Contact Form

הסגל האקדמי

אילה צור  
ד"ר אילה צור

ראש התכנית מוסמך בהוראה לביה"ס העל יסודי .M.Teach

מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים.
מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים.
בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.

קובי אסולין  
ד"ר קובי אסולין


מלמד באורנים בפקולטה ללימודים מתקדמים (תאר שני) בתכניות: מדעי הרוח במבט רב-תחומי, מורה מוסמך לעל יסודי ונוער בסיכון והדרה, כמו כן ד"ר אסולין מעביר קורסים שונים גם במסגרת התואר הראשון באורנים.
ד"ר אסולין הינו בעל תואר שלישי מהתכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. הרצאותיו ומחקריו עוסקים בשאלות של פילוסופיה פוליטית וחינוך, חשיבה ביקורתית, פרשנות הטקסט ותרבות וחינוך.    

נורית גור יעיש  
ד"ר נורית גור יעיש


מרצה בכירה, בעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.

ניבי גל-אריאלי  
ד"ר ניבי גל-אריאלי


עורכת-דין במקצועה, מורה לשעבר, עוסקת בקווי התפר שבין המדיניות הציבורית לבין המשפט. מלמדת באורנים ובמכללת אוהלו קורסים בנושאי מדיניות חינוך, היסטוריה של החינוך בישראל, הסדרה משפטית של זכויות חברתיות וזכויות ילדים. מנחה עבודות סמינריוניות ועבודות גמר.
ההוראה במסגרת התואר השני במכללה היא עבורה אתגר של חיבור בין השדה לבין התיאוריה, לצורך הפרייה הדדית. בהוראה ובהנחיה היא מבקשת לקדם קבלת החלטות מושכלת ומודעת של בעלי תפקידים, אחריות אזרחית וקהילתית, נקיטת עמדה, שיתוף פעולה בין רשויות שלטון לגורמים אזרחיים.

מיכל דולב כהן  
ד"ר מיכל דולב-כהן


מרצה וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט, מנהלת המרכז ללמידה וחקר פגיעות במרחב המקוון בתוכנית לייעוץ חינוכי. מדריכה ומנחה ילדים, נוער, צוותי חינוך והורים בהתנהלות מושכלת במרחב המקוון, בנושאים של בריונות ופגיעות ברשת ובתקשורת מיטבית ואחראית באמצעים דיגיטליים.
חוקרת היבטים שונים של השפעת המרחב המקוון על ילדים ונוער בבית ובמסגרת החינוכית. בין מחקריה: בריונות במרחב המקוון, סקסטינג בקרב מתבגרים בישראל, קבוצות וואטסאפ בין מורים ותלמידים, בריונות מקוונת כלפי אנשי חינוך, תפיסת הילדים את השימוש של הוריהם בסמארטפון ועוד.

הלל וורמן  
ד"ר הלל וורמן


ד"ר הלל וורמן, ראשת החוג לחינוך,  מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי.
בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל.
לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.

רבאח חלבי  
ד"ר רבאח חלבי

בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. 
מלמד במכללת אורנים  ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה.
תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי.  
תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות  וכן פדגוגיה ביקורתית.  מלמד באורנים  במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.

חנה טיש  
ד"ר חנה טיש


בעלת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת תל-אביב.  
לימדה שנים רבות אזרחות והיסטוריה בתיכון, שמשה כמדריכה למורים לאזרחות, כהנה כסגנית מנהל בבית תיכון מקיף גוונים, וניהלה את היחידה ללימודי תעודה והתמחות במכללת אורנים.
כיום מלמדת במסגרת הכשרת מורים על יסודיים ובתואר השני (M.Teach) במכללה האקדמית אורנים. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים הנוגעים לחינוך והוראה וביניהם: דידקטיקה של האזרחות, קוד אתי בהוראה, שילוב ערכים בהוראה ועקרונות בהוראה.  מחקריה מתמקדים בפיתוח מקצועי של מורים, בחינוך הקיבוצי ובהכשרת מורים.

מירה טנצר  
ד"ר מירה טנצר


בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בספרות ורב-תחומי ממכללת אורנים.
מרצה במכללת אורנים בתואר הראשון והשני, בחוג לחינוך ובתכניות להוראת המדעים ולתואר שני בהוראה; מרצה במכללת שאנן בתואר שני בחינוך, מרצה לכתיבה אקדמית במכון וייצמן במסגרת תכנית רוטשילד לתואר שני בהוראת המדעים.
תחומי ההתמחות, המחקר וההוראה: מחקר כמותי, שילוב תקשוב בחינוך ובהוראה, כתיבה אקדמית.

טל יער  
ד"ר טל יער


מורה ומרצה, גיאוגרפית וחוקרת. מתמחה בתחומי הגאוגרפיה הפוליטית ובחקר גבולות. לימדה שנים רבות בבית הספר העל יסודי "משגב" ובכיתות מחוננים במרכזי "מדע ודעת".
מלמדת מגוון קורסים הקשורים בהוראה, בדגש על הוראה יצירתית.  מנחה בתכנית "השקפה"- מורים מובילים שינוי פדגוגי של משרד החינוך.
ניהנת ללמד. מאמינה בעבודת המורה, בחשיבותה ובמקצועיות הנדרשת בעבודה זו. אוהבת אנשים ונופים.

עינת ליכטינגר  
ד"ר עינת ליכטינגר


מלמדת וחוקרת בתחום של ויסות עצמי, אסטרטגיות קריאה וכתיבה ומחקר פעולה. מלמדת באורנים בתכניות לתואר שני לחינוך של נוער בהדרה, חינוך בגיל הרך ומוסמך להוראה ובתואר הראשון בחוג לחינוך מיוחד. במסגרות אלה מנחה מורים וגננות ממגזרים שונים בעריכת תכניות התערבות לקידום הויסות העצמי בכתות ובגנים שלהם.
במקביל, מדריכה חברי סגל במכללה בתחום הויסות העצמי ומנהלת פורום של מנחות בנושא. הפורום מוביל התערבויות מערכתיות לקידום הויסות העצמי בבתי ספר ובהכשרה של מורים וגננות. פתחה כלים של ויסות עצמי המקדמים את האוטונומיה של הלומדים ואת המוטיבציה שלהם, משפרים את האקלים הרגשי והחברתי בכתה ומחוללים שיפור באיכות החיים של תלמידים ומורים.
בוגרת התואר השלישי בחינוך באוני' בן גוריון בנגב. מחקריה עסקו בויסות עצמי בהקשר של כתיבה ולמידה. ספרים שכתבה: "האתגר שבהבעה: אסטרטגיות וויסות בכתיבה" בהוצאת מופת (2008), "מנהלים את עצמם: קידום תהליכי ויסות עצמי בבית הספר ובגן" הוצאת מופ"ת (בתהליך).

שירלי מידז'נסקי  
ד"ר שירלי מידז'נסקי

מרצה בכירה, חוקרת ומרצה בתכניות התואר השני ובתואר הראשון.
מנחה סטודנטים בעבודות גמר לתארים מתקדמים.
מומחית בתחום הוראת המדעים והמתמטיקה, חינוך מחוננים ובפיתוח תכניות לימודים יצירתיות וחדשניות. פיתחה מודל ייחודי המשלב למידה מבוססת פרויקטים והערכה לשם למידה. המודל יושם במרכזי מחוננים ברחבי הארץ. בוגרת הטכניון (תואר ראשון בביולוגיה, מסלול ישיר לדוקטורט ופוסט דוקטורט בהוראת המדעים והטכנולוגיה, הטכניון).
זוכת פרס קפלן לחוקרים מצטיינים בתחום החינוך המדעי.
תחומי העניין והמומחיות שלה כוללים: מרחבי הוראה חדשניים, חינוך מדעי, חינוך מחוננים, יצירתיות, מטה-קוגניציה, הערכה לשם למידה השזורה בהוראה ובלמידה, למידת מבוססת חקר ופרויקטים, עיצוב הוראה ולמידה בקורסים מקוונים, מחקר פעולה שיתופי והתפתחות מקצועית של מורים.
פרסמה מאמרים ופרקים בספרים ושותפה בפרויקט בינלאומי ARTIST במסגרת תכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי. הפרויקט מתמקד בשיפור ההוראה בקרב מורים למדעים על ידי ביצוע מחקרי פעולה.

ד"ר לורה סיגד  
ד"ר לורה איליין סיגד


אנתרופולוגית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, פגיעות מיניות, הקשרים תרבותיים של פגיעת ילדים, הגירה ועוני בילדות. ד"ר סיגד היא מרצה בכירה, ראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמיד בהדרה וגם מרכזת לימודי מחקר - תואר שני.  בוגרת אוניברסיטת מישיגן, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה.
מלמדת קורסים המתמקדים בהיבטים חינוכיים ואנתרופולוגיים של זכויות הילד בחברות רב תרבותיות: אנתרופולוגיה ככלי טיפולי בעבודה עם נוער בסיכון, סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית: בהקשרים קהילתיים, חינוכיים ומשפחתיים ושיטות מחקר איכותניות.

ג'ים פריש-פלס  
ד"ר ג'ים פריש-פלס


בעל תואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה מאוניברסיטת YALE בארה"ב. את תארי שני ושלישי קיבל באוניברסיטת ILLINOIS בתוכנית המשלבת פסיכולוגיה קלינית, התפתחותית, וחינוכית.  ג'ים עשה סטאג' ב-NPI-UCLA.
מלמד קורסים במכללת אורנים כבר 35 שנים, כולל פסיכופתולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית וחינוכית, פסיכולוגיה של הילד המחונן, וקורסים על תהליכים קוגניטיביים ורגשיים בילדים. כפסיכולוג קליני מטפל בילדים, מתבגרים, ומבוגרים עם מומחיות בחרדות ו-ADHD. מדריך בכיר באיגוד הישראלי לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT).

נעה ציון  
ד"ר נעה ציון


בעלת תואר שלישי מהאוניברסיטה העברית (המכון ליהדות זמננו) 2006. מן ההיבט האקדמי מתמחה בחקר ההיסטוריה של הציונות.
בנוסף, עוסקת שנים רבות בהוראה, בדגש על הוראה עדכנית החותרת להעמקת הבנת הלומדים ומעורבותם בלמידה. יישמה זאת בהוראה בבית ספר, הנחיית מורים ומנהלים, ניהול בית ספר תיכון,  ומאז 2009 הכשרה להוראה במסגרת הפקולטה לחינוך והפקולטה ללימודים מתקדמים (תכנית המוסמך בהוראה) באורנים. מלמדת בעיקר קורסי בסיס המתמקדים בהכשרה להוראה עדכנית בבית הספר התיכון כדוגמת הקורס צעדים ראשונים בהוראה; עקרונות בהוראה; חינוך והוראה מכלילה; על סף המעשה החינוכי וכד.
חותרת לשילוב בין שני תחומי העיסוק ותרגומו לתוכניות המיועדות לתלמידים בבתי ספר מורים וסטודנטים להוראה. ברוח זו פיתחה יוזמות רבות. כדוגמת הקורס מגילת העצמאות בכיתה, בניית תכניות לימודים ללימוד מורשת ויצו, הקמה ופיתוח מרכז חינוכי לחקלאות וקיימות בנהלל, פיתוח סרגל הזמן הרב תחומי (ביחד עם הוצאת רכס) ועוד.

שרה קליימן  
ד"ר שרה קליימן


מרצה במכללת אורנים וממלאת מספר תפקידים במכון מופ"ת.
באורנים שימשה כמדריכה פדגוגית וכיהנה כראש המסלול להכשרת מורים לביה"ס היסודי. הקימה וניהלה את מרכז "מעיין", המרכז להדרכה והנחייה ומרצה בתחומים של תכנון לימודים, אסטרטגיות הוראה ומחקר איכותני.
במכון מופ"ת, מרכזת את ההתמחות "יוצרים כתיבה", כותבת תכניות השתלמות בערוץ הבינלאומי של המכון ועורכת את פורטל התוכן של מאמרים בתחום הכשרת המורים.
בוגרת אורנים, בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובחינוך, מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בתכנון לימודים והכשרת מורים מאוניברסיטת חיפה ותואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת לונדון.

שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן-תורן


למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט ב –University of Toledo , Ohio. בעלת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני והראשון בייעוץ חינוכי והיסטוריה.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בחוגים הגיל הרך והכשרת מורים בעל-יסודי ו- Mteach במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה בקורסים שונים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים בחינוך ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות החינוכיות והמוקד השני, התפתחות והתבגרות בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד.
עבדה כיועצת חינוכית ומורה בחטיבת ביניים ובתיכון. כיום חברה בצוות ההנהלה של Oxford Symposium of School Based Family Counseling. ועורכת משנה של כתב העת International Journal of School & Educational Psychology

  עופר צ'רגין  
ד"ר עופר קצ'רגין


בעבר ראש החוגים לאזרחות ולסוציולוגיה
חוקר ומרצה בתחומים הבאים:
לקויות למידה והפרעות קשב בהקשר תרבותי וחברתי, מגדר ומיניות בחינוך ובתרבות, משחקים בתרבות ובחינוך ומשחוק ההוראה והלמידה, הזיקה שבין מדע בדיוני לבין חשיבה סוציולוגית ופוליטית והמציאות החברתית והתרבותית בת ימינו, ודת, הדתה, חילון וזהויות בהקשר זה. מחקרו הנוכחי עוסק בביקורת השיח הפמיניסטי

דר אורית דרור  
ד״ר רחל רביד


ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי.

היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .

בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.

שירלי שויער  
ד"ר שירלי שויער


בעלת תואר שלישי מהחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה במגמת ייעוץ והתפתחות האדם. מדריכה פדגוגית בבית הספר היסודי ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך במסלול לבית הספר היסודי, העל יסודי, בתוכנית לתואר שני בהוראה ובתואר השני לגיל הרך במכללת אורנים. מנחה עבודות גמר במסגרת התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.
במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר ובפיתוח של אינטראקציות איכותיות בגני ילדים במגזר הערבי.


משה שנר  
ד"ר משה שנר

ראש החוגים להיסטוריה ומחשבת ישראל

אתר אישי  |  בלוג אישי  |  פייסבוק

חוקר ומורה בתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה והמחשבה היהודית המודרנית. עוסק בשאלות של תרבות וזהות, הקיבוץ כמערכת חיים טוטאלית, וחינוך בעקבות השואה.  מוביל סמינרים לתלמידי אורנים בפולין וליטא וחבר בוועד המנהל של מוזיאון השואה והמרד על שם יצחק קצנלסון.
ד"ר שנר מדגיש את חשיבות השיחה הבינאישית הגלויה והמעורבת בעשייה החינוכית, מתוך אמונה שמחנכים צריכים להיות אנשים בעלי דעה, גם בענייני חברה ופוליטיקה, ועם קלסתר פנים גלוי גם בעולם האינטרנטי.

ד"ר שנר מפרסם ספרים, מחקרים, מסות ומאמרים פובליציסטיים בבמות שונות בנושאים אקטואליים כמו גם בסוגיות פילוסופיות בבמות שונות וכן בבלוג שלו. בין פרסומיו: לאינטרנט נולד: רוחו של האדם בעולם שנפרצו גבולותיו; יאנוש קורצ'אק ויצחק קצנלסון: שני מחנכים בתהומות ההיסטוריה; בראשית הייתה השואה במסדרת זו אני– אתם מוזמנים להצטרף.

Footer Mobile