Contact Form

הסגל האקדמי

סיגל אחיטוב   
דר' סיגל אחיטוב

ראשת התכנית חינוך לגיל הרך
בעלת תואר שלישי מהחוג למידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בוגרת מחזור א' של תכנית הפוסט דוקטורט במכון מופ"ת במסגרת התכנית חקרה תהליך שינוי שעוברות מנהלות במעונות יום.
מלמדת בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים ובמכללה האקדמית גורדון. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים הנוגעים לגיל הרך וביניהם: סיפורי המקרא בגן, מדיניות חינוכית בגיל הרך, עבודת צוות בגני ילדים ומחקר איכותני. מחקריה מתמקדים בזהותן של מחנכות בגיל הרך.
עבדה שנים רבות כמפקחת על גני ילדים מטעם משרד החינוך במחוז הצפון וכיום נותנת השתלמויות לגננות במרכזי הפסג"ה ומשמשת כיועצת מדעית של גן בניסוי בעיר מעלות.   

סמדר דולב  
ד"ר סמדר דולב


מרצה בכירה, מלמדת במכללת אורנים (בתואר ראשון ושני בגיל הרך) ובאוניברסיטת חיפה (בתואר שני בהתפתחות הילד) קורסים העוסקים בפסיכולוגיה התפתחותית, ילדים בסיכון, קשיים ועיכובים בהתפתחות, אוטיזם, וכלים מחקריים-התפתחותיים.
מנחה סטודנטים לעבודות גמר ולתזות. מחקריה מתמקדים בקשר מטפל–ילד, בעיקר בהקשר של ילדים עם צרכים מיוחדים. חוקרת את התרומה של התפיסות והייצוגים של ההורה או המחנך כלפי הילד, להתנהגותו כלפיו. לצד חקירת תרומת הקשר בין המטפל לילד להתפתחות הילד. מושגים וכלים מחקריים מרכזים בהם היא עוסקת כוללים: התקשרות, זמינות רגשית, תובנה הורית, קלאס, השלמת ההורה עם אבחנת הילד, ואמביאנס.

נורית גור יעיש  
ד"ר נורית גור יעיש


מרצה בכירה, בעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.

דר דינה כהן  
ד"ר דינה כהן


בעלת תואר שלישי מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני וסיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית.
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה. תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, שינה אצל ילדים ומבוגרים והשני, פיתוח אקלים מיטבי בגן הילדים.
עבדה כמפקחת על מעונות יום של ויצו. כיום דינה עובדת גם כמדריכה ויועצת במסגרות חינוכיות לגיל הרך, מדריכה השתלמויות של גננות דרך מרכזי פסגה של משרד החינוך. בנוסף, עוסקת בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-6, מטעם משרד החינוך ומשרד הרווחה.

שולמית מנצורה  
ד"ר שולמית מנצורה


בעלת תואר גננת בכירה מסמינר הקיבוצים בתל אביב, תואר ראשון במוסיקולוגיה ותארים שני ושלישי מבית הספר לחינוך יהודי בפקולטה לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים.
מלמדת בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים וכן בתואר הראשון במכללות אפרתה וחמדת הדרום.
מחקריה בגישה האיכותנית מתמקדים בטקסים במסגרות החינוך, בחינוך חרדי בגיל הרך, במגדר בחינוך, בגישות להוראת מקרא, בחקר הפרספקטיבה של ילדים צעירים ועוד.
עבדה במשך שנים במסגרת משרד החינוך כגננת, כמדריכת גננות וככותבת תוכניות לימודים במקרא ובתרבות יהודית, וכן הדריכה בגני תל"י (תגבור לימודי יהדות) וניהלה מספר שנים את אגף הגיל הרך בקרן תל"י.

דר אורית דרור  
ד"ר אילה פרידמן


פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומרצה באורנים בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון והשני. עבודתה מתמקדת בהתפתחות רגשית בגיל הרך ובהקשרים המשמעותיים בחייהם של הילדים. היא מדריכה הורים, צוותים טיפוליים וחינוכיים, וכן עוסקת בטיפול בילדים והוריהם.
מחקרה לתואר השני בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה עסק בקשרים בין תינוקות צעירים ואימהותיהם הבאים לידי ביטוי ביכולת של האימהות להשתמש בשפה מנטלית, המתייחסת לעולמו הפנימי של התינוק ובתקשורת התינוק יוצר עימה.
את התואר השלישי קיבלה מאוניברסיטת ליידן (Leiden) בהולנד עבור מחקר שעסק בהשפעה ארוכת השנים של טראומת השואה בגיל הרך על התמודדות פיסיולוגית במצבי לחץ של בנות הדור הראשון לשואה ובנותיהן (דור שני).

בעבודתה כמרצה במכללה רואה חשיבות רבה לבניית זהות אישית ומקצועית אצל אנשי הטיפול והחינוך ולהבנת חשיבותם בהתייחסות רגשית מותאמת ובטיפוח קשרים עם ילדים והוריהם.

עינת ליכטינגר  
ד"ר עינת ליכטינגר


מלמדת וחוקרת בתחום של ויסות עצמי, אסטרטגיות קריאה וכתיבה ומחקר פעולה. מלמדת באורנים בתכניות לתואר שני לחינוך של נוער בהדרה, חינוך בגיל הרך ומוסמך להוראה ובתואר הראשון בחוג לחינוך מיוחד. במסגרות אלה מנחה מורים וגננות ממגזרים שונים בעריכת תכניות התערבות לקידום הויסות העצמי בכתות ובגנים שלהם.
במקביל, מדריכה חברי סגל במכללה בתחום הויסות העצמי ומנהלת פורום של מנחות בנושא. הפורום מוביל התערבויות מערכתיות לקידום הויסות העצמי בבתי ספר ובהכשרה של מורים וגננות. פתחה כלים של ויסות עצמי המקדמים את האוטונומיה של הלומדים ואת המוטיבציה שלהם, משפרים את האקלים הרגשי והחברתי בכתה ומחוללים שיפור באיכות החיים של תלמידים ומורים.
בוגרת התואר השלישי בחינוך באוני' בן גוריון בנגב. מחקריה עסקו בויסות עצמי בהקשר של כתיבה ולמידה. ספרים שכתבה: "האתגר שבהבעה: אסטרטגיות וויסות בכתיבה" בהוצאת מופת (2008), "מנהלים את עצמם: קידום תהליכי ויסות עצמי בבית הספר ובגן" הוצאת מופ"ת (בתהליך).

מילה שוורץ  
פרופ' מילה שוורץ



Mila Schwartz is Associated Professor in Language and Education and a Head of Language Program (MEd) in Oranim Academic College of Education.

She received her first degree from the Pedagogical State University of Saint-Petersburg in Linguistics and Literature. She completed an MA and a PhD in the University of Haifa in Learning Disabilities and Literacy Development among Bilingual and Trilingual Children, conducted her Post-Doc studies in Ben-Gurion University, Israel (the Kreitman Foundation Fellowships), and in Ontario Institute for Studies in Education of University of Toronto.

Her research interests include studying language policy and models of early bilingual education; linguistic, cognitive, and socio-cultural development of early sequential bilinguals; family language policy; and bilingual teachers' pedagogical development. In this research her focus is on two unique populations: second generation Russian-Hebrew speaking immigrants from the former Soviet Union and Arabic and Hebrew-speaking children enrolled in bilingual bi-national education in Israel. She managed many research projects and published over 60 empirical papers in peer-reviewed scientific journals and book chapters.

שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן-תורן


למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט ב –University of Toledo , Ohio. בעלת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני והראשון בייעוץ חינוכי והיסטוריה.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בחוגים הגיל הרך והכשרת מורים בעל-יסודי ו- Mteach במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה בקורסים שונים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים בחינוך ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות החינוכיות והמוקד השני, התפתחות והתבגרות בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד.
עבדה כיועצת חינוכית ומורה בחטיבת ביניים ובתיכון. כיום חברה בצוות ההנהלה של Oxford Symposium of School Based Family Counseling. ועורכת משנה של כתב העת International Journal of School & Educational Psychology

דר אפי סטולרסקי  
ד"ר אפי סטולרסקי


בעלת תואר שלישי מהחוג לפסיכולוגיה בתחום פסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת חיפה ותואר שני מהחוג לניהול מערכות חינוך במוקד לגיל הרך מאוניברסיטת חיפה ותואר ראשון במדעי התנהגות באוניברסיטת בן גוריון,
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך לגיל הרך במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה ומנחה עבודות גמר בתכנית בינלאומית בהתפתחות הילד. עבדה בעבר כרכזת הפעוטונים במ.א משגב וכמפקחת על מעונות יום של ויצו.
תחומי מחקרה מתמקדים בהיענות רגשית של מטפלות במעונות יום ובשיפור אקלים חינוכי במעונות היום בישראל. כיום במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר, בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-3 מטעם המרכז לחקר התפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.  

חגית פולק  
ד"ר חגית פולק


ד"ר חגית פולק, מרצה בחוג לגיל הרך, בחוג לחינוך היסודי, ובתואר השני במכללת אורנים. מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של ביבליותרפיה, חינוך והדרכה. תחומי המחקר שלה מתמקדים בסיפורי חיים של נשים, הדרכת עובדי הוראה, למידת מבוגרים ומסעות הגיבור במיתוסים ובאגדות. עובדת כמרכזת לשכת הדרכה של מחוז חיפה במשרד החינוך ואחראית על פיתוח מקצועי של מדריכים. בנוסף, מטפלת בביבליותרפיה ומדריכה מטפלים.
לחגית  תואר שלישי מהחוג להוראה, למידה והדרכה באוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני בחוג לייעוץ, כמו גם תעודת מטפלת בביבליותרפיה. את התואר הראשון בפסיכולוגיה סיימה באוניברסיטת בר אילן.

צמרת ריקון  
ד"ר צמרת ריקון


ראשת התוכנית לייעוץ חינוכי (מרצה בכירה), מרפאה בעיסוק בתואר ראשון בהתמחות בפסיכופתולוגיות בגיל הרך ופסיכולוגית פיזיולוגית בתואר שלישי שהתמקד בחקר המוח והשפעותיו של לחץ כרוני ( הזנחה והתעללות) על ההתפתחות המוקדמת. היא חוקרת הורות ואת הקשר הורים- ילדים / הורים- מורים/יועצים ואת השפעותיהם של לחץ תשישות ושחיקה על תפקודם של אנשי חינוך (מורים ויועצים). תפקיד היועצ/ת החינוכי/ת נמצא במוקד המחקר שלה בהקשרי משמעות, מיומנויות, זהות, תפיסת מסוגלות וכו.

דר אורית דרור  
ד״ר רחל רביד


ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי.

היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .

בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.

דר מיכל קדרון  
ד"ר מיכל קדרון


פסיכולוגית ילדים, מתבגרים ומבוגרים, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של ילדים מאוניברסיטת תל אביב ודוקטורט מאוניברסיטת צפון טקסס ארה"ב בייעוץ ובטיפול בילדים במשחק. מתמחה בשיטות טיפול שונות בהם טיפול במשחק, טיפול קבוצתי, פסיכודרמה , טיפול בטראומה בשיטת חשיפה ממושכת וטיפול זוגי. חזרה ארצה ב 2012 וניהלה את מחלקת הגיל הרך בסמינר הקיבוצים 3 שנים ואז הקימה את התוכנית לטיפול במשחק במכללת אורנים אותה מנהלת עד היום. הרצאותיה כוללות נושאים חינוכיים וטיפוליים שונים בהם: עבודה עם הורים, טיפול במשחק, התערבויות משחק בחינוך, ראיון יעוצי וקליני, הקשר בין הורים לבית הספר וגן הילדים, וטיפול קבוצתי.
מטפלת בקליניקה פרטית בפרדס חנה כרכור.

Footer Mobile