טופס נייח

למידה חברתית רגשית - SEL- Social and Emotional Learning

קוד תכנית: 46200
רכז התוכנית
רן כץ
shaniran_99@gmail.com

במסגרת התוכנית נעסוק בבניית חוסן, אמון ותחושת מסוגלות בקרב הצוותים החינוכיים תוך למידה של מודל חמש היכולות. נלמד איך ניתן להטמיע מיומנויות חברתיות- רגשיות בשגרות וסדירויות הקיימות בבית הספר וכיצד ניתן ליצור אפשרויות לפיתוח של המיומנויות הללו בבית הספר ובמקצועות השפה.

בתי הספר שייקחו חלק בתוכנית בתשפ"א:
בית ספר דרור, בית ספר אלכארמה , חט"ב רעות, חט"ב עירוני א'/
תתקיים השתלמות לצוות העיר חיפה הכולל את כל המפקחים על העיר חיפה וכל המנהלים באגף החינוך בעיריית חיפה/

מהי למידה חברתית רגשית?
למידה חברתית רגשית , בהתאם למודל חמש היכולות של CASEL, עוסקת בפיתוח מיומנויות בתחומים הבאים:
  • מודעות עצמית- הכרות עם הרגשות שלי, הערכים והצרכים. הכרה בקשר שבין מחשבות- רגשות- פעולות
  • ניהול עצמי- ויסות רגשות והתנהגות, ניהול מתחים, שליטה בדחפים
  • מודעות חברתית- היכולת להכיר בעמדה של אחר שהוא בעל רקע/ דעה/ תרבות שונה משלי ולגלות אמפטיה כלפיו, הבנה של נורמות והכרה במשאבי תמיכה חברתיים העומדים לרשותי
  • יחסים בין אישיים- היכולת לבנות מערכות יחסים בריאות ומקדמות, היכולת לתקשר באופן ברור, היכולת להיות קשוב, לשתף פעולה ולעמוד בלחץ חברתי שאינו לטובתי.
  • קבלת החלטות באופן אחראי- היכולת להפעיל שיקול דעת, לחבר ידע, מיומנויות ועמדות לצורך קבלת החלטות

למיומנויות אלו ישנה חשיבות גדולה בתפקודו של אדם בחייו הבוגרים ויש להם השפעה מכרעת על שביעות רצון כוללת של אדם מחייו. מיומניות אלו יכולת להתפתח לאורך כל חייו של אדם ויש חשיבות לעסוק בהן בגילאים צעירים (OECD,2017).

ילדים בעלי יכולות חברתיות ורגשיות מפותחים יהיו בעלי חוסן רגשי רב יותר ויוכלו להתמודד באופן מוצלח עם שינויים ומשברים הן בתקופת ילדותם והן בבגרותם ויחוו הצלחה גדולה יותר לאורך חייהם (Schoon, 2013)
Footer Mobile