה ומדריכה צוותים חינוכיים (מנהלים, יועצים ואנשי חינוך) בנושא הדרה חינוכית וחברתית, זהות תפקיד המחנך, חינוך מכליל, וקשר הורים בית-ספר.
מרכזת תוכניות חינוכיות לבתי ספר ערביים, מטעם אשלים- ג'וינט, בשיתוף עם משרד החינוך, ובין היתר עוסקת בהפקת ידע מותאם לבתי ספר אלה.

 לודמילה קריבוש  
ד"ר לודמילה קריבוש


ד"ר לודמילה קריבוש בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית.
כמרצה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל.
כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.
כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן. 

ד"ר דפנה צין  
ד"ר דפנה צין


יועצת חינוכית,בעלת תואר PhD מאוניברסיטת בר אילן.
מרצה  בתואר השני בתוכנית לייעוץ חינוכי ובתוכנית לחינוך והוראה לתלמידים בסיכון ובהדרה, ובתואר הראשון בתוכנית לחינוך חברתי קהילתי.
מלמדת קורסים העוסקים במניעת פגיעה והתעללות בילדים וכן פרקטיקום בייעוץ חינוכי.
עובדת כיועצת חינוכית בחטיבת ביניים ומדריכת יועצים מחוזית בנושא מיניות ומניעת פגיעה בילדים ונוער מטעם השרות הפסיכולוגי – ייעוצי של משרד החינוך.  

ד"ר מיכל ראזר  
פרופ' מיכל ראזר


ראשת היחידה להכשרה להוראה בפקולטה לחינוך. הקימה את המסלול
ל M.Ed. בחינוך והוראה לתלמידים בהדרה,בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים, עמדה בראשו כעשר שנים. הקימה את מרכז מיתרים ומרכז שוו"ה מרכז לשוויון והכלה בחינוך.  חקרה ופרסמה רבות בתחום של הכשרת מורים להוראה מכלילה . במהלך כעשרים וחמש  שנה עוסקת בהכשרה, ליווי והדרכה למורים ואנשי חינוך, ותהליכי התערבות בבתי ספר לעבודה עם אוכלוסיות מודרות, ליווי מקצועי של צוותים עירוניים, ומסגרות תמיכה למערכת החינוך. פרסמה לאחרונה ספר שני (בשיתוף פרופ' ויקטור פרידמן) :מהדרה למצוינות- בניית מערכות יחסים משקמות ליצירת בתי ספר מכלילים , המציע פרקטיקה מקצועית מעמיקה למורים לקידום אוכלוסיות מודרות בבתי הספר. בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה קוגניטיבית.

דר אורית דרור  
ד״ר רחל רביד


ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי.
היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .
בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.

Footer Mobile